ik heb een C5 hdi break 2003 automaat. Staat nu 323000 op de teller. Ik rij veel snelweg. 90%.
Vaak naar Frankijk, naar onze boerderij, paar keer per maand.
Ik heb de C5 nu 3 jaar en 4 maanden. 113000 gereden. Het verbruik van diesel is 1 op 13 km, met meestal 120 km/u of lager. Diesel kost in Couvin, TOTAL excellium, 120,9 Euro. Prijs van eergisteren.
Fijne ruime reisauto. Heeft wel wat moeite met de aanhanger en huif. Dan kijk ook bewust niet naar het verbruik…..haha
groet
Peter
Mijn auto"s: pffff…..ongeveer 22 DS’en…2 GS….2 AX…XM TD2.1….2 BX GTI automaat….C5 TDI automaat…..en tussendoor een paar keer Renault Espace vanwege mijn ijshockey spelende zonen. En nu naast de C5 een Peugeot 206.
Dsuper
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Iedere auto heeft ‘moeite’ met een aanhanger met huif. Aanhangers met huif zijn windvangers. Ontzettende ondingen.
Mijn C5 heeft geen enkele moeite met een auto ambulance met een BMW E36 325 erop. Tuurlijk. Hij wordt er wat langzamer van, maar dat wordt iedere auto.
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015
Ik heb een c5 2.0 hdi fhase 3 120 kw 163 pk en ik verbruik op lange afstanden op cc 4,6 liter per 100 km !!! dus ik doe beter dan Bibberlam met 5,7 liter.
Sinds een paar maanden een C5 2.0 HDI Break Automaat Differance2 uit 2004 (109pk) met nu 360000km op de teller, na de beurt en vervangen startmotor rij ik er zo’n 1:14,4 gemiddeld mee.
Op de snelweg bij 95 a 100 km/h zo/n 1:18.5- 1:20! Stadsverkeer is funest voor het verbruik, schakeld ook net voor de 50km/h terug in versnelling voor bij stoplicht met flitspaal!
Komende zomer met caravan van ruim 7m (incl dissel max 1300kg) naar Zuid Frankrijk, ben benieuwd!
C5 break uitvoering 2.0 HDI AUT (109PK) Difference2 (01-2004) Kleur: Zwart
Huidige km stand: 373000
C4 Cactus VTi 82 Shine ETG (10-2015) Kleur: Rouge Aden > komt een DS3 So Chic 110pk S&S voor in de plaats!
Onze C5 2.0 HDI uit 2002 met 586xxx is gemiddeld op 1 liter diesel 17,5 km aan het rijden, dit bij wisselende chauffeurs, variabele ritten, al wordt ze in de regel wel veel gebruikt voor de langere afstand en we zijn geen treuzelaars. Vooral na het vervangen van de luchtmassameter werd ze twee maand geleden weer wat zuiniger. Bij aanschaf rond de 120xxx reed ze 1 op 16,6. Er is geen sprake van noemenswaardig olieverbruik etc. (een half litertje per 20.000km). Met de caravan Hobby van 1250 kg en 4 personen is het dieselverbruik ongeveer 1:10, ik probeer onder de 110 te blijven, maar soms lukt dat niet. Bij 70 km/u met caravan is 1:13 zeer goed haalbaar.
Zweven is leven
Lekker zuinig hoor! Maar ook een automaat?
Mooie km stand ook, heb nog even te gaan… In die periode buitensporig onderhoud gehad?
C5 break uitvoering 2.0 HDI AUT (109PK) Difference2 (01-2004) Kleur: Zwart
Huidige km stand: 373000
C4 Cactus VTi 82 Shine ETG (10-2015) Kleur: Rouge Aden > komt een DS3 So Chic 110pk S&S voor in de plaats!
Onze C5 is handgeschakeld en rijdt op dit moment nog op zomerbanden. Winterbanden zijn iets minder zuinig op de korte afstand…bij langere ritten is het verschil bijna niet te meten, de invloed van de wind is groter
Zweven is leven
kaereldegrootte schreef:Onze C5 2.0 HDI uit 2002 met 586xxx is gemiddeld op 1 liter diesel 17,5 km aan het rijden, dit bij wisselende chauffeurs, variabele ritten, al wordt ze in de regel wel veel gebruikt voor de langere afstand en we zijn geen treuzelaars. Vooral na het vervangen van de luchtmassameter werd ze twee maand geleden weer wat zuiniger. Bij aanschaf rond de 120xxx reed ze 1 op 16,6. Er is geen sprake van noemenswaardig olieverbruik etc. (een half litertje per 20.000km). Met de caravan Hobby van 1250 kg en 4 personen is het dieselverbruik ongeveer 1:10, ik probeer onder de 110 te blijven, maar soms lukt dat niet. Bij 70 km/u met caravan is 1:13 zeer goed haalbaar.
586xxx km in een mooie graadmeter voor onze 2.0 HDi, ik zit pas 359.000 km met een verbruik 1 op 17 km
The King is in de building
Citroen C4 Grand Picasso 16VTI LPG G3 2011
Citroen C3 14 exclusief 2003
Ik rij op continental winterbanden en automaat. Zoek nog een zomerbandenset voor mijn C5. Zit ook nog met een vervelende trilling door de auto heen….(maat winterband is 195/65/15 dus 1 maat minder breed)
C5 break uitvoering 2.0 HDI AUT (109PK) Difference2 (01-2004) Kleur: Zwart
Huidige km stand: 373000
C4 Cactus VTi 82 Shine ETG (10-2015) Kleur: Rouge Aden > komt een DS3 So Chic 110pk S&S voor in de plaats!
Ik slof met mijn C5 2.0v16 1:13 maar ik rij wel het merendeel van de ritten op de snelweg en maar heel weinig stad.
Gebruik is gemiddeld 1 op 16 C5 tourer 1600 turbo benzine. op lange afstand al 1 op 18 gehaald dan goed opletten en op cc rijden.
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Een kleine 1 op 10. Maar dan wel op lpg.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 21-07-2010
- C6 (2005-2012) 3.0 hdi
3.0 HDI Tourer circa 7.2 l/100km. Kan beslist zuiniger, maar het is zo leuk om af en toe gas te geven. Rij nu op blauwe diesel, merk daar eigenlijk geen verschil in.
boukewerff schreef:Een kleine 1 op 10. Maar dan wel op lpg.
Volgens de boordcomputer haal ik met mijn 2.0i 16V Break 8,6L op 100 km, maar dat klopt uiteraard niet (misschien wel op benzine op het lange stuk (Groningen-Terneuzen in dit geval). Helaas heb ik na het lpg tanken, de dagteller onderweg per ongeluk weer teruggesteld naar 0, waardoor mijn rekensom in de war is gegooid.
Dus ik zal nog eens moeten tanken en opnieuw meten.
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Ik kan de gascomputer ook wat aanpassen zodat de auto op de boardcomputer minder zuinig of zuiniger loopt. Dus echt naar de liters bij de pomp kijken!
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.