Beste Citroën liefhebbers,
Ik wacht nog op een parelprachtige Citroen C4 2.0 16v 180 Coupé uit 12/2004 die in de schadeherstel zit. De auto heeft bij km-stand 40.000 de multiriemen al vervangen gehad. De distributiekit is er nu aan toe want hij heeft bijna 120.000 km gelopen. Mijn vraag is aan jullie of jullie mij kunnen helpen/informeren over wat normaal gesproken vervangen moet worden?
Ik neem aan:
Getande riem: distributieriem, spanrol, geleiderol, waterpomp
Niet getande riem: multiriemen
Dienen de spanrollen en geleiderollen van de multiriemen ook vervangen te worden? Deze zijn via misterauto duurder dan de hele distributiekit.
alvast bedankt
Met vriendelijke groet,
René Mevissen
C4 Coupé 2.0-16V VTS 180
Saxo 1.4 VTS I
Altijd doen alles vervangen
Als 20000 KM later een rol kapot loopt of de waterpomp begint te lekken moet alles weer los
Hallo,
dankjewel voor je reactie! ja klopt die insteek had ik ook al, wel eens eerder meteen laten vervagen. Maar waar ik met mijn vraag beter en meer op wil inzoomen is: het hele multiriemen gedoe met spanrollen en geleiderollen puur voor de multiriemen, wordt dat vaak ook in een keer vervangen? Naar mijn mening niet, heb nu een saxo 1.4 maar daar zit alleen een spanrol op voor de multiriem en thats it. Die is niet vervangen geworden de laatste keer meen ik.
Kort samengevat, is het gebruikelijk dat alles wat de distrubiteriem vasthoudt en geleidt (incl. distributieriem) vervangen wordt, en bij de multiriem de spanrol en de geleiderol NIET vervangen wordt maar de multiriem wel?
Groetjes René
Ik hoor graag graag iets van iedereen!!
C4 Coupé 2.0-16V VTS 180
Saxo 1.4 VTS I
Deze rol zit niet op je saxo je kan gokken om hem niet te vernieuwen
Spanrol, Poly V-riem
INA - Ref: 534 0248 10
Klopt! Maar wel deze;
Spanrol, Poly V-riem
INA - Ref: 531 0241 10
Vind ik aan de prijzige kant voor een simpele spanrol. Maar goed wil graag weten wat ‘normaal’ is, bijvoorbeeld wat bij garages gebruikelijk is.
Mvg René
C4 Coupé 2.0-16V VTS 180
Saxo 1.4 VTS I
ik weet niet wat ze bij de garage doen
Maar ik heb 3 zantias gehad 1 peugeot 205 gentry 2.0 16v 167 pk gehad, Altijd de hele boel vernieuwd (de c4 met 180 is bijna de zelfde motor)
Totaal aantal Berichten: 1286
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Bij je distributie is het aanbevolen dat je alles vervangt, spanrollen, omloop rollen en de riem (incl. waterpomp). Bij de multiriem wordt normaal alleen de riem zelf vervangen maar de ervaring leert dat de spanrol het niet lang daarna begeeft. heb dit al 2 keer met een c4 meegemaakt. Dus wil je van alle gezeur af zijn, vervangen!
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Oke dankjulliewel voor de reacties! Het is voor mij helder geworden. Die distributiekit en multiriemkit is wel samen een dure zeg…
Distributiekit incl waterpomp is €154,75 bij misterauto en de multiriemkit is €224,62. Hoeveel betaal je bij een gemiddelde garage voor die twee kitten erop te laten zetten?
Groet rené
C4 Coupé 2.0-16V VTS 180
Saxo 1.4 VTS I