hey forummers, ik heb een vraagje over mijn BX.
Een tijdje geleden heb ik een andere carburateur op mijn BX gekregen. Sinds dien doet hij het prima. :thumbsup
Maar vandaag liet ie me in de steek. Ik stond voor stoplicht en hij sloeg weer af, hij begon weer heel onregelmatig te lopen en deed echt moeilijk, hij rook ook even naar benzine. Na 10 minuten was dat weer over en deed hij weer normaal.
Een tijdje later begon hij weer even te stotteren, maar dat is nu ook al weer over. Hoe kan dit? Zou het door het slechte weer kunnen komen?
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Een auto wordt gemaakt om tegen weersverschillen te kunnen. Zulke kleine weersverschillen als in nederland zijn peanuts ook voor “domme” motoren zoals elke auto zonder injectie dat is. Als een motor moeilijk doet vanwege weersinvloeden is dat eigenlijk een symptoom van een veel groter probleem.
Zit er een benzinefilter tussen je brandstofpomp en je carburateur? Het klinkt alsof er een vuiltje heeft gezeten boven je vlotternaald. Het is ook wel eens een goed idee dat filter te vervangen.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
er zit inderdaad een benzine filter in, maar die is net 2 weken oud.
EvelienBX schreef:er zit inderdaad een benzine filter in, maar die is net 2 weken oud.
die is er na de andere carburateur ingezet. Want die zat er voorheen niet in.
Geen bevroren carburateur?
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
winterstand
staat hij wel op winterstand ???het gele palletje onder het luchtfilter.
zo ja is de voorverwarmingsslang wel heel??
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Re: winterstand
ja dat staat ie wel,
maar ik denk dat ik het probleem al heb gevonden… ops: ops: ops:
koelvloeistof niveau is aan de lage kant… ops:
daar kwam ik vannochtend achter
Hehe, bijvullen dus!
BX 19TGI Routiére - 180.000
BX 16TGI Break - 192.000KM (verkocht)
BX 14TE Berline - 210.000KM (Gesloopt)
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Re: winterstand
EvelienBX schreef:ja dat staat ie wel,
maar ik denk dat ik het probleem al heb gevonden… ops: ops: ops:
koelvloeistof niveau is aan de lage kant… ops:
daar kwam ik vannochtend achter
Dat heeft er niks mee te maken…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Re: winterstand
EvelienBX schreef:koelvloeistof niveau is aan de lage kant…
Ook zonder koelvloeistof zal je motor best een tijdje gewoon heerlijk regelmatig lopen. Zolang ‘ie niet is warmgelopen (rode lampjes en rook enzo) kan dit de oorzaak echt niet zijn.
Als de auto naar benzine stinkt lijkt me dat de ontsteking gewoon niet helemaal jofel is.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
lampjes van KVS begonnen te branden dus behoorlijk leeg…
Evelien was zo slim om toch maar even te kijken ( nee niet in LHM vat Thijs)
en toen even bijgevult en daarna reed bxje weer perfect
greetz Daan en Evelien
(ze is er mee in geesteren gekomen,
Midden in de sneeuw)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Lampjes beginnen al snel te branden hoor, mijne lekt een klein beetje koelvloeistof en ‘k moet elke twee weken ongeveer 1 liter bijvullen (dan brandt ‘t lampje ook al!).
Het kan natuurlijk puur toeval zijn dat ‘ie nu weer lekker loopt, het heeft in ieder geval niet met de koelvloeistof te maken!
Ontsteking kan toch niet zo heel veel aan mankeren? contactpuntjes enz. heeft ‘ie niet meer, ontstekingsmodule is heel of kapot maar niet een beetje kapot zodat ‘ie alleen maar slecht gaat lopen. Bougiekabels / bougies / bobine misschien?
laag KVS niveau resulteerd in een slecht voorverwarmde carburateur voet.
deze voet word verwarmd middels de KVS, en helpt tegen het bevriezen van de carb, en een betere menging van het benzine luchtmengsel..lees de warmte assisteert bij de verdamping van de benzine..
mvgr wupke laag KVS kan er dus wel mee van doen hebben. ops:
Ach ja, natuurlijk!! Had er helemaal niet bij nagedacht dat ‘t een carburateurversie was. De enige carburateur waar ik wel eens wat aan doe is die van m’n eend, die heeft daar geen last van..
Excuses voor mijn domme antwoord!!
Maar nu: waar blijft die koelvloeistof dan??
ze zal ff een nieuwe thermostaat in moeten bouwen + het thermocontact vervangen.
vervolgens het systeem vullen met permanente koelvloeistof.
en natuurlijk van te voren spieken of er nergens een gaatje zit.
de oude 1400 motoren hebben er een handje van om antivries middels de overdruk eruit te werken.
dus vandaar permanente koelvloeistof + een thermo beurt om de bedrijfsthemp te garanderen.
koppakking van die motor kwam en komt erg zelden voor dat ze kapot gingen en gaan.
mvgr wupke