Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 16-07-2013
- CX 2400 IE pallas Automatic
- ID/DS 23 Pallas
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V Exclusive
Wie heeft dit eerder meegemaakt sinds dat de temperatuur onder 0 is moet ik mijn rempedaal dieper indrukken.
Als je 2 keer achter elkaar pomp staat hij weer normaal, na een lange rit ook is alles normaal het is alleen als de auto een kort ritje maakt.
Overigens de remmen werken goed en als het moet blokkeren ze ook, remolie op normaal niveau.
Ik denk aan rembekrachtiger met vocht(ijs) erin, wie heeft advies.
Groet Arno
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 16-07-2013
- CX 2400 IE pallas Automatic
- ID/DS 23 Pallas
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V Exclusive
Het heeft niets met vorst te maken blijkt nu.
Vandaag een lange rit gemaakt ruim boven nul en om te remmen moet het pedaal diep ingedrukt worden.
Bij 2 keer achter elkaar werkt het pedaal weer als normaal, na een paar kilometer zit hij weer diep.
Oliepotje staat op hetzelfde niveau, had en streepje gezet na meer dan 150 keer remmen.
Ben ruim 37 jaar gewend aan LHM remmen, dus heb hulp nodig waar ik dit moet zoeken
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb al eerder gehoord van vroegtijdig overlijdende rembekrachtigers bij de C6.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 16-07-2013
- CX 2400 IE pallas Automatic
- ID/DS 23 Pallas
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V Exclusive
Oja dat kan ook, met draaiende motor slangetje los halen kijken of hij zuigt.
en dan de trommel appart testen op lekdichtheid, is dat normaal veel onderdruk?
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Arno,
Het kan de rembekrachtiger zijn, het kan een klepje zijn in de vacuümleiding naar de bekrachtiger toe, maar het kan ook een defecte remklauw zijn. Als de zuiger in de remklauw niet blijft staan, maar helemaal terugkomt, moet je 1 keer trappen om alle speling er uit te trappen, daarna zal hij wel normaal remmen. (perfect te zien op een remmentester met rollen en wijzers)
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 16-07-2013
- CX 2400 IE pallas Automatic
- ID/DS 23 Pallas
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V Exclusive
Ben vlak langs je gereden had beter even aan kunnen kloppen, zal eerst de vacuüm test doen.
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
nummer 1 en 5 zijn verdacht
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 16-07-2013
- CX 2400 IE pallas Automatic
- ID/DS 23 Pallas
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V Exclusive
Nadat de auto al een half uur in de garage stond, heb ik de vacuüm test gedaan.
Met het los halen van de slang van onderdeel 5 merkte ik dat het systeem nog op onderdruk stond.
Evengoed slang los en motor gestart, het systeem zuigt aan de slang dus dat is goed en dicht.
Wel ontdekte ik dat bij motor uit, er ook 2 keer op het rempedaal gedrukt moet worden.
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 16-07-2013
- CX 2400 IE pallas Automatic
- ID/DS 23 Pallas
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V Exclusive
Nadat de auto al een half uur in de garage stond, heb ik de vacuüm test gedaan.
Met het los halen van de slang van onderdeel 5 merkte ik dat het systeem nog op onderdruk stond.
Evengoed slang los en motor gestart, het systeem zuigt aan de slang dus dat is goed en dicht.
Wel ontdekte ik dat bij motor uit, er ook 2 keer op het rempedaal gedrukt moet worden.
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 16-07-2013
- CX 2400 IE pallas Automatic
- ID/DS 23 Pallas
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V Exclusive
Vandaag verder zoeken naar de oorzaak, van het diepe rempedaal, als eerste de voorwielen eraf.
Een of ander beun heeft in het verleden de slijtage indicatie gerepareerd door bij de versleten blokken draadjes door te knippen (handig) remblokken waren nagenoeg op, toen ik daar toch bezig was ook meteen de hoogte indicatie gesmeerd het kogelstangetje kon amper normaal bewegen dat loopt ook weer soepel zie foto, nieuwe remblokken geplaatst wielen er weer op, probleem nog niet verholpen.
Achterwielen eraf alles gecontroleerd en schoongemaakt zag geen problemen, ook hier de hoogte indicatie soepel gemaakt.
Nog maar eens onder de kap kijken en daar vond ik iets wat niet goed was, onderaan het remolie potje hingen wat druppels.
Wartel kon iets vaster, maar het is ook mogelijk dat het rempotje niet goed aansluit op de remverdeler ook daar alles schoon en droog gemaakt, tevens de rem 5 minuten ingedrukt om te kijken of het weer nat wordt, gelukkig bleef het droog zie foto.
Waar olie uit kan kan lucht in, oude olie uit het potje en nieuwe erin en remmen ontluchten en jawel bestuurders kant zat veel lucht rechts wat achter niets, resultaat rempedaal is weer normaal.