Volgens de gegevns zou dit set moeten passen op mijn 1800i
Nou ik heb nieuws, dat past dus NIET!!!
Ben ik nu gek of ?
De bocht van het gashuis naar het K&N filter past er gewoon niet tussen. Ja kan wel, maar dan moet ik ff de radiator verwijderen…. en weg laten.
Op de manual hebben ze het opeens over een zx 2.0 en 1900 Wat is dit voor een ongein??? Iemand hier ervaring mee ????
Wel met die 1900, die zit in mijn Volcane.
Als je er voor een leuke prijs vanaf wilt… D
theiz schreef:Wel met die 1900, die zit in mijn Volcane.
Als je er voor een leuke prijs vanaf wilt…
leuke prijs?????? das %(^%(^& m’n loon voor die kachelradiator en is GLOEDNIEUW, Jij ben teen echte Hollander he!
Helpt dit misschien bij de uitleg?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Ja, helpt.
De haakse buis die erbij geleverd is, is minstens 2 keer zo groot.En past zelf niet eens tussen de radiator en het gashuis. Het filter moet er dan nog op en de slangen ook.
Daarbij, er zitten 3 gaten in die hoofdbuis. 2 kloppen voor die slangen en de 3e zou voor de tempsensor zijn…. OH ja?? ja…
De tekening die erbi geleverd word gaat er overigens van uit dat het gashuis niet zoals op deze foto zit, maar opzij wijzend richting de accu..
schiet mij maar lek, heb akls gemaild naar de TD van K&N maar ja… weekeind…
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 22-02-2007
- C5 1.8i Differance2
- C4 (2004-heden) 1.6 VTR+ Coupé
- C3 1.6 eHDI Collection
- C3 1.2 Puretech Feel Edition
gompy58 schreef:Ja, helpt.
De haakse buis die erbij geleverd is, is minstens 2 keer zo groot.En past zelf niet eens tussen de radiator en het gashuis. Het filter moet er dan nog op en de slangen ook.Daarbij, er zitten 3 gaten in die hoofdbuis. 2 kloppen voor die slangen en de 3e zou voor de tempsensor zijn…. OH ja?? ja…
De tekening die erbi geleverd word gaat er overigens van uit dat het gashuis niet zoals op deze foto zit, maar opzij wijzend richting de accu..
schiet mij maar lek, heb akls gemaild naar de TD van K&N maar ja… weekeind…
Kun je niet gewoon een stuk van die luchtslang af zagen zodat hij wel past?
Pieter
Huidige
Citroën C5 2.0 Berline Linge Prestige 2001 grijs
Citroën C3 1.2 PureTech S&S Feel Edition 2020 zwart/wit
Vorige
Citroën Xantia Berline 2.0 16v SX 1997 wit
Citroën Xantia Break 1.8i 16V 2000 grijs
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2003 grijs
Citroën C4 1.6 Coupé VTR+ 2005 grijs
Citroën C3 1.6 e-HDi Collection 2012 Antraciet
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2004 zwart
kan alleen als die luchtslang niet te breed is….
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
ik zou idd een stuk ervan kunnen afzagen maar echt lekker zit het dan nog niet. tevens moet ik dan ook nieuwe gaten maken voor de slang aansluitingen.
Het kan allemaal wel, maar waar het mij omgaat is dat er dik geld betaal dword voor een set dat zou moeten passen.
Als ik wilde knutsellen had ik wel een uni setje genomen en ervoor gekozen om te gaan rommelen. Ze geven heel duidelijk aan dat dit set moet passen…
Je betaald voor een A merk, mag ik dan ook een goede pasvorm vragen ? ja toch ? ga maandag eens ff bellen met die jongens…
Wat ik me nu wel afvraag, die buis die op de green cotton foto hierboven te zien is. zou die passen op het K&N filter ?
Als ik die buis zou hebben ben ik ws klaar… Is dat een standaard buis van Green Cotton of is dat eigen productie ?
uhm dan heb je nog minder plaats lijkt me…althans…dan zal die pijp nog steeds bij de radiateur klemmen.
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
ZX-Cruiser schreef:Wat ik al door de foon zei, dit past niet Geld terug vragen en een Green bestellen zoals op die foto (op een franse kar HOORT Green ).
Vindt ik ook prima maarrrrr
1. ben benieuwd of ik mijn geld nog terug GA krijgen, ding is geopend enzo.
2 Zit er bij een green dan wel een compleet buizenset enzo ? of moet ik daar gaan knutsellen ?
3 waar koop je zo’n green…
In principe MOETEN ze mi het geld wel terug geven, ze stellen immers dat het moet passen..
Zat er net ff over te denken. Misschien dat ik een alu pijpje kan laten buigen….
ZX-Cruiser schreef:Wat ik al door de foon zei, dit past niet Geld terug vragen en een Green bestellen zoals op die foto (op een franse kar HOORT Green ).
nou uuh.. K&N 57i kit past perfect bij mij hoor
alleen de extra luchthapper heb ik moeten verwijderen ivm met verlaging/ voorbumper spoiler
XerroR schreef:ZX-Cruiser schreef:Wat ik al door de foon zei, dit past niet Geld terug vragen en een Green bestellen zoals op die foto (op een franse kar HOORT Green ).
nou uuh.. K&N 57i kit past perfect bij mij hoor
alleen de extra luchthapper heb ik moeten verwijderen ivm met verlaging/ voorbumper spoiler
maar jij hebt toch een xsara ? daar heb je wat meer ruimte. Ik begin overigens wel een vermoedne te krijgen dat er in mijn doos gewoon een andere, verkeerde dus, bus is gestopt…
De bijgeleverde tekening klopt echter niet. Ben ik nu de enige die dat ziet ???? De lucht opening van mijn gashuis steekt naar voren en niet naar opzij. mijn filter KAN dus op die manier niet eens naast mijn accu komen….
gompy58 schreef:XerroR schreef:ZX-Cruiser schreef:Wat ik al door de foon zei, dit past niet Geld terug vragen en een Green bestellen zoals op die foto (op een franse kar HOORT Green ).
nou uuh.. K&N 57i kit past perfect bij mij hoor
alleen de extra luchthapper heb ik moeten verwijderen ivm met verlaging/ voorbumper spoilermaar jij hebt toch een xsara ? daar heb je wat meer ruimte. Ik begin overigens wel een vermoedne te krijgen dat er in mijn doos gewoon een andere, verkeerde dus, bus is gestopt…
De bijgeleverde tekening klopt echter niet. Ben ik nu de enige die dat ziet ???? De lucht opening van mijn gashuis steekt naar voren en niet naar opzij. mijn filter KAN dus op die manier niet eens naast mijn accu komen….
Bjorn diegene die van die zx aangereden is donkerrooie weetje nog.. die heeft dat gehad met green… een verkeerde levering… heeft toen zelf een passend iets gemaakt…
Hmm? Ik lees net in de Autostylegids 2004/2005 op blz 280 over de 57i sets. Passend voor de Citroen ZX; 1.9i 8V/2.0i 8/16V SOHC MPi 91-96, het bijbehorende artikelnummer is KN 570096 voor € 169 incl btw.
De 1.8i staat er dus niet bij
net bericht van K&N gehad, hier ff een deel van het meeltje…
Dit is een erg vervelend verhaal. Voor zover wij weten, hebben alle
ZX-en (eigenlijk alle PSA benzine-motoren) uit die jaren het gasklephuis
links. Enige uitzondering die me zo te binnen schieten zijn de Peugeot
405 2.0 (1992-1994) en de Citroen ZX 2.0 8V, die de ingang naar het
inlaatspruitstuk aan de achterzijde hebben (zie bijgevoegde foto). Voor
deze auto’s hebben we een andere kit, 57-0182-1
(http://www.knfilterchargers.com/search/product.aspx?Prod=57-0182-1).
Een set-up waarbij het gasklephuis naar voren wijst is me totaal
onbekend, zou je daar evt. een foto van kunnen sturen
Ik heb even naar de constructie gekeken bij die link, maar haal daar niet direct iets herkenbaars uit. Zal me niets verbazen als het er op uitdraaid dat ik ff in zandvoort bij ze langsga en ze een constructie maken
gompy58 schreef:net bericht van K&N gehad, hier ff een deel van het meeltje…
Je wat een lulverhaal. Dit is de standaard Citroën (en daarmee ook Peugeot) 1.8 8v motor. Ik zou zeggen, daag hem uit en laat hem een 1.8 met het gasklephuis aan de zijkant zien! Blijkbaar kent hij de markt niet en hebben ze maar even uit de losse pols met wat goedkeuringen gestrooid.
Tja, als je graag een K&N filter wil moet je er misschien maar even langs, daar ontkom je toch niet aan als ze niks standaards hebben.
Heb je natuurlijk wel het goede gevoel dat je baanbreker voor de rest van ons 1.8 rijders bent
Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?