10 van de 23
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
Hoe gaat het met Xantia Break Turbo CT, verkocht
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 31 augustus 2015 10:35 PM
  [ # 136 ]

Is het misschien te doen om uit te vissen of er sensoren van andere auto’s zijn die als vervanging kunnen dienen?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 31 augustus 2015 11:00 PM
  [ # 137 ]

Snap je vraag niet helemaal. De sensor is vervangen door een nieuwe.
Ben op zoek naar het clipje in de motorkap die het stokje vastklemt, welke de motorkap open houdt.
Is vast een correcte naam voor… Wie het weet mag het zeggen!

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 01 september 2015 12:00 AM
  [ # 138 ]

Dat weet ik. Ik heb dat voor mijn saxo gewoon bij de dealer kunnen kopen. Is volgens mij hetzelfde.
Maar ik reageerde eigenlijk op de opmerking dat er bijna geen onderdelen voor een xantia meet te vinden zijn.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 21 december 2015 11:45 AM
  [ # 139 ]

Sinds kort schiet de temperatuur van de koelvloeistof en motorolie significant omhoog tov normaal!
Dit terwijl de buitentemperatuur rond de 10 graden is, dus geen zomerse temperaturen.
De koelvloeistof stijgt snel naar 90 graden.
De meter van de motorolie (normaal) beweegt hij nauwelijks, klimt ook snel naar de 80 graden.

Wat kan er aan de hand zijn?
Ik heb de koelvloeistof temperatuursensor heb ik vervangen en er zit een “nieuwe” Bitron in.

Toen ik gisteren na een rit (met airco met airco ingeschakeld) thuis kwam draaiden beide ventilatoren…

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 21 december 2015 01:03 PM
  [ # 140 ]

Thermostaat maar eens vervangen….

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 21 december 2015 01:29 PM
  [ # 141 ]

o.k.
waar zit deze? kan ik deze ook testen als de thermostaat er uit is? bij welke temperatuur moet deze open gaan?
hoe ga ik te werk? graag ontvang ik een stappenplan.

n.b. ik heb mijn oude Bitron ook weer terug gezet om te kijken of dit ook effect heeft. het stekkerblok heb ik ook gereinigd met remmenreiniger op twee polen zat een witte/ vettige klontje.

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 21 december 2015 01:54 PM
  [ # 142 ]

Ja hoor, je kunt testen door de thermosstaat te verwijderen. Voor die paar centen zou ik ‘m vervangen daar hij opgesloten zit achter een kunstofkapje met 2 boutjes vastgedraaid. Dit kapje is inmiddels erg poreus geworden door het hete water/koelvloeistof !!!
stappenplan: 2 boutjes losdraaien ,kapje verwijderen ,nieuwe erin,kapje erop en vastdraaien.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 21 december 2015 03:44 PM
  [ # 143 ]

Je twee ventilatoren moeten juist draaien als de airco aan staat.

Thermostaat vervangen is een eitje. Daarna wel even bijvullen en ontluchten. Je hoeft niet af te tappen, je verliest een minimaal aan koelvloeistof.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 21 december 2015 04:21 PM
  [ # 144 ]

Originele Bitron terug gezet.
Kijken of dit effect heeft op de temperatuurwaarden. Op beide staan wel dezelfde gegevens, lijkt me dus wel de juiste….

Wie kan me een plaatje sturen waar ik de thermostaat kan vinden?  very good
Kan ik een nieuwe thermostaat halen bij de Brezan? Zijn dit universele of moet ik een onderdeelnummer doorgeven?

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 21 december 2015 06:34 PM
  [ # 145 ]

Een beetje automatrialenzaak vraagt naar je kenteken en of type. Rolt hier een 2.0 turbo uit dan heb je de juiste thermostaat. Wink  Dit kapje zit dus schuin (5 voor 1/2   6)onder je 4e bougie van links.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
NdeJ
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 360
Geregistreerd: 10-04-2010

- Xantia 1.8i 16V Plus
Gepost: 21 december 2015 06:53 PM
  [ # 146 ]

Volgens service.citroen is het onderdeelnummer 1338 37.

Groet, Nico

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 21 december 2015 08:57 PM
  [ # 147 ]

Top!
Bedankt allemaal voor jullie hulp. Oudehaske, Sneek ik kom uit Joure, en kom daar nog regelmatig.
Ik ga morgen hiermee verder. Nu weet ik waar ik moet zijn en wat ik moet doen.
Het is mijn doel om nog lang van de TCT te genieten en zo veel mogelijk zelf te doen.
Hierdoor blijven de kosten acceptabel en leer ik de Xantia steeds beter kennen.
Jammer dat ze steeds sneller uit het straatbeeld verdwijnen.

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 29 december 2015 08:33 PM
  [ # 148 ]

Vandaag de thermostaat en koelvloeistof ververst.

Aanslag is vooral bruin/ goud van de radiator sealer.


Eerst even het luchtfilter en aanzuigbuis verwijderen, daarna is het thermostaathuis goed bereikbaar.
De rest is eigenlijk een fluitje van een cent. Maar is dat niet met alles wat je al eens hebt gedaan?!
Thermostaat en ring vervangen, en daarna rest van de koelvloeistof afgetapt.
D.m.v. Omgekeerde cola fles reservoir gevuld en met verhoogd toerental gewacht op aan slaan van de fans. Dopjes open gedraaid tot dat er een straaltje uit kwam, als laatste reservoir op max. Afgevuld.

Ik hoop dat er nu een einde is gekomen aan de koelingsproblemen..

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 02 januari 2016 10:01 PM
  [ # 149 ]

Ik heb een draadbreuk in het draadje van het stuur naar de airbag.
Het is een enorm dun snoertje waar een 2 polig stekkertje aan zit welke in de airbag gedrukt zit.
Solderen lukt niet met soldeertin, de twee einden komen steeds weer los…. Grrrr

Iemand suggesties? Ik heb nog niet kunnen zien of het snoertje die het stuur in gaat ergens losgeklikt kan worden.
Ik zou dan op zoek kunnen gaan naar een nieuw of donorsnoertje…

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 03 januari 2016 05:45 PM
  [ # 150 ]

vandaag even nader bekeken en gezocht naar onderdeelnummer of vervangende delen te zoeken.


op de sleepring staat Valeo 6162.

iemand een dergelijke sleepring of airbagsnoertje liggen die ik kan solderen?

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
 
10 van de 23
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook