Totaal aantal Berichten: 1357
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Een GTi met of zonder Turbo heeft origineel toch nooit isolatie onder de motorkap.
Een Prestige met of zonder Turbo heeft dit origineel dan weer wel.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Klopt trxke, de motorkap isolatie was voor de Prestige’s en bepaalde diesel uitvoeringen. Ik weet niet of de mat van beide modellen hetzelfde is.
Mijn oude motorkap kwam van een Prestige Turbo, deze is vervangen toen een monteur de CX op de brug omhoog zette terwijl de kap nog open was en daardoor iets raakte. Toen hebben ze de Prestige kap met isolatie erop gezet.
Nu heb ik een roestvrije kap, echter daar heeft nooit een lampje op gezeten.
Bedankt voor het kijken Rens
Totaal aantal Berichten: 1357
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Inderdaad bij de diesels zat er ook isolatie onder de kap.
Mocht je er iets mee zijn kan ik wel eens kijken bij mijn GTiT hoe en waar het lampje gemonteerd is, hier zit trouwens geen isolatie onder de kap.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wel handig om te zien hoe de kabel precies loopt
Volgens mij zit deze vast met 2 grote zwarte clips.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De CX is in elk geval weer voorzien van alle ruiten
En een nieuwe voorruit.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vandaag eerst begonnen met poging 3 van het plaatsen van een raamrelais. Deze lijkt eindelijk goed te werken, alle 4 de knoppen bedienen het raam. Dus de laatste deur ook kunnen afmonteren.
Het lampje en de isolatie mat zitten ook weer op hun plek. De motorkap is ook van antiroest voorzien.
De achterklep was nu goed afgehangen en valt erg mooi op zijn plek. Dus ik heb de bekleding er weer op gezet, nu hangen ook direct de kabels netjes.
En we weten nu ook weer wat voor een auto het is
Het reserve wiel is ook gespoten en voorzien van een nieuwe Michelin.
Dit wiel leg ik in de achterbak zodat het niet altijd wordt blood gesteld aan de hoge motortemperaturen.
Zo hoef ik in elk geval niet de originele MXL uit 1989 te gebruiken waarvan het rubber keihard is geworden.
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wel vastleggen hé in de kofferbak!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Er ligt altijd een antislipmat onder, en tegen de achterbank en klem tussen iets. Ik houd niet van schuivende voorwerpen in de auto.
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mooi geworden Arjan
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Zeker mooi Arjan. Ik kom hem graag op één van de volgende meetings bewonderen. Zal wel Citromobile worden denk ik.
JW
Het wordt echt een plaatje.
Erg fraai, zelfs voor een serie 2
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
netjes hoor!
je hebt dat wiel zwart, maar meestal zijn ze grijs.
wat bepaalt de originele kleur? of gewoon toeval deastijds?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanks heren, de CX zal idd dit jaar nog wel op wat evenement te zien zijn, dus komt helemaal goed
erikkuiper schreef:
je hebt dat wiel zwart, maar meestal zijn ze grijs.
wat bepaalt de originele kleur? of gewoon toeval deastijds?
Mijn originele reserve wiel is ook zwart, vandaar de keuze op zwart. Degene die nu gespoten is was grijs, met een klein beetje roest. Ik wilde gewoon een schoon roestvrij wiel in de achterbak.
Ze zijn idd vaak grijs, ik weet niet wat de kleur bepaald. Mijn vermoeden is de laatste bouwjaren. Gezien de mijne een 89er is merk ik toch dat daar sommige zaken net even afwijken van de eerdere serie 2 modellen
Totaal aantal Berichten: 5490
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Arjan heb je de bumpers nou laten spuiten of origineel gelaten?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De bumpers zijn origineel gebleven. Dit zijn fabrieksbumpers, dus het kunststof is in kleur.
Reparatiebumpers werden in primer geleverd, deze moeten dus in kleur gespoten worden.
Ik heb het er met de spuiter over gehad, maar het wordt erg lastig ze helemaal netjes te krijgen.
Het zou veel makkelijker zijn om de bumpers glad te maken en dan te spuiten, maar ik wil juist de structuur erin houden.
En tja, zo slecht zijn mijn bumpers niet
Misschien dat ik er ooit nog wel eens iets aan laat doen, maar voor nu is het even goed. Als nodig liggen ze er zo weer af