Hij komt wel goed op temperatuur op het midden streepje en zodra je de snelweg af gaat of in de bebouwde kom rijd dan zakt hij iets onder het midden. De auto had na 15 km gereden te hebben denk een kwartiertje voor de deur stil gestaan waarna ik hem naar het tankstation heb gereden 1 km en toen was de temperatuur dus ertussen in.
Ik heb nog overwogen om de thermostaat te vervangen voor alle zekerheid, maar als de koppakking toch vervangen moet worden dan lijkt het mij wat overdreven om 2x koelvloeistof te gaan verversen.
Bij brezan bleek dat er verschillede soorten thermostaten voor de auto waren en ik wist natuurlijk nog niet welke er in deze saxo zit.
Hij komt wel goed op temperatuur op het midden streepje en zodra je de snelweg af gaat of in de bebouwde kom rijd dan zakt hij iets onder het midden. De auto had na 15 km gereden te hebben denk een kwartiertje voor de deur stil gestaan waarna ik hem naar het tankstation heb gereden 1 km en toen was de temperatuur dus ertussen in.
Ik heb nog overwogen om de thermostaat te vervangen voor alle zekerheid, maar als de koppakking toch vervangen moet worden dan lijkt het mij wat overdreven om 2x koelvloeistof te gaan verversen.
Bij brezan bleek dat er verschillede soorten thermostaten voor de auto waren en ik wist natuurlijk nog niet welke er in deze saxo zit.
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Laat even door een garage bepalen of er CO2 in de koelvloeistof zit.
Zo ja, koppakking lek.
De kleur van de kvs zegt daar namelijk niets over.
Kan ook erg oude kvs zijn of destijds aangelengd met water, waardoor je corrosieverschijnselen krijgt en bruinverkleuring.
Een goede garage kan ook de beschermingsgraad van de kvs bepalen.
Het vriespunt dus.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Vandaag een monteur de auto laten kijken dit om te bepalen of het nut heeft om de koppakking te laten vervangen.
De lijst met reparatie punten die er mogelijk aan zitten te komen loont de moeite niet om in te investeren.
Kortom gewoon mee doorrijden zolang het duurt en ik moet zeggen hij rijd heerlijk. Wegligging is perfect verder draait de motor lekker. We gaan er gewoon van genieten hopelijk tot februari 2017. En als hij dan nog rijd, zien we dan wel weer wat de noodzakelijke reparatiepunten zijn.
Ik zou toch bijna de naam van het verkopende bedrijf hier willen vermelden om anderen dit te besparen. Nadat hij toegezegd had 100,- terug te storten geeft hij nu geen thuis meer.
Dat is mooi balen zeg! Wat moet er verder allemaal nog aan gebeuren dan?
Laswerk diverse plekken voor en achter.
Uitlaat demper
Achteraslagers
Remleiding achter
Remblokken en schijven voor
Krusaskeerring
Koppakking
Fuseekogels
En koppakking
Op termijn ook banden
Allemaal zaken die nu niet direct moeten maar alles bij elkaar in ogenschouw….genomen wel binnen nu en 2 jaar te verwachten zijn.
Eerst maar eens doorrijden en kijken welke echt noodzakelijke kosten er gemaakt moeten gaan worden alvorens nu al te investeren.
De auto rijd verder heerlijk.
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Rick de Haas schreef:
Ik zou toch bijna de naam van het verkopende bedrijf hier willen vermelden om anderen dit te besparen. Nadat hij toegezegd had 100,- terug te storten geeft hij nu geen thuis meer.
Daar hebben we het klaagtopic voor!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.