Wat TLC na 27K aan kilometers si januari: Het ding heeft beide aandrijfashoezen al opgegeten. Dus die zijn gisteren vervangen. Omdat ik wat moe werd van de lekkende tankvulopening is dat aangepakt. De metalen klemmetjes van de vulhals waren natuurlijk niet meer nieuw. Opgelost werd dat door er draadbusjes in te trekken. Dus nu functioneert t weer naar behoren.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Het ding blijft maar draaien. 2 keer stekkerdingetje gehad: stekkertje op de startmotor: niet starten, stekkertje op de dynamo lag er eens af: niet bijladen.
Een set progress stoelen liggen klaar om de huidige progress stoelen in de bx te verbeteren: van de beste stukken nieuwe stoelen samensteleln en de lage rugsteun opvullen/ strakker maken.
Het ding heeft sinds aanschaf vorig jaar nu al 35K achter de wielen. De apk moet voor eind deze maand.
Turbodieselblok ligt nog steeds te wachten op een moment om ingebouwd te worden. Verder niets te melden.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Ding heeft weer apk. Geen zeurpuntjes. Gewoon goedgekeurd.
Staat weer op winterbanden.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Saaaai!
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??
‘t is ook een saaie auto. Mis ‘n cx voor dagelijks gebruik wel. Voorlopig echter kan ik zo’n saaie auto ivm veel andere prioriteiten wel gebruiken…
Zitcomfort is overigens wel belangrijk verbeterd na stoel"overhaul”.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Inmiddels heeft het ding een upgrade naar turboD ondergaan omdat het oude blok al tijdens niet meer lekker liep, en op 3 pitten lopend de pit er wel uit was.
Dit is veel beter. Nog geen racemonster maar hij komt redelijk mee in t verkeer.
Het meest vervelende euvel was dat geen enkele partij een nieuwe downpipe voor turboD kon leveren. Na wat las- en slijpwerk zit er nu een downpipe van een 19 TRS (met extra demper) onder.
Overigens: is de kop van een 19 D gelijk aan die van een 1.8 turboD?
CX GTi Turbo 2 - All Black