De vraag is nu waar de intelligentie in zit. Wordt de stop klep enkel aan gestuurd vanuit een ander systeem of zit de intelligentie (herkenning van sleutel) in deze klep?
Grt.
Roger
Citroën Berlingo (2003, DW8), Volvo V70 (1997, 2,5 Turbo, automaat)
Het is vast een combinatie van die twee, startonderbreker stuurt een code naar de solenoid, als de code klopt wordt de solenoid bekrachtigd.
Ik kon er niiets mee worden en heb er een standaard klep van een BX ingezet, draadje naar het voorgloeirelais, rijden maar weer
intelligentie zit in de pomp. klepje vervangen door gewone ouderwetse klep kan je ook doen en is niet duur.Ieder dieselcentrum heeft die liggen voor een zacht prijsje, anders Ebay,...
Maar bij ruilmotortjes vervang je best distributie riem, kleppen stellen, gezien je de geschiedenis niet weet. Persoonlijk zou ik niet snel een ruilblokje steken. De kosten zijn meer dan je verwacht.
KiteFlupke schreef:Persoonlijk zou ik niet snel een ruilblokje steken. De kosten zijn meer dan je verwacht.
Door de opmerking van KiteFlupke ben ik toch nog eens gaan denken…
Ik heb een “ouderwets” revisie bedrijf gebeld met de vraag wat revisie van mijn blokje kost.
Die stelde meteen een aantal logische vragen die mijn nog NIEMAND eerder had gesteld:
- Verbruikt het blok olie?
- Kwalmt het blok? Zo ja, welke kleur?
- enz.
Al snel concludeerde dat bedrijf dat van “op zijn” geen sprake kon zijn, aangezien al mijn antwoorden ontkennend waren.
Zij wilde wel eens naar de kleppen en de rest van het blok kijken.
De prijs voor het kleppenstellen zou ongeveer €240,- zijn (in tegenstelling tot de Citroen specialisten die tot €700,- ervoor vroegen).
Lang verhaal kort:
Kleppen zijn gesteld, er zijn verder geen aanwijzingen gevonden dat het blok “op zou zijn”. Totaal heb ik €520,- betaald omdat ik meteen de distributie riem, waterpomp, enz heb laten vervangen.
Eind goed, al goed.
Alleen mijn wantrouwen tegenover gewone garage bedrijven is wederom flink gestegen. Hoe harder gezegd werd dat de branche last had van beunhazen, hoe meer het betreffende bedrijf er aan mee doet.
Ik kan helaas de titel van dit topis niet meer wijzigen, maar “HIJ LEEFT”
Grt.
Roger
Citroën Berlingo (2003, DW8), Volvo V70 (1997, 2,5 Turbo, automaat)
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
De titel van je topic kun je altijd wijzigen. Het enige bericht dat altijd te wijzigen is, is het startbericht en juist daarin kun je de titel wijzigen. Maaruh, zie je wel, zo’n blok is zomaar niet op
Ik was vanochtend gewoon 10 minuten eerder op mijn werk
Eén keer ff starten en lopen.
Grt.
Roger
Citroën Berlingo (2003, DW8), Volvo V70 (1997, 2,5 Turbo, automaat)
waterman schreef:Wat heeft dat wagentje gelopen? Zijn de kleppen eerder al eens gesteld? Inzakken van de kleppen komt vaak voor bij de DW8 en iedere 80.000 km staan ze wel dicht eigenlijk. Gewoon stellen en weer gaan is dan in 9 van de 10 gevallen voldoende, en voor de 300.000 km hoeft de kop er eigenlijk niet af maar red je het met stellen.
Hij riep dit al.
Maar is dit geen motor waar de nokkenas er uit moet? Want dan moet je D-riem ook en haal je het echt niet voor die prijs.
Ik denk dat de dealer/specialist daar rekening mee heeft gehouden met het opmaken van de prijs.
Rene,
Omdat eind 2012 het blok al is vervangen (door de vorige eigenaar) en ik de rekeningen heb van D-riem, waterpomp, enz. heb ik altijd in mijn aanvraag gezegd dat ik de D-riem wel standaard vervangen wil hebben. De andere componenten wilde in tijdens de reparatie beoordeeld hebben. Dit om “appels met appels” te kunnen vergelijken.
Zo is het ook door de diverse bedrijven aangeboden.
Een D-riem set (riem, rollen waterpomp) kost ongeveer €230,- daar komt nog wat koelvloeistof bij en wat werk.
Twijfel jij er aan of de werkzaamheden nu wel zijn uitgevoerd?
Grt.
Roger
Citroën Berlingo (2003, DW8), Volvo V70 (1997, 2,5 Turbo, automaat)
hey, 520, kan wel, pomp en Distributieriem kost nu ook niet het zware geld als je dit online koopt.
In ieder geval is het motortje gered van een onnodige operatie. Zijn oerdegelijke blokken! Denk niet dat ze zo’n kwaliteit nog maken
Als je je kwaad maakt doe je de klus in 2.5 uur, riem +pomp + spanrollen ~ 120 euro dan blijft er genoeg over voor een slok koelvloeistof.
Ik zou me geen zorgen maken over de kwaliteit van de reparatie
nanko schreef:
Ik zou me geen zorgen maken over de kwaliteit van de reparatie
Dat doe ik ook absoluut niet. Ik denk dat zo’n revisie bedrijf zo’n reparatie heel anders benaderd. Hoofdzaak is dat de auto weer super start en rijdt.
Komend weekend zal ik hem (de auto) nog eens verwennen met een beurt.
Grt.
Roger
Citroën Berlingo (2003, DW8), Volvo V70 (1997, 2,5 Turbo, automaat)