











































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
theoretisch wel maar het is veeel makkelijker met de raamgeleider ( en dus het raam) weg.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
De leden van het DS-TT team hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn:
Zelf zou ik de ruit hiervoor niet verwijderen, maar met een lange T-sleutel de moertjes van de handgreep losdraaien. Het slotje lukt je met de ruit er in ook om de clip los te schuiven.
Wil je het iets makkelijker: verwijder dan de voorste raamgeleider en haak de 2 omgebogen klipjes van het raammechaniek los. Nu kan je de ruit kantelen en kan je overal goed bij.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Het er tussen rommelen met de moertjes lijkt me wel te doen met de ruit, maar dat stangetje ?
Hebben jullie niet ergens een foto hoe dat precies zit (niet alleen een schema ?)
Hier een ppt van een oude presentatie.
Zitten nog wat foto’s bij die misschien helpen.
Klikken op de link werkt niet, maar met copie past lukt het wel
https://www.dropbox.com/s/v917auktr36nl7k/Demontage van een deur.ppt?dl=0
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Vanmiddag één van mijn voorportieren gedemonteerd. Omdat de steel van de hamer niet in de veer paste die het raam klemt even op zoek gegaan naar een andere oplossing. Kwam er achter dat Citroën de tool gewoon opgenomen heeft in het boordgereedschap:
Goeie truc ! Ook al eens in de Bombe gelezen dat je het makkelijk kunt doen met het losse stuk (met al die gaten) van de “krik” steun.
Die is ovaal en dan kan je de veer open draaien met de wieldopverwijderaar als hevel.
Heeft iemand dat al eens geprobeerd ?