Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Mooie resultaten!!!
Bij auto-onderdelen24.nl moet je inderdaad een lange adem hebben.
Zelf heb ik enige tijd geleden een onderdeel besteld bij carpartsdirect.nl, redelijke prijzen en supersnelle levering.
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Zweefgraag schreef:en met benzineslang is de octopus opgeknapt
Hoop dat dit een tijdelijke fix is? LHM is tamelijk aggressief en vreet de benzineslang op en vervolgens heb je rubber deeltjes in je LHM filters (als het daar in blijft hangen).
Autoonderdelen24 is inderdaad ongeveer een week levertijd.
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Dat is wel erg doemdenkerij.
LHM i.c.m. benzineslang gaat bewezen een aantal jaar mee.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
tim1993 schreef:Zweefgraag schreef:en met benzineslang is de octopus opgeknapt
Hoop dat dit een tijdelijke fix is? LHM is tamelijk aggressief en vreet de benzineslang op en vervolgens heb je rubber deeltjes in je LHM filters (als het daar in blijft hangen).
Autoonderdelen24 is inderdaad ongeveer een week levertijd.
Goedgekeurde, gewapende rubber brandstofslang werkt probleemloos en wordt echt niet opgevreten door de LHM.
Doorzichtige plastic benzineslang kun je ook hiervoor gebruiken. Werkt ook probleemloos.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Staar je niet te blind op de onderdelen die uit de foutcodes naar voren komen, dit is vrij globaal, echter is het ook goed mogelijk dat er ergens om dat onderdeel heen gewoon niet goed zit waardoor het onderdeel wat nog gewoon goed is niet goed meer werkt. Zo had ik bij mijn XM ooit eens heel veel last met stationair lopen. Uitvallen, wisselende toeren, plots versnellen. Kwam ook een lijst met foutcodes uit, maar het bleek een kabelbreuk.. Je moet het maar vinden.
https://www.youtube.com/watch?v=6jNUd_8Xz28
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Ik heb transparante benzineslang gebruikt. Staat wel heel gaaf met die neongroene LHM erin. Ik pleit voor een volledig transparante octopus
1992 Citroën BX 16 TZI
Olieverbruik
Ik vind het olieverbruik van mijn 16 TZI nogal hoog. Ik verstook ongeveer 1 liter op 1500 km, is dat normaal? Kilometerstand ca. 163.000 en niet alleen maar korte ritjes. Er zit 10W40 in, zou 15W40 misschien een lager verbruik geven?
Ook vind ik het oliepeilmetertje in het dashboard niet zo goed werken: als ik volgens de peilstok al op of zelfs onder de onderkant van de ‘marge’ zit geeft dat ding nog steeds aan dat ik safe zit… herkenbaar?
1992 Citroën BX 16 TZI
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Olieverbruik is wel echt iets wat deze motor doet, deed mijn 1.6 BX ook wel aardig. Verder zou ik dat metertje inderdaad lekker negeren en zelf om de zoveel tijd peilen.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 15-12-2015
- BX 19 GTi Automatic
- C5 Break Différence 2.0 16v
1 liter op 1500 km is het maximale dat hij “mag” van Citroën. Ik vind het wel vrij veel…
Wat je zelf kan doen is motorflush gebruiken als je de olie wisselt. Helpt vaak. Anders toch revisie. Klepseals, zuigerveren. Maar dat is een aardige ingreep.
Peugeot 306 Cabriolet 1.6 - 2000
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Inderdaad, ik heb geen blauwe rook en geen olielekkages. Zuigerveren lijkt me minder waarschijnlijk met de huidige km-stand (165k). Klepseals zouden na 24 jaar natuurlijk wel verdroogd kunnen zijn, of niet?
Doordeweeks worden er veel korte ritjes met de auto gemaakt om de kinderen naar school te brengen en boodschappen te doen. Eén à twee keer per week worden er wel langere ritten mee gemaakt (50 tot 75 km v.v.), maar de motor wordt dus lang niet altijd warm. Inderdaad wordt er meer mayonaise geproduceerd dan ik op mn frieten wil, maar ik heb ook gelezen dat de ongelukkige constructie van de carterontluchting daar debet aan is.
Ik zal bij de volgende oliewissel eens overstappen op 15W40 of 15W30 en een flesje flush toevoegen (welk merk, die paarse flesjes?) en kijken of het verbruik dan omlaag gaat.
1992 Citroën BX 16 TZI
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Je hebt een overschot aan mayonaise….werkt je thermostaat wel goed???
Goede vraag. De kachel doet het. Geen temperatuurmeter op het dashboard. Is er een testprocedure te vinden in de Haynes ofzo?
1992 Citroën BX 16 TZI
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
dirkvdmei schreef:Je hebt een overschot aan mayonaise….werkt je thermostaat wel goed?
Misschien ontgaat mij iets, maar wat heeft een thermostaat met mayonaise te maken?
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
(te) koude motor = meer mayonaise. Toch?
1992 Citroën BX 16 TZI