Het zal rond 1980 zijn geweest dat ik als tiener een sleutelboekje van een 2cv bij de rommelmarkt kocht.
Na het lezen van dit boekje was mijn interesse voor de 2cv gewekt.
Rond mijn 20ste heb ik een eerste 2cv6 gekocht, deze had 5 jaar stil gestaan en moest daarom helemaal uit elkaar worden gehaald om gerestaureerd te worden (deze rijdt nu nog steeds).
in 1996 liepen we in Drachten tegen een ID19 uit 1967 aan, deze superhard en origineel en zou als dagelijkse auto gaan dienen.
Door herhaaldelijke problemen met de hydrauliek zoals 2 maal lek stuurhuis, verschillende scharnierpunten hebben we deze na twee jaar maar weer verkocht. Deze break moet nog steeds ergens rondrijden (DL-04-47).
In tussentijd hebben we nog wat eendjes gehad tot het een poosje geleden toch weer begon te borrelen bij mijn vrouw en mij.
We liepen eerst tegen een Dsuper aan waarvan ik nu de laatste technische dingetjes aan het maken ben.
Afgelopen week hebben we toch weer een Break uit 1972 gekocht. Het is een project maar zeker haalbaar.
Het plaatwerk en chassis is redelijk hard, de motor heeft jaren niet gelopen en haal ik daarom ook uit elkaar.
Hopelijk rijden we over een jaar weer lekker rond en komen jullie vast eens tegen.
groeten Douwe en Wytske
Kimswerd
Wij verwachten natuurlijk wel foto’s van de nieuwe aanwinst!
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
http://www.autorenaissance.nl/nl/aanbod/75/id21f-1968-airco.aspx
De break is zelfs te koop!
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
Volgende week zal ik wat foto’s van de nieuwe aanwinst plaatsen.
Dat onze “oude” break te koop staat had ik nog niet gezien.
Het verhaal klopt niet helemaal en de stoelen en airco zijn er later in gezet, maar toch een leuke auto.
groet Douwe