Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Vandaag onze ‘nieuwe’ C3 opgehaald een ehdi 1.6 uit 2012. Zal snel wat foto’s posten.
Dit topic zal ik een beetje bijhouden voor bijzondere dingen, als die er al zijn…
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
zo even wat foto’s!
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Dat is een mooie, leuke uitvoering ook! Hoeveel km ervaring heeft deze? Betreffende problemen kan ik je vertellen dat ik een zelfde soort c3, ook uit 2012 nu bijna een jaar heb, 40000 km gereden en 0 problemen. Hoop dat het voor jou een zelfde ervaring gaat worden.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Hij heeft 94000 km gereden, net ook nog wat groot onderhoud gehad bij de dealer die preventief remschijven en lagers achter nog heeft vervangen.
Enige wat ik nog niet aan de praat heb is het start stop systeem. Bij kouder weer zou het misschien niet werken, maar bij een C4 Grande Picasso die ik 2 jaar geleden een week heb gereden in Scandinavie werkte het toen wel uitstekend.
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Start stop werkt ook niet als de blower helemaal op de ruiten staat. En inderdaad bij koude temperaturen wil hij ook wel eens buiten dienst zijn. (je hebt het systeem toch wel aanstaan, knopje linksonder op het dashboard? )
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Zolang de binnen temp niet de gewenste temp heeft, doet de start en stop het niet
Totaal aantal Berichten: 824
Geregistreerd: 13-05-2005
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Voorwaarden die ook nog gelden:
Versnelling in vrij
Voet op rem
Gordel om
Deur dicht
Airco uit
Handrem los
Motor op temperatuur
Snelheid lager dan 20 km/h
Snelheid VOOR start/stop hoger dan 10km/h
Hele lijst, maar dan werkt het uiteindelijk wel, heb ik ontdekt….
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Lijst klopt niet, iig niet bij mijn c3:
-voet op rem hoeft niet, je kunt uitrijden in de vrij, bv voor een stoplicht.
-airco uit klopt ook niet. Bij mij staat deze aan. Alleen ruit ontwasem stand zorgt ervoor dat start stop systeem niet werkt.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Totaal aantal Berichten: 824
Geregistreerd: 13-05-2005
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Dit zijn voorwaarden, die mij zijn verteld bij de dealer. Het werkt in ieder geval wel, heb ik ontdekt. Maar of ik het handig vind, is een ander verhaal….
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Nou ik heb hem aan de praat gekregen, tot mijn verbazing deed hij het vandaag ineens. Wat blijkt, daarvoor heb ik hem steeds uit laten rollen in de vrij, maar dan deed hij het niet.
Nu paar keer geprobeerd (nadat het per ongeluk lukte) bij stilstand in de vrij, voet op de rem, en voila het werkt!
Vandaag nog een paar zaken ontdekt aan de auto, wel leuk om toch weer wat nieuwe items te ontdekken. o.a. de Night Panel van Saab blijkt overgenomen, alle verlichting op de snelheidsmeter na kan uit op het dashboard, leuk!
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
hmm dubbelpost!
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
Totaal aantal Berichten: 824
Geregistreerd: 13-05-2005
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Volgens mij had ik dat black panel ook al in de XM uit 1992….
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
FLYING DUCKMAN schreef:Vandaag onze ‘nieuwe’ C3 opgehaald een ehdi 1.6 uit 2012. Zal snel wat foto’s posten.
Dit topic zal ik een beetje bijhouden voor bijzondere dingen, als die er al zijn…
Leuke auto rijdt er ook een sinds vrijdag 22-01-2016 ook een 2012 een witte met 17000 km erop
met een lekker snorrend motortje zonder zenith en zonder navigatie..
Witte C3 1,6 e-HDI 2012 mee gaan rijden 22-01-2016 met 17300 op de teller.
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Even een plaatje
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
Totaal aantal Berichten: 355
Geregistreerd: 29-03-2006
- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
C3 HDI voor C3 e-HDI
Heb me ook laten verleiden om m’n 1.4 hdi exclusive (2007, met bijna 220k ervaring) te verwisselen voor een e-Hdi met zenithdak (2012). De oude had een lelijk deukje boven de rechterachterwielkast opgelopen…plamuren dus, of kijken of er een leuk alternatief is. Dat bleek er wel te zijn!
Na het opheffen van de wegenbelastingvrijstelling voor ecodiesels begin 2014 is het voor bestuurders die minder dan 12.ooo km/j rijden financieel meestal gunstiger om weer van de diesel af te stappen.
Daardoor kun je anno 2016 zelfs dieselauto’s uit 2012 vinden met 30 - 50.000k op de teller (of nog minder zoals hierboven). Waarden die je normaal gesproken bij een dieseltje in één of twee jaar erbij draait. Mijn ‘nieuwe’ heeft inmiddels 55k gereden, net warmgelopen dus. De kleur is gris-thorium.
Wat me direct opviel was dat deze 1.6 véél rapper is dan de 1.4 uit mijn vorige C3. Het is ook méér auto geworden. Dat voel je wel om je heen, jammer is dat je dit ook in het wegenbelastingtarief terug ziet (ik meen +18 euro/mnd, maar toch). De eerste 1000 km zitten er inmiddels op, had eerst ook probleem met de start-stop functie die niet werkte, maar na de eerste week werkte het ineens! De wonderen zijn de wereld niet uit; de citroengaragist wist te vertellen dat er merken zijn waarbij de eerste 500 km geen start-stop functie werkt. Maar dat zou dan zeker niet voor een 4 jaar oude oude moeten gelden. Kortom, ben weer blij met m’n ‘nieuwe’.
Verkocht, helaas schade gereden!
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Af en toe werkt bij mij het Start-stop systeem ook niet, een paar keer op de motor afremmen helpt, dan wordt de condensator opgeladen.
Als je nooit op de motor aftremt, zul je weinig profijt van je start-stop systeem hebben.
Even een kwestie van je rijstijl een beetje aanpassen .
Ik heb nooit gemerkt dat het start-stop systeem de eerste 500 km niet gewerkt heeft, ook toen mijn auto nieuw was, werkte het direct.
Bij vorst en koude motor werkt het start-stop systeem niet. Bij gebruik van de airco werkt het start-stop wel, maar vaak slaat de motor na een tijdje weer vanzelf aan. Dit gebeurt ook wel eens als de condensator (te) ver ontladen is, als je bv erg lang bij een verkeerslicht moet wachten..
Even een keer de koppeling in trappen en los laten, 9 van de 10 keer slaat de motor dan weer af.
Mijn C3 1.6 E-HDi is van oktober 2011 (ook nog modeljaar 2011), met inmiddels zo’n 165.000 km op de teller.