Ik weet helemaal niks van de verschillende id/ds uitlaatspruitstukken en de maatvoering daarvan.
Maar bij een c35 benzine zit de uitgang bij cilinder 3:
plaatje: https://picasaweb.google.com/116643234114974097526/C35?authkey=Gv1sRgCOOKt9z_i_Ts4wE#5627013809858390354
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Heb eindelijk even de tijd kunnen nemen om de video te bekijken. Leuke sfeerbeelden en een mooi verhaal over een prachtig automobiel
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
MaartenH schreef:Ik weet helemaal niks van de verschillende id/ds uitlaatspruitstukken en de maatvoering daarvan.
Maar bij een c35 benzine zit de uitgang bij cilinder 3:
plaatje: https://picasaweb.google.com/116643234114974097526/C35?authkey=Gv1sRgCOOKt9z_i_Ts4wE#5627013809858390354
De motor van een C35 is gebaseerd op een korte slag DS blok, dit is een lange slag blok, dus die spruitstukken zijn totaal anders. Een HY heeft wel hetzelfde blok en een spruitstuk dat precies in het midden naar beneden gaat. Dit lijkt ideaal, maar de ervaring met de auto van Ree, die zo’n spruitstuk had, deed mij kiezen voor de huidige oplossing. Met zo’n spruitstuk komt de uitlaat namelijk net achter de vooras naar beneden en onder de carrosserie uit. Een keer door een verkeerde put en je hele spruitstuk is aan barrels. Been there, done that
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Overigens is dat niet cilinder 3, maar cilinder 2, Maarten
Nog bedankt voor de locaties, komend voorjaar maar eens naar Overslag toeren
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik zou zeggen, kom even langs
graddus schreef:Overigens is dat niet cilinder 3, maar cilinder 2, Maarten
In een c35 ligt ie andersom. (geen idee of ik het zo goed kan lullen, maar het klinkt wel bijna geloofwaardig )
Ik blijf het een fantastische auto vinden!
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
En nu weer met het ‘originele’ mistlampgebeuren dat ik er in 2007 voor de apk noodgedwongen af moest halen wegens geen idee waar ik de juiste lampjes vandaan moest halen…
Misschien een domme opmerking, maar een auto van vóór 1960 hoeft toch geen APK?
Of was dat in 2007 nog niet zo?
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat was in 2007 inderdaad nog niet zo.
Kan het uitlaatspruitstuk ertegen dat het heter gaat worden als je het intaped?
Ik heb dat op de Transalp ook willen doen voor de naar het schijnt betere flow te krijgen maar was bang voor teveel vastgehouden warmte.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Nu het dan eindelijk winter lijkt te worden ben ik dan maar eens op zoek gegaan naar een motortje voor in mijn kachel. Kachel? Ja, toen ik de auto in 2006 kocht zat er een afgekoppelde aftermarket kachel in. Die heb ik er toen uitgehaald, maar nu de auto meer gebruikt wordt leek het me wel wat om het weer in te bouwen. Het ding uit elkaar gehaald, het koperen radiateurtje afgeperst en waar nodig dicht gesoldeerd. Tot zover alles eenvoudig. Nu zit er in het kacheltje een 6 volt motortje met een waaiertje. Dat komt natuurlijk niet goed nu de auto is omgebouwd naar 12 volt. Vanochtend op de sloop een ventilateurmotor uit een Peugeot 106 gescoord. Die heeft ongeveer dezelfde afmetingen. Thuis de bevestigingspunten er afgeslepen en er twee nieuwe op gelast op de juiste positie. Alles ingebouwd, nieuwe draadjes aan de schakelaar gesoldeerd en verdomd, het werkt. Inmiddels hangt de kachel in de auto, op de punten waar ze destijds zat. Naar mijn smaak hangt hij net te laag, ik kan met mijn rechtervoet niet meer opzij van het gas af. Morgen eerst maar slangen halen, dan kan ik zien of ik nog ruimte over houdt om de kachel iets hoger te hangen. Foto’s volgen later.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Vandaag eerst maar eens werk gemaakt van de afronding van project kachel. Eerst de bedrading aangesloten, zodat het wappertje ook kan wapperen. Daarna een oude bedieningshendel van de kachelkleppen van een 2CV die ik nog liggen had onder het dashboard geschroefd en de kabel doorheen het schutbord geleid. Op het waterpomphuis heb ik een kachelkraan van een classic mini voorzien (stond er al op, maar die was zo lek als een mandje, dus moest er een nieuwe komen) die kabel bediend is, vandaar. Daarna het horrorscenario van elke vintage-liefhebber nagespeeld en een oude stofzuiger van de zolder gehaald om de slang en de mondstukken te verbouwen tot een heuse vooruitontwaseming. Jawel.
Daarna eerst mijn handen maar eens vuil gemaakt en de voortrein doorgesmeerd. Daarna de hoezen van mijn stuurhuis weer maar eens goed bevestigd. Nu de tips uit het wph maar eens gebruikt Toen ik niet meer onder de auto moest zijn de opvangbakken maar weer gepositioneerd en het koelsysteem andermaal afgetapt om de nieuwe kachelkraan te kunnen monteren.
Totaal aantal Berichten: 392
Geregistreerd: 25-01-2011
- Berlingo 1.9 D 600
- 2CV 2CV6 Club "I Fly Bleifrei"
- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- XM XM 3.0 V6 Pallas
- Jumper 2.2 hdi dc ml270
- Saxo vts 1.4 Radio 538
mark je bent een uberbeun, en je brengt me op een idee. wij hebben een zeesloep uit 1938 met hetelucht verwarming dus je begrijpt me wel
Totaal aantal Berichten: 392
Geregistreerd: 25-01-2011
- Berlingo 1.9 D 600
- 2CV 2CV6 Club "I Fly Bleifrei"
- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- XM XM 3.0 V6 Pallas
- Jumper 2.2 hdi dc ml270
- Saxo vts 1.4 Radio 538
ik zie 2cv. cx. stofzuiger.een soort van grijze koekoeksklok of weerhuisje ik vind het top recycling dit is eigenlijk nog leuker dan alles maar nw maken