Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Korte vraag over de wielkast kappen. Ik bedoel die geperste zwarte schaal vormige kappen die je in de wielkast monteert zodat de bagger niet je motor ruim in vliegt.
Normaal zitten die vast met een soort splitpen. Nu ben ik er een paar kwijt en zijn er een paar kapot. Op cx-basis.de kon ik ze niet vinden. Is er een alternatief? Ik dacht er aan om een trekmoer erin te zetten maar dat gaat natuurlijk wegrotten. Heeft iemand hier iets voor bedacht?
Frank heeft z’n Prestige akelig nieuw opgebouwd, hij heeft ongetwijfeld het verlossende antwoord.
Ben je weer bezig met je CX? Afbouwen en rijden, naar goed voorbeeld van CEE-IKS en MCMLXXXXXIDCXMDLIV?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Bestaan er niet zo’n soort plastic drukknoppen met in het midden een plastic pennetje zodanig als je dit indrukt de grote knop zich open zet .Word ook gebruikt bij de modernere Citroens meen ik.Is maar een tip dat ik je geef hé
ik gebruik zoiets:
http://www.tools2go.nl/8092529/blindklinkmoeren-tangenset-41-delig?gclid=CPuEk8_tjcoCFYIfwwodXWkJwg
en dan vastzetten met een inbusboutje met grote vlakke kop.
goed veel kopervet en je krijgt ze altijd weer los.
misschien niet origineel, maar je ziet er niets van.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
@niels, ja hij staat nu 95% af in de stalling stof te verzamelen dus ik wil hem nu af maken en kijken of ik hem weer de weg op krijg.
@erik, dat systeem bedoel ik inderdaad, dacht dat het trekmoeren heetten maar die dus. Met wat vet zou het moeten goed gaan dus? Probeer ik dat. Ik heb m’n voorschermen ook met die moeren en inbus vastgezet. Met de IKEA sleutel los te halen
Die tang is niet duur trouwens. Toen ik er naar zocht kostte zoiets echt 160 eu ofzo. Formaat heggenschaar. Ik ga deze maar eens aanschaffen.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Gister de weg naar de stalling weer gevonden en wat kleine klusjes gedaan. Ook het cx clubblad gevonden wasr de handrem afstel procedure instaat. Dat ga ik binnenkort maar eens oppakken. En de voorruit plaatsen. Daarna op naar de keuring. Hij is nog niet helemaal af, maar dan kan ik er in ieder geval weer eens rijden na al die tijd….
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Voor het vastzetten van de beflappen in de wielkasten was ik ook op zoek naar vastdrukpennetjes.
Ik heb ze uiteindelijk hier gevonden: klikklik
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Leuk om te lezen! Goed bezig! Jouw ex BX GTi gaat binnenkort ook weer de winterstalling in
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Weer even wat tijd gevonden om eea af te ronden. Grootste mijlpaal toch wel dat de voorruit er weer in zit. Verdunde handzeep gebruikt om het koord soepel eruit te trekken en het raam rubber over de raam sponning te floepen.
De LHM aanzuig slang was gescheurd dus daar zit nu een nieuwe op. De verlichting had wat massa problemen maar dat werkt nu ook weer zoals het moet.
Ik kan voorzichtig denken aan een proefrit want hij is nu toch wel bijna klaar voor de keuring.
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Geweldig dat ze bijna klaar is
Dus dit jaar nog rijden of….
Vriendelijke groet Frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Mooi! gauw de laatste loodjes afmaken…
CX GTi Turbo 2 - All Black
Mooi hoor! De eindstreep van de 40 jaar gehaald dus. Gefeliciteerd!
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Weet iemand raad?
Vorige week nieuwe bollen voorzijde geplaatst. Alles ging ok, auto gestart, kwam omhoog, geen issues.
Nu een week later komt hij niet omhoog. Aanzuigslang gecheckt, helemaal vol LHM. Vat zit ook redelijk vol, als ik via het onluchtingsdopje kijk. Heb de ontlast schroef paar keer los en vast gehad. Bij los hoor ik geen druk afbouw. Paar keer de hoogte hendel heen en weer gehad. Geen resultaat. Pomp draait.
Zie ik iets over het hoofd? Wat kan ik nog meer proberen?
Totaal aantal Berichten: 10349
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Komt hij voor niet omhoog of helemaal niet?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.