Hallo allemaal,
Zaterdag ben ik in spijkenissen wezen kijken naar een BX 1.6 Chic.
Dit omdat ik momenteel al een BX 1.4 Cannes rij naar tevredenheid, maar af en toe staat deze uiteraard stil, en om de tijdsdruk bij reparaties weg te halen, en omdat het natuurlijk ook leuk is wil ik er graag 2 gaan rijden.
Het gaat om de BX uit volgende advertentie:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citroen/m989094251-citroen-bx-1-6-chic-u9-1991-grijs.html
De motor zag er redelijk uit, en liep mooi, het interieur is netjes, roest valt mee, beetje bij de lasnaden voorin de motorruimte, en in de hoeken in de achterbak een klein beetje. Meest opvallend is de lakschade rondom welke op de foto’s in de advertentie niet te zien is. Wil ik hem weer helemaal mooi hebben dan is overspuiten denk ik de enige optie(?) er zal een nieuwe motorkap op moeten( deze is nu helemaal verweerd, bovendien ontbreekt het embleem, en is er aan de voorzijde een stuk afgezaagt).
Momenteel is de auto geschorst omdat de stuurhoezen moeten worden vervangen, daarbij is er ook wat mis met de hoogteregelaar achter, daar komt de auto niet helemaal omhoog, maar het technisch opknappen is al lichtjes besproken met een garage, en de kosten zullen wel meevallen.
Ook kwam de eigenaar nog met een kofferbak vol onderdelen, verdeel blok div, schakelaars
een benzine pomp wat remblokjes div,relais benzine filter 2 hoogteregelaars, midden uitlaat pot en eind pot.
Samen met de onderdelen zijn we op een prijs van 600 euro gekomen(de orginele voorbumper kon ik er nog bij krijgen voor 150 euro(is ie dat waard?) maar in tegenstelling tot wat de verkoper mij verzekerde, zit deze er op de foto’s in de advertentie wel onder, dus ik denk dat ik nog een voorstel doe voor 600 incl. bumper) auto staat nu nog in spijkenissen, en moet vervoert worden naar het oosten van Brabant, enven kijken of ik groene platen kan vinden of een ambulance (iemand tips?)
Onderstaand nog 2 foto’s van tijdens de bezichtiging, door de regen ziet de lak er erg mooi uit, in werkelijkheid niet dus, de cannes rechts is overigens mijn eigen auto.
https://drive.google.com/file/d/0B2eHy6kxXSRAclJuLTh2empjWWM/preview
https://drive.google.com/file/d/0B2eHy6kxXSRASXNtZGs0SWZMWHc/preview
Groetjes,
Piet.
Volgens mij heeft een Chic gewoon een “korte” motorkap?
Is er dan verschil in lengtes van motorkappen? ik dacht dat de ralley versies wat langer waren?
Ik doel op het voorste stuk van de kap, vlak boven de bumper, hier heeft hij het eerste deel afgezaagt, en dit gevult met 2 chroomstrips.
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Dat hoort wel. Behalve dat chroom dan, dat hoort volgens mij gewoon zwart te zijn. Dit heet een ‘korte’ kap, jij hebt op je Cannes een ‘lange’ kap
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Oja, ik zie het op google, wel raar, de beste man zei de onderkant eraf te hebben gezaagt en die strips erop te hebben gezet, straks als hij thuis is maar eens goed naar kijken dan…
Bij mijn Image zijn de 2 lamellen verchroomd. Past ook mooi bij de Chic vind ik.
330.000 km? Is dat niet zo’n beetje de max voor benzinemotoren? Ik heb dit jaar een BX 16 chic met 140.000 km gekocht voor 1250, goed om te horen dat hij nog wel even mee kan! : )
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Dit zijn kilometervreters. Heb mijn CHIC nu een jaar, heb er ongeveer 17000 probleemloze kilometers mee gereden, de teller staat nu op 193000. Hij rijdt als nieuw. De fijnste BX die ik tot nu toe heb gehad.
De mankementen die je opnoemt zijn ook te overzien.
Origineel heeft de CHIC een “lange kap”, dus zonder zichtbare grill.
Veel succes met deze auto.
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
TwanV schreef:330.000 km? Is dat niet zo’n beetje de max voor benzinemotoren?
Welnee, de oude motoren zijn niet zo opgefokt zoals de nieuwere. 4ton moet makkelijk lukken, 5ton is geen uitzondering met het juiste onderhoud.
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Dat zwarte vlak op de achterklep hoort volgens mij ook niet.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
De Chic hoort een lange motorkap te hebben, de kans is dus zeker aanwezig dat die meneer zelf heeft zitten zagen.
Persoonlijk vind ik 150 euro voor een Chic bumper wel wat aan de prijs.
Ik vind de Chic altijd een erg leuke uitvoering, de striping op de C-stijl maakt het nog gaver.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
De voorbumper is trouwens ooit nog veel heftiger geweest zie ik..
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Dan gaat ‘ie sneller met zo’n bumper
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
tim1993 schreef:Dan gaat ‘ie sneller af met zo’n bumper
Fixed for you
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
ik heb gisteren nog een 16 tzi gereden met 350.000 km liep nog als een zonnetje!
geen gekke prijs voor een redelijk goede bx als ik het zo hoor
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 15-12-2015
- BX 19 GTi Automatic
- C5 Break Différence 2.0 16v
Ziet er uit als een leuke BX, prijs is niet gek en zit goed in de spullen. Vooral het tellerwerk is gaaf, zo compleet. Komt uit een 16v als ik me niet vergis en ook het stuur is GTI. Of had de Chic dat ook?
Over die motorkappen, is er ergens een overzichtje te vinden welke types nou een lange en welke een korte kap hadden? Ik heb een Deauville met lange kap maar ik heb ook Deauvilles gezien met een korte.
Peugeot 306 Cabriolet 1.6 - 2000
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978