Vanmiddag gespot in Amsterdam: een DS 21 uit 1972.
En een ex-Brandweer ID 20 Familiale uit 1970.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
gave spot, die brandweerbreak!
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Een D Super 5 uit 1973, vanmiddag gespot in Amsterdam.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Een origineel Nederlandse D Spécial uit 1973, vanmiddag gespot in Haarlem.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Vanmiddag zag ik ‘m weer, dus bij deze de achterkant.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Vanavond heb ik twee Snoeken gespot in de Jordaan.
Dit is een D Super uit 1971.
En dit is een ID 19 Familiale uit 1967 met tweede neus.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Op eerste Kerstdag een snoek gespot vlak bij Sumar (vert argenté) en op tweede kerstdag een zwarte op de A32 ter hoogte van Steenwijk richting Heerenveen. Geen foto’s.
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Deze prachtige Pallas was waarschijnlijk op bezoek bij de Action of de sportschool in Enschede.
Citroën DS23 Pallas 1973 (73-YB-24) by Milan, on Flickr
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Volgens het type plaatje is het een 21 IE, dus mogelijk omgebouwd vanaf een 23?
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Of andersom? Een 23 in een 21 leggen lijkt gevoelsmatig logischer. Aan de andere kant, het wel laten aanpassen bij de RDW, maar niet het plaatje veranderen is ook vreemd…
Waarom zou je van een 23 een 21 maken?
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Een 21 IE heeft meer power dan een 23 carb. (23 IE heeft uiteraard wel meer PK’s)
Het is een 73er volgens de RDW, toen werd de 21 niet meer in de DS geleverd. Dus zal het een 23 geweest zijn.
Het is snel te zien, bij modeljaar 73 is de 23 gekomen, toen werden ook op de C stijl de letters DS vervangen door het gouden plaatje Pallas.
De inliggende deurklinken kwamen in modeljaar 72, dus de 21 (IE) is 1 modeljaar met inliggende klink en letters DS op de C stijl geleverd.
Verder wel mooie DS
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Het is een mooi plaatje.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
@Arjan: Duidelijk verhaal, dank je.
gespot:
http://pin.it/36mmkwh
.komma