Cargoods. Zijn wat minder in de service (als er een probleempje is stellen ze zich nogal formeel op en is weinig mogelijk), maar ze zijn netjes geprijsd.
Ik heb er nu een simpel vertex lampen setje in zitten, gecombineerd met een HID canbus free ballast setje. Een zee van licht.
thanks heb je de 35 of 55 watt versie?
35 watt. 4300K geeft al meer licht dan 6000K. Alles dat voor me rijdt (ook auto’s met xenon), rijdt nu in z’n eigen schaduw .
Het setje geeft een mooi homogeen licht van links naar rechts en scherp tot zo’n 100-150 meter. Had ik voorheen wel eens met tegenliggers dat ik de belijning moest volgen, nu zie ik waar ik rij.
top dank je!, ik ga ze bestellen, heb ook 35 watt ballasten. dus die 4300 K geeft meer licht dan de 6000 K? ik vind het verschil nu al super, halogeen—> xenon!
Ik heb ivm kapotte balast van een niet canbus free setje, een paar dagen met 6000k rondgereden en vond het licht veel minder.
Daarna weer met 4300K. Dat geeft veel meer licht. Hoe het kan weet ik niet. Wellicht exemplarisch of misschien dat wit 4300K gewoon meer licht geeft dan blauwige 6000k xenon. Ben iig in conclaaf over het 6000K setje om die te retourneren.
Hou je hoogteafstelling goed in de gaten, want je bent hinderlijk irritant met zoveel licht .
Oh, als je even kijkt naar bericht 186. Daar staat een foto van de 4300K
besteld;-)
en ze zitten er in;-) kleur komt in het licht goed overeen na even kort opwarmen, vanavond maar eens een stukje rijden;-)
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 24-06-2011
- C5 Aircross 130
- 2CV AZ 4 BL
Waar heb je de ballasten geplaatst? Op de chassisbalken?
Ik denk aan t plaatsen van de ballast direct op het koplamphuis net achter de DRL-unit.
Iemand een idee of dat kwaad kan?
Huidig bezit: 2cv4 1970, C3 Aircross Shine 110 S&S [aug.2018] en DS3 1.2 Pure Tech van echtgenote [feb.2017]
Voorheen gereden: 2cv4, Simca 1307S, GSpécial, diverse AX-en [TRS, TRE, GT-Volcane, Furio], Saxo 1.6i VTR, Berlingo 1.9D 600, C5 Ph1 1.8i LP Break, Xsara Picasso 1.8i Attraction, C5 Ph2 2.0i Break Caractère, DS3 1.6 e-Hdi, C4 Cactus Shine 110S&S.
Voorheen “voor erbij” gehad: 2cv6 [bj.1984], GSpécial 1015 Break [bj.1976, eigen import uit Fr.]
ik heb de ballasten met een bout en een moertje bevestigd via een gaatje in de chassisbalken. ik wil ze eigenlijk nog vastplakken op de balken, omdat ik dacht dat ze niet denderend vastzitten met de boutjes, maar ze zitten nog steeds prima vast dus denk dat ik ze zo laat zitten.
ik weet niet of dat kwaad kan
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 24-06-2011
- C5 Aircross 130
- 2CV AZ 4 BL
Ik heb inmiddels xenon dimlicht geplaatst en heb 80W xenon Led-lampen binnen voor de mistlampen / bochtverlichting. Ben wat voorzichtig van aard, de dealer vraagt €50 voor montage en is mij wat te gortig (tja hij moet ook wat verdienen).
Heeft iemand ervaring en is bereid om mij te helpen met vervangen, omgeving Rotterdam ? Ik heb geen bezwaar tegen een stukkie rijden ..
Huidig bezit: 2cv4 1970, C3 Aircross Shine 110 S&S [aug.2018] en DS3 1.2 Pure Tech van echtgenote [feb.2017]
Voorheen gereden: 2cv4, Simca 1307S, GSpécial, diverse AX-en [TRS, TRE, GT-Volcane, Furio], Saxo 1.6i VTR, Berlingo 1.9D 600, C5 Ph1 1.8i LP Break, Xsara Picasso 1.8i Attraction, C5 Ph2 2.0i Break Caractère, DS3 1.6 e-Hdi, C4 Cactus Shine 110S&S.
Voorheen “voor erbij” gehad: 2cv6 [bj.1984], GSpécial 1015 Break [bj.1976, eigen import uit Fr.]
wie heeft al eens de af fabriek dimlichten H7 eruit gehaald en vervangen door iets sterkers zoals bijvoorbeeld de whitevision van Philips?...had al even een afdekkapje eraf gehaald, maar ik kon moeilijk zien hoe het nu vast zit cq los moet halen?...dus zal op gevoel moeten met de vingers…kan iemand mij kort uitleggen wat ik moet vastpakken en/of moet doen qua lostrekken of losdraaien om de H7 lamp eruit te krijgen…
Ja, ik en vele anderen.
Volgens mij met een metalen klemmetje; http://www.wiewilmijkopen.nl/picture_library/klemveer koplamp.jpg
Dan dus dus duwen op klem, dan onder het haakje door…en los..
metalen klemmetje in de lampunit op de cactus??...in boekje staat stekker en houder vastpakken en naar boven en dan kom unit los, staat niets over een klemmetje?
Kan mij ook vergissen…ik wist ook niets..en het lukt mij ook.
Ik kan vanmiddag wel even kijken.
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 24-06-2011
- C5 Aircross 130
- 2CV AZ 4 BL
Het dimlicht [ H7, met 2 pootjes voor + en - ] zit gewoon in de koplamp geklemd, vervangen is een relatief simpel:
- ronde kap er af, lamp met stekker er uit, stekker los, op nieuwe lamp, lamp terug klemmen .
Grootlicht is de H1 [ met 1 pootje voor de + want de - zit op de lamphouder ] en zit wél met een metalen klemmetje vast:
- dop los halen, metalen veertje indrukken = beetje scheef duwen, indrukken en klapt dan om. Lamp er uit, plusdraadje los, op nieuwe lamp, lamp terug, veertje weer vast maken [ietwat schuin duwen en achter een haakje haken .
Huidig bezit: 2cv4 1970, C3 Aircross Shine 110 S&S [aug.2018] en DS3 1.2 Pure Tech van echtgenote [feb.2017]
Voorheen gereden: 2cv4, Simca 1307S, GSpécial, diverse AX-en [TRS, TRE, GT-Volcane, Furio], Saxo 1.6i VTR, Berlingo 1.9D 600, C5 Ph1 1.8i LP Break, Xsara Picasso 1.8i Attraction, C5 Ph2 2.0i Break Caractère, DS3 1.6 e-Hdi, C4 Cactus Shine 110S&S.
Voorheen “voor erbij” gehad: 2cv6 [bj.1984], GSpécial 1015 Break [bj.1976, eigen import uit Fr.]