hallo
mijn berlingo 19d van 2004 start zeer slecht bij koud weer
zeker nu het vriest krijg ik hem bijna niet aan de praat
ik heb reeds een nieuwe starter, gloeibougies en dieselfilter laten plaatsen, en noch start hij zeer slecht als het koud en vochtig is
eens hij draait, van de eerste klik slaat hij aan
zou het de voor gloei relais kunnen zijn?
of toch de kleppen moeten laten nazien?
er staan nu reeds 174000km op de teller
alvast bedankt voor de hulp!
en bedankt voor het accepteren op dit forum
peter
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Klepspeling, absoluut.
hey
ok bedankt ik hoop dat mijn garagist er tijd voor heeft om de kleppen na te zien en te regelen indien het moet
kan ik toch ook niet best de relais vervangen?
er zit reeds een nieuwe koppeling in , een nieuwe distriebutieriem , nieuwe filters gloeibougies en starter, dus al heel wat kosten
baat het nog voor deze motor, waar toch al 174.000km op staan?
groetjes en bedankt!
peter
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Op mijn motor staat 360.000 km, helaas is de carrosserie zo slecht dat het niet verder meer kan Wel jammer dat bij het wisselen van de distributie de kleppen niet zijn meegenomen, want nu moet weer alles los.
hey
ok thx
ik hoor morgen bij mijn garagist
hopelijk kan het snel, en voor weinig geld
tja auto’s, altijd een last zekers??
greetzzzz
peter
Na mijn ervaring van de afgelopen dagen zeg ik ook: klepspeling.
Bij aanschaf van mijn Berlingo 1.9D uit 2002 dit forum doorgelezen en deze post gevonden:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/227271/
Naar aanleiding daarvan en met een lange tocht in het vooruitzicht ook naar mijn kleppen gaan kijken, niet dat ik veel last had, maar vooral uit voorzorg. resultaat is verbluffend!
Verdere info: ik had de klepspeling zelf eerst gemeten: wat een werk! toen ik naar 1,5 uur eindelijk de speling wist en zeker was dat die te klein (tot volledig afwezig!) was op de inlaatkleppen had ik echt niet de behoefte om de distributie en nokkenas los te gooien op de oprit. Maar wel behoefte om dat snel in orde te hebben. Na wat bellen een fijne werkplaats gevonden die het wilde doen. De ochtend dat ik hem weg bracht was het erg koud en had ik voor het eerst echt moeite met starten, nu deze ochtend, met goede klepspeling start ze als een zonnetje! Heb ook het idee dat ze iets meer vermogen heeft.
ontzettend jammer dat ze die klepspeling niet meegenomen hebben bij het vervangen van de distributie.
BERLINGO 1.9D 600, Honda GL500, Honda ST50, En nog wat fietsen
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
peter en sabina i schreef:
voor weinig geld
dat kun je wel vergeten want alles moet weer los: de hele distributie moet er weer af en de nokkenas moet er uit. Kleppen stellen is zomaar 6 uurtjes werk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 392
Geregistreerd: 25-01-2011
- Berlingo 1.9 D 600
- 2CV 2CV6 Club "I Fly Bleifrei"
- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- XM XM 3.0 V6 Pallas
- Jumper 2.2 hdi dc ml270
- Saxo vts 1.4 Radio 538
elke monteur weet toch nu wel ongeveer wat je moet doen bij het verv van de distr nl…......kleppen meten ....... gewoon zonde
wat prijsinfo dan: de garage die het voor mij deed was 5,5 uur bezig geweest. (ik heb er niet bij staan kijken, maar laten we aannemen dat dat klopt) verder had hij nog 20 euro aan materiaal gebruikt. totale kosten 240 Euro. ( De citroen dealer vroeg er 480 voor btw)
BERLINGO 1.9D 600, Honda GL500, Honda ST50, En nog wat fietsen
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
240 in of ex btw?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik heb grote moeite met het lukraak vervangen van gloeibougies; in mijn optiek is het nog steeds: meten = weten en dus gewoon eerst even met een amperetang (heb zelf een Fluke) de stroom afname opmeten. Voorbeeld: 5 ampere per gloeibougie x 4 = 20 ampere. Iets meer mag, minder niet. Bij minder meet je dan de weerstand om de defecte gloeibougie(s) te localiseren zodat je die kan vervangen (heb er zelf altijd een paar voorradig). Simpel toch?
waterman schreef:240 in of ex btw?
240 ex-bon. geen idee of die man er btw over gaat af dragen. dat heb ik hem niet gevraagd. :p
BERLINGO 1.9D 600, Honda GL500, Honda ST50, En nog wat fietsen