17 van de 24
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
   
Citroën ID19P 1958
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 september 2015 04:25 PM
  [ # 241 ]

Alle pijpaansluitingen kunnen, en gaan , lekken…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 11 september 2015 09:00 PM
  [ # 242 ]

Na een week lekken de aansluitingen van het reservoir (nog) niet. Het lijkt erop dat ik geluk heb…..

Gisteren nog een meevaller: de auto staat al 1,5 jaar op garagesteunen. Destijds is de auto zo neergezet dat er achter voldoende ruimte was om te werken. Het zou zomaar kunnen dat de voorkant van de auto nu te dicht de muur staat: dan is het veel werk om een auto zonder wielen 5 cm naar achteren te verplaatsen. Bij het passen van de voorbumper en het plaatwerk onder de voorbumper is er 5 mm ruimte over, net genoeg om alles te monteren!

Afbeelding Bijlagen
IMG_7847 (1).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 01 november 2015 11:49 AM
  [ # 243 ]

Er zijn weer een paar stappen gezet: de kinnebak is gemonteerd. Om van twee kapotte exemplaren een goede te maken, was meer werk dan gedacht. Weken ben ik er mee bezig geweest. Dan gaat het plaatsen van een voorruit sneller. Wel vervelend dat in de bovenhoeken het ruilrubber niet strak aanlicht. Misschien heeft iemand hier een oplossing voor?

De motor en versnellingsbak zijn nu aan de orde.
De versnellingsbak wilde tijdens het rijden niet in de vierde vallen (op een enkele keer na), maar was mooi stil. Nu blijkt de secundaire as een forse axiale speling te hebben. Volgens deskundigen moet de bak uit elkaar, met bijbehorend kostenplaatje. Een reservebak heeft geen axiale speling. Die laat ik binnenkort door een revisiebedrijf beoordelen.
De kop van de motor is waarschijnlijk gescheurd: er zat koelvloeistof in de 2e uitlaatpoort, en het aluminium is diep weggeroest. Een reservekop blijkt massief vol met oxide of kalk te zitten. Bij het wegsteken ging ik dwars door een aluminium wand heen.
Het onderblok heeft een gelijke compressie en maakt geen geluiden of tikken. Het heeft wel veel gelopen, te beoordelen aan de distributieketting, tandwielen en starterkrans. de volgende stap is het carter te verwijderen en de oliepomp te testen. Daarna een keuze maken: lekker blijven gebruiken, of toch revisie.
Kortom, veel stof tot overpeinzen…

Meer tekst en foto’s in mijn blog: oktober 2015

Profiel  
 
Mark Hidding
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 17-11-2004

- ID/DS ds 20 hydraulique
- ID/DS ID19f
- HY H72 oprijwagen
Gepost: 01 november 2015 09:36 PM
  [ # 244 ]

Is de kop van het reserveblok van mij afkomstig Dick?! Het spijt me in dat geval dat die niet van betere kwaliteit is. Desnoods kom je de losse kop nog halen die ik heb liggen. Kijk je of die goed is.

vriendelijke groet,
Mark

ex: ID19 Break 1961 SL-71-PK, DSpecial5 1973 12-YB-42, DS19 Pallas 1965 FN-44-96

Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 01 november 2015 10:55 PM
  [ # 245 ]

Mark, ik heb dat blok gekocht omdat ik dacht dat het een goede koop was, en jij hebt duidelijk gezegd dat je niets wist over de kwaliteit. Geen enkele blaam dus!
Maar ik vind je aanbod bijzonder aardig en neem contact met je op!

Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 06 december 2015 08:16 PM
  [ # 246 ]

Een surprise! Bij het demonteren van de originele motor vond ik de gietcode: een combinatie van cijfers en letters. En als ik het goed begrijp is het onderblok op 5 december 1958 gegoten.

Na demontage van de originele motor is duidelijk dat die gesleten is. Er kwam ook een gescheurde zuiger uit en in het carter lag een halve zuigerveer. Door wegen van de zuigers, waarbij er 20 gram verschil zit tussen no 1, 2 en 3, 4, lijkt het erop dat 2 zuigers zijn vervangen door het verwijderen van de kop.
Het reserveblok is veel beter, met uitzondering van de kop waarvoor een vervanger is gevonden. Na afweging van alle opties is ervoor gekozen een paar onderdelen van het reserveblok over te zetten: de distributietandwielen, het vliegwiel met starterkrans en de tuimelaarassen met tuimelaars. In principe gaat de zullen alle andere onderdelen gereviseerd of vernieuwd worden, tenzij het revisiebedrijf anders adviseert.

Het onderblok is nu gewassen, ontroest en in de lak gezet. Vrijwel alle onderdelen zijn schoongemaakt en met glasparels als nieuw. Eind van de maand is alles klaar voor revisie en opbouw.

Meer foto’s en gegevens over de demontage op november 2015

Afbeelding Bijlagen
IMG_8004 (3).jpgIMG_8014 (1).jpgIMG_8055 (1).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 06 december 2015 10:39 PM
  [ # 247 ]

Quelle surprise! Smile Kan geen toeval zijn…! Mooi werk weer. Mijn handen jeuken ook om met het blok aan de slag te gaan, maar daarvoor moet ik nog even geduld hebben…

Hoe en waarmee heb jij je onderblok in de lak gezet?

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 06 december 2015 11:08 PM
  [ # 248 ]

Een laag epoxy primer en twee lagen 2k lak. Gespoten. Daarna waren de hoge puntjes in het ruwe gietwerk nog onvoldoende dekkend, dus al die stukken nog twee maal met een penseel bewerkt. Door de ruwe structuur van de buitenkant zie je geen verschil in afwerking Smile

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 07 december 2015 04:18 PM
  [ # 249 ]

Dank voor de tips! Heb je een RAL kleur gebruikt? Welk nummer?

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 07 december 2015 06:53 PM
  [ # 250 ]

Ik dacht dat ik de verf had laten maken met een stukje waarop de groene lak nog niet was beschadigd. Dit omdat de kleurcode AC.. destijds bij mijn leverancier niet te achterhalen viel.
Maar op de pot staat RAL 6015, schwarzoliv.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 07 december 2015 10:58 PM
  [ # 251 ]

Dank, genoteerd!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 02 januari 2016 11:32 PM
  [ # 252 ]

De afgelopen maand zijn alle motoronderdelen schoongemaakt, gestraald, verzinkt of gezwart. Ongelooflijk hoe de onderdelen er van opknappen. Alles ligt nu bij HRW, begin maart is de motor klaar om ingebouwd te worden.
Het interieur is nu bijna compleet. Ik mocht een goed bankstel met deurpanelen overnemen, uit 1958! Rouille, met zwarte lak een perfecte combinatie. Alleen het vloertapijt ontbreekt nog.
Ook zijn de banden van de velgen gehaald. Aan de hand van de dot-codering is afgeleid dat de banden uit 1980 en 1984 komen. Het reservewiel is nog ouder. De banden zien er nog goed uit, geen droogtescheuren en veel profiel. Ik was van plan de banden weer te gebruiken, maar nu ik de ouderdom weet, zullen het toch nieuwe banden worden.

Er is een begin gemaakt met het afhangen van de deuren. De berichten kloppen, je bent er lang mee bezig. Ook is duidelijk dat de onderhoeken van de deuren zover geroest zijn dat er gaten in de binnenflens vallen. Merkwaardig, omdat de de felsnaden rondom super strak en recht zijn. Alleen in de hoeken is het raak. Over de manier waarop de deuren gerepareerd moeten worden, sta ik in dubio: alleen de binnenkant repareren nadat de felsnaad in de hoek is open gebogen, of in de hoek ook de buitenplaat onder 45 graden afzagen… Graag hierover jullie mening!

Meer informatie: december 2015

Afbeelding Bijlagen
IMG_8075 (2).jpgIMG_8119 (2).jpgIMG_8169 (2).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 januari 2016 01:11 AM
  [ # 253 ]

Ongelofelijk wat een details !
En wat betreft de deuren,wat goed is laten zitten.
Maar de roest natuurlijk wel weg halen
Succes!

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gérard de Manque-Pôte
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 75
Geregistreerd: 03-10-2009

Gepost: 03 januari 2016 11:16 AM
  [ # 254 ]

Wow, een compleet en bruikbaar vroeg interieur in Rouille mogen overnemen? Dat is nogal een vondst zeg! Prachtige combinatie met de zwarte lak. Fijn, zoveel hulpvaardigheid.

“Conduire une DS19 signifié: conduire dans un petit palais confortable et luxueux… Son confort est sans égal. C’est celui d’un avion qui ne quitterait pas le sol”

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 03 januari 2016 11:56 AM
  [ # 255 ]

Top werk weer. Dit wordt een hele fraaie voiture.

Heb je gezien dat er december 1015 boven het verslag van afgelopen december staat?

Profiel  
 
 
17 van de 24
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook