Afgelopen weekend een 1960 AZ uit Frankrijk opgehaald. Leuke auto, helemaal origineel, erg weinig roest en nog maar 45000 km.
Ben vandaag bezig geweest om het chassisnummer te vinden op alle plaatsen die in dit forum worden genoemd, maar zonder resultaat. Nu zit er wel een aluminium plaatje op de dwarsbalk voor, tussen demper en as. Hierop staat duidelijk het chassisnummer dat correspondeert met de Carte Grise. Kan iemand mij vertellen of dit HET chassisnummer is dat de RDW accepteert ? Zoniet, wat kan ik dan doen ?
Ik heb ooit eens een DS uit ‘65 gehad, die had ook alleen zo’n gepuntlast plaatje op een deel van het chassis.
Was volgens mij wel van blik, niet van aluminium.
Auto was origineel NL en is allang naar de LHS velden, nog vóór het APK tijdperk.
Lijkt mij verstandig om contact op te nemen met de RDW, volgens mij moet het echt ingeslagen zijn tegenwoordig.
Misschien kan dat onder toezicht van een RDW ambtenaar. Enige jaren geleden ging dat nog zo…
Het chassisnummer hoort te staan voor de rechtervoorzitting in de bovenplaat van het chassis.
Kijk maar of je daar een soort deuk ziet zitten…
Het plaatje is niet ‘het’chassisnummer dat wordt geaccepteerd.
Nee, heb heel de bodem kaal gemaakt en onderzocht maar nwiets gevonden, terwijl chassis en bodemplaat origineel is.
Lees anders dit draadje nog even door:
Tip van de dag: Eerst invoeren en dan pas restaureren.
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/227660/P15/#1892079
Leuk, benieuwd naar fotos.
Maar inderdaad, EERST naar de rdw als je alles hebt uitgezocht dan pas restaureren.
Echt niks aan vervangen.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Nee, EERST foto’s, dan naar de RDW en dan restaureren.
Maar misschien is dat laatste helemaal niet nodig…
Patine heeft ook zo z’n charme…
Ben zeker van plan om de auto zoals zij er bij staat naar de rdw te brengen en een identiteitsonerzoek te laten doen. Beter niet op maandagmorgen .
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Hai Jos,
Leuke eend heb je gekocht. Niet teveel angst aan laten jagen voor de RDW hoor. Wij zijn afgelopen voorjaar in Roosendaal geweest met de 2cv6 van mijn vader in verband met een onleesbaar chassisnummer. Nu was deze auto wel al bekend bij de RDW omdat hij al op NL kenteken stond, maar ze was heel lang geschorst geweest. Het chassis was ooit vervangen en eigenlijk is er niets origineels aan de hele auto. De enige aantekening bij de RDW was een verandering van kleur (complete koets gewisseld voor zover ik kan achterhalen, dus zowel koets als chassis ooit gewisseld). Het ingeslagen en niet volledig leesbare chassisnummer was overduidelijk geen origineel door Citroen ingeslagen nummer. Afspraak gemaakt voor opnieuw inslaan chassisnummer, enige opmerking van de keurmeester, ‘tja, daar kunnen we wel moeilijk over doen, maar in het verleden deed de douane ook maar wat, dus wie dit nummer ooit heeft ingeslagen is toch niet meer te achterhalen’. Kortom, zolang het maar duidelijk is dat je niet zelf hebt proberen frauderen loopt het allemaal wel los.
gr.
Marc
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Op mijn 73er hier in Noorwegen zat het net zo en wordt het ook nog geaccepteerd ook.
Ik vond hetzelf iv m diefstal niet zon fijn idee en heb nummer zelf maar in de bodemplaat geslagen op de chassisbalk.
Kijkt verder niemand naar hier ,ook niet met de APK. Maar dat is in Nederland illegaal alhoewel vroeger de nummers bij import met de hand ingeslagen werden tot eind jaren 70.
Maar we kunnen natuurlijk geen advies geven over iets wat niet legaal is. Dus officieel moet je inderdaad naar de RDW.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Hallo,
Dank jullie voor de berichten. er zaten ook bemoedigende berichten bij die mij weer hoop gaven. Ben vandaag naar de plaatselijke 2CV specialist geweest in Goes http://www.2cv-deux-marjaux.nl (Marjo van den Eerenbeemt) en die kon mij meteen helderheid geven. Volgens hem is het heel normaal dat een 2CV van dat bouwjaar geen ingeslagen chassisnummer heeft. RDW zou dan ook geen probleem maken wanneer plaatje op chassisbalk zit, de auto origineel is en de carte gris getoond kan worden. Bedankt Marjo !
Nu afspraak gemaakt voor over 14 dagen bij de RDW. Ga er vol goede moed naar toe.
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Op dat fotootje ziet ie er niet slecht uit!
Taaie eend voor 55 jaar!
Is het dakje wel vergaan?
Niet te mooi maken hè? Zonde!
Kijk maar naar de Trax van Graddus… Karakter!
Ja, dakje mist. Heb er idd over gedacht het uiterlijk zo te laten. Alleen jammer dat spatbordjes donker blauw zijn gemaakt. Dit vind ik maar niks. Ga in ieder geval de koets van chassis halen om e.e.a. Te conserveren. Verder natuurlijk technisch 100% maken
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Allereerst succes bij de RDW, en wat het uiterlijk betreft; ik zou hem ook zo laten.
Bij mijn AZU waren de voorschermen ook in een afwijkende kleur, maar een goede verfwinkel heeft er de juiste matte verf bij gemengd. En dan wat kreatief aanbrengen en roestplekjes overslaan en dat levert dan een bevredigend resultaat op:
voor:
na:
Ja, ziet er leuk uit ! Ik heb nog wel even de tijd om er over na te denken