Hallo allemaal,
Na lang uitstellen moet ik er toch aan geloven om de koppakking te vervangen van mijn Citroën Saxo 1.1i 60pk uit bouwjaar 2000. (De facelift)
Na wat research gedaan te hebben kwam ik erachter dat ik als eerste alle kopbouten met 20nm moest vastzetten, en erna met 240. (Klopt dit?)
De krukas blokkeer ik als het goed is op op het vliegwiel met een 3 of 5mm pennetje, maae ik zou graag ook willen weten waar ik de nokkenas kan blokkeren.
Ook lijkt het mij niet onverstandig om de kleppen erna te stellen, weet iemand de waardes hiervoor?
Alvast hardstikke bedankt!
Met vriendelijke groet,
Kevin
Ha Kevin,
Leuk klus, die best goed te doen is.
Je zet eerst de kopbouten met 20 nm vast en daarna 240 graden. De nokkenas blokkeer je met een pin in het wiel waar de D-riem overheen loopt.
Kleppen stellen is 0.2 voor inlaat en 0.4 voor uitlaat (uit mijn hoofd, maar dat kan vast iemand bevestigen).
Succes!
in 3 fase vastdraaien :
20nm
120°
120°
Is belangrijk dat je die 240° niet in 1 keer doet
Kleppen zeker stellen maar ik zou ook aanraden de klepsteelhoedjes te vervangen, veel langer dan een koppakking gaan die niet mee, krijg je pufjes blauwe rook met de uitlaat
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Mocht je de spullen nog niet in huis hebben ... ik heb nog een koppakkingset met kopbouten en distributieriem liggen, scheelt een paar knaken tov in de winkel halen