lambertus
Lambertus
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 14-12-2015

Gepost: 14 december 2015 02:50 PM

Hallo allemaal.
Ik ben nieuw bij jullie.
Ik ben in het bezit van een C3 uit 2004.

Hiervan zijn een serie tanden gesneuveld van dedistributieriem.
Na controle. Heb ik het idee dat er verder niets kapot is.
Zuigers op halfweg gezet,riem eraf. En de nokkenas met een sleutel
Voorzichtig gedraaid.  Gaat allemaal prima.
Inlaatkleppen staan goed, uitlaatkleppen hebben een speling van 0,9
tot 1 mm, deze moet zijn volgens het boekje, 0,4 mm.
Dus is er groot.
Nu een nieuwe riem monteren.niet zo moeilijk, toch?
Alleen,  waar zit het gaatje om het vliegwiel/krukas te borgen?
Deze moet namelijk met een pen geborgt worden, daarna nokkenas borgen.
Dat gaatjes dus wel zichtbaar in het tandwiel.

Wie kan mij antwoord geven?
Groetjes Lambert.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 december 2015 02:55 PM
  [ # 1 ]

Aangezien de klepspeling van de uitlaatkleppen veel te groot is, zijn die waarschijnlijk krom en sluiten dus niet meer goed op de zitting.
Ergo conclusio, wel schade en dus de kop eraf.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 14 december 2015 03:22 PM
  [ # 2 ]

Het gaatje om de krukas te borgen zit een beetje verborgen naast het oliefilter. Nokkenas zie je zo zitten.

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
Lambertus
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 14-12-2015

Gepost: 15 december 2015 08:09 PM
  [ # 3 ]

Hallo maarten.
Heb het gaatje gevonden en ook kunnen blokkeren.
Steel van een verfroller is ideaal.

Profiel  
 
Lambertus
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 14-12-2015

Gepost: 15 december 2015 08:16 PM
  [ # 4 ]

Hallo Rene.
Tot nu loopt alles nog volgens plan.
Heb het borggaatje voor de krukas gevonden en geborgt.
Blok hangt nu los.steun er onder.
Motersteun en beschermkappen verwijderd.
Nokkenas geborgt.
Snaren er af en nu morgen verder.goed er opleggen en hopen op een beetje mazzel.
Ik hou jullie op de hoogte. Ook als het mis gaat.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 15 december 2015 08:28 PM
  [ # 5 ]
Lambertus schreef:

Steel van een verfroller is ideaal.

Zeker hier http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1428651/ vandaan? Smile

Ik hoop met je mee, maar verwacht met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat er schade is vanwege de veel te grote klepspeling op de uitlaatkleppen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 januari 2016 01:08 PM
  [ # 6 ]
Lambertus schreef:

Ik hou jullie op de hoogte. Ook als het mis gaat.

Kom maar op met dat bericht! Smile

Of ben je al een maand aan het sleutelen? Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Lambertus
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 14-12-2015

Gepost: 14 januari 2016 04:30 PM
  [ # 7 ]

Hallo alle maal.
Het heeft even geduurd. De feestdagen. Sorry.
Maar het was helemaal mis.
Na montage van de distributieriem,met drokrol en waterpomp,(ook maar meteen de multi V riem vervangen).
Geen compressie.
Kop er af gehaald, ( hele klus ) bleken 4 kleppen helaas krom.
Kop laten reviseren,weer gemonteerd en afgesteld.
Nu loopt ie weer als een echte citroen.koste wel een paar eurotjes.
Groetjes   Lambert.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 januari 2016 04:42 PM
  [ # 8 ]
Lambertus schreef:

Kop er af gehaald, ( hele klus ) bleken 4 kleppen helaas krom.

As I told you. Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Lambertus
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 14-12-2015

Gepost: 14 januari 2016 06:00 PM
  [ # 9 ]

Je hand gelijk.

Profiel  
 
Lambertus
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 14-12-2015

Gepost: 14 januari 2016 06:01 PM
  [ # 10 ]

Ben wel weer wat slimmer geworden met deze klus. Aldoende leert me
Groetjes lambert.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook