Heb even rond gebelt voor wat beurt kost
Olie enz
Schrok daar wel even van .
Olie verversen en filter 200 bij Citroën garage.
En de een zegt 10w40 de ander 5w40 en weer een 5w30 pfff.
Nu zelf de spullen gekocht olie heb ik 5w40 van valvoline
Originele olie filter en vier nieuwe bougy,s
En flesje injectie reiniger voor bij de benzine nooit verkeert een keer .
Nou ben ongeveer 1,5 uur bezig geweest .
En lukte goed loopt nu veeeeel rustiger soepeler enz .
Remblokken enz had ik al gedaan dus .
Koelvloeistof ziet er perfect uit .
Dus kan er weer tegen aan .
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Ja dat is even schrikken hè. Dan weet je gelijk wat ze uit je zakken troggelen, wat denk je wat het had gekost als je ook nog even de bougies had laten vervangen, hier houd je een leuk etentje aan over, heb je gelijk ook even je lucht en interieurfilter vervangen?
Ja dat is zo ja en ja luchtfilter en polle filter ook gedaan
Toch bedankt voor de tip
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Heeft ook wel een reden dat het geld kost in een garage….... Desalniettemin top dat je het zelf hebt gedaan!
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Klinkt als een mooie besparing. Hoe kwam je bij 5W 40 uit eigenlijk als je zoveel berichten hoorde?
En heb je toevallig een beschrijving, voor op het forum, gemaakt? Dan kunnen mensen (ja ik dan ook) dat gebruiken voor hun eigen voiture!
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
Klein vraagje:
Het oliefilter, is dit zo’n filter wat je aan de buitenkant van het motorblok gewoon er tegenaan schroeft, of is dit een inwendig papieren filter wat in een kunstof huis zit?
Als ik kijk op Winparts/ Mister Auto, dan zie ik namelijk biede soorten. Zelf heb ik ook een 1.6 16V en ga, zoals altijd, het onderhoud ook zelf doen.
Volgens het instruktieboekje is 10W40 zo’n beetje de norm wat olie betreft.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Dat hangt van je blok af.
De 16i (TU5?)in de Xsara I is en opschroeffilter rechtsvoor aan het blok. Kun je van onderen uit het beste bij, en bij een warm blok kun je het bijna met je handen losdraaien, of er is een apart klemmend tool voor. desnoods een schroevendraaier erdoor heen jassen en daaraan draaien.
De 16i 16 V (TU5JP?) van de phs 2/3 is een ‘nat’ papierfilter, waarvoor je het kunststof huist moet losschroeven om het vervangen. Daar kijk je op als je rechts naast het uitlaatspruitstuk naar beneden kijkt. Grote dop 24 (meen ik) en een verlengstuk heb je dan wel nodig om er fatsoenlijk bij te kunnen. Niet forceren met los en vast draaien natuurlijk.
Kijk, da’s echte nuttige informatie. Het gaat om een 1.6 16V Phase 2 dus is het een nat papierfilter. Ik weet precies welk kunstof huis je bedoeld, dat ziet er dus net zo uit als bij de C3 1.4HDI van mijn zwager. Deze filters zijn makkelijk tre vervangen.
Bedankt voor deze info JKER!! Ga binnenkort dan het hele handeltje bestellen. (Motorolie 10W40, interieurfilter, oliefilter, luchtfilter en 4 bougies). Kan ik daarna de service-interval weer op “0” zetten.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Het is alleen wel een dop 27, niet 24. Ik heb ‘m vorige week zelf ook vervangen die oliefilter. Succes!
Thanx Gijs W!! Gelukkig heb ik doppen t/m 34. Zo wordt een beurtje weer lekker simpel.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Voor zover ik weet wordt voor de TUJP5 altijd 5w40 geadviseerd.
Het instructieboekje geeft dit ook aan.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Op 10w40 doet ie het prima, vooral als ie wat meer kilometers achter de kiezen heeft.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Heb het instruktieboekje voor me liggen en zowel 10W40 als 5W40 worden genoemd. Zodra de buitentemperatuur onder de -20 komt dan is 5W40 aan te bevelen.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
ik heb een boekje dat zegt 10w40 of 15w40 als motor olie, hoe heb je die pollen filter vervangen? dat moet ik ook nog doen
Pollenfilter heb ik laten doen in combinatie meteen volledige airco-servicebeurt.
Ben inmiddels wel weer bijna toe aan een nieuwe servicebeurt.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Ik wil één deze dagen mijn Xsara 1600 16v uit 2001 een grote beurt geven.
Nu zit ik wat te kijken op de onderdelen sites, maar er worden verschillende maten filters aangegeven.
welke moet ik nu hebben en welke niet? en ik wil mijn thermostaat vervangen want het koelwater komt niet meer op de 90 graden.
tot nu toe heb ik het volgende verzameld, http://www.auto-onderdelen24.nl/wenslijst geen idee of deze link mijn geselecteerde producten weergeeft.
Xsara Berline 1.6 2001
Saxo 1.1i 5deurs 97