3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Opeens weet je het: je BX lekt!
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 08 januari 2016 06:07 PM
  [ # 31 ]

Mooie resultaten!!!

Bij auto-onderdelen24.nl moet je inderdaad een lange adem hebben.

Zelf heb ik enige tijd geleden een onderdeel besteld bij carpartsdirect.nl, redelijke prijzen en supersnelle levering.

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 08 januari 2016 08:25 PM
  [ # 32 ]
Zweefgraag schreef:

en met benzineslang is de octopus opgeknapt Smile

Hoop dat dit een tijdelijke fix is? LHM is tamelijk aggressief en vreet de benzineslang op en vervolgens heb je rubber deeltjes in je LHM filters (als het daar in blijft hangen).

Autoonderdelen24 is inderdaad ongeveer een week levertijd.

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 08 januari 2016 09:16 PM
  [ # 33 ]

Dat is wel erg doemdenkerij.

LHM i.c.m. benzineslang gaat bewezen een aantal jaar mee. Wink

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 09 januari 2016 01:41 AM
  [ # 34 ]
tim1993 schreef:
Zweefgraag schreef:

en met benzineslang is de octopus opgeknapt Smile

Hoop dat dit een tijdelijke fix is? LHM is tamelijk aggressief en vreet de benzineslang op en vervolgens heb je rubber deeltjes in je LHM filters (als het daar in blijft hangen).

Autoonderdelen24 is inderdaad ongeveer een week levertijd.


Goedgekeurde, gewapende rubber brandstofslang werkt probleemloos en wordt echt niet opgevreten door de LHM.

Doorzichtige plastic benzineslang kun je ook hiervoor gebruiken. Werkt ook probleemloos.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 09 januari 2016 01:54 AM
  [ # 35 ]

Staar je niet te blind op de onderdelen die uit de foutcodes naar voren komen, dit is vrij globaal, echter is het ook goed mogelijk dat er ergens om dat onderdeel heen gewoon niet goed zit waardoor het onderdeel wat nog gewoon goed is niet goed meer werkt. Zo had ik bij mijn XM ooit eens heel veel last met stationair lopen. Uitvallen, wisselende toeren, plots versnellen. Kwam ook een lijst met foutcodes uit, maar het bleek een kabelbreuk.. Je moet het maar vinden.

https://www.youtube.com/watch?v=6jNUd_8Xz28

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Zweefgraag
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 11-11-2015

Gepost: 13 januari 2016 12:20 PM
  [ # 36 ]

Ik heb transparante benzineslang gebruikt. Staat wel heel gaaf met die neongroene LHM erin. Ik pleit voor een volledig transparante octopus cheese

1992 Citroën BX 16 TZI

Profiel  
 
Zweefgraag
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 11-11-2015

Gepost: 13 januari 2016 12:31 PM
  [ # 37 ]

Olieverbruik

Ik vind het olieverbruik van mijn 16 TZI nogal hoog. Ik verstook ongeveer 1 liter op 1500 km, is dat normaal? Kilometerstand ca. 163.000 en niet alleen maar korte ritjes. Er zit 10W40 in, zou 15W40 misschien een lager verbruik geven?

Ook vind ik het oliepeilmetertje in het dashboard niet zo goed werken: als ik volgens de peilstok al op of zelfs onder de onderkant van de ‘marge’ zit geeft dat ding nog steeds aan dat ik safe zit… herkenbaar?

1992 Citroën BX 16 TZI

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 13 januari 2016 07:36 PM
  [ # 38 ]

Olieverbruik is wel echt iets wat deze motor doet, deed mijn 1.6 BX ook wel aardig. Verder zou ik dat metertje inderdaad lekker negeren en zelf om de zoveel tijd peilen. Wink

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Martijn_vK
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 15-12-2015

- BX 19 GTi Automatic
- C5 Break Différence 2.0 16v
Gepost: 14 januari 2016 01:43 AM
  [ # 39 ]

1 liter op 1500 km is het maximale dat hij “mag” van Citroën. Ik vind het wel vrij veel…

Wat je zelf kan doen is motorflush gebruiken als je de olie wisselt. Helpt vaak. Anders toch revisie. Klepseals, zuigerveren. Maar dat is een aardige ingreep.

Peugeot 306 Cabriolet 1.6 - 2000
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 15 januari 2016 12:04 AM
  [ # 40 ]

Kan je doen, maar de 16 XU lust graag een slokje olie. Zeker als de motor niet altijd warm wordt gereden. Vaak heb je geen last van blauwe rook of lekkages. Wel zo nu en dan de vuldop schoonmaken als je korte ritten maakt en dan gelijk de slangetjes meenemen.

Profiel  
 
Zweefgraag
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 11-11-2015

Gepost: 15 januari 2016 11:08 AM
  [ # 41 ]

Inderdaad, ik heb geen blauwe rook en geen olielekkages. Zuigerveren lijkt me minder waarschijnlijk met de huidige km-stand (165k). Klepseals zouden na 24 jaar natuurlijk wel verdroogd kunnen zijn, of niet?

Doordeweeks worden er veel korte ritjes met de auto gemaakt om de kinderen naar school te brengen en boodschappen te doen. Eén à twee keer per week worden er wel langere ritten mee gemaakt (50 tot 75 km v.v.), maar de motor wordt dus lang niet altijd warm. Inderdaad wordt er meer mayonaise geproduceerd dan ik op mn frieten wil, maar ik heb ook gelezen dat de ongelukkige constructie van de carterontluchting daar debet aan is.

Ik zal bij de volgende oliewissel eens overstappen op 15W40 of 15W30 en een flesje flush toevoegen (welk merk, die paarse flesjes?) en kijken of het verbruik dan omlaag gaat.

1992 Citroën BX 16 TZI

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 15 januari 2016 12:46 PM
  [ # 42 ]

Je hebt een overschot aan mayonaise….werkt je thermostaat wel goed???

Profiel  
 
Zweefgraag
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 11-11-2015

Gepost: 15 januari 2016 12:50 PM
  [ # 43 ]

Goede vraag. De kachel doet het. Geen temperatuurmeter op het dashboard. Is er een testprocedure te vinden in de Haynes ofzo?

1992 Citroën BX 16 TZI

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 15 januari 2016 02:03 PM
  [ # 44 ]
dirkvdmei schreef:

Je hebt een overschot aan mayonaise….werkt je thermostaat wel goed?

Misschien ontgaat mij iets, maar wat heeft een thermostaat met mayonaise te maken?

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
Zweefgraag
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 11-11-2015

Gepost: 15 januari 2016 02:04 PM
  [ # 45 ]

(te) koude motor = meer mayonaise. Toch?

1992 Citroën BX 16 TZI

Profiel  
 
 
3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook