Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 29-08-2012
- Visa 1.7D
- Traction Avant 11bl
- C3 1,2 Pure Tech Business EAT 6 vol automaat
Hallo
Ik wil mijn achteras gaan vervangen, rechter achterwiel staat wat scheef.
Mijn xsara is een 4 deurs 1.9D van 1998 kmst489960
Ik heb een as gevonden zit onder een nieuwer model van 2000 deze is voorzien van ABS
De rechter remtrommel zit er niet meer bij, bij deze xsara zitten geen aanloop sporen in de wielkasten.
Ook wil ik mijn eigen remankerplaten en de remtrommels/naven overzetten op de as van 2000
Mijn vraag is past een as van een 2000 model onder een 1998 model en kunnen de remankerplaten en trommels/wielnaven overgezet worden op de nieuwe as.
graag wat informatie voordat ik de as aanschaf
mvrg h.v.Zandvoort
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Er zijn garagebedrijven die gespecialiseerd zijn in het vervangen van assen. Mijn schoonvader heeft een Xsara Phase 1 en heeft dit recent laten uitvoeren bij een garage in Utrecht die hier een specialisatie van hebben gemaakt. De defecte as wordt ingenomen, gemodificeerd en gereviseerd voor een volgende klant. De modificatie bestaat in ieder geval uit het aanbrengen van een paar smeernippels nabij de lagers. Het zijn de lagers die door gebrek aan smering uiteindelijk de geest geven. Meer kan ik er zelf inhoudelijk helaas ook niet over zeggen,
Succes, Bart
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Autobedrijf PugFix uit Barneveld
http://www.marktplaats.nl/verkopers/13054619.html
De Snelle Leeuw Utrecht
http://www.peugeotachteras.nl/index.php\
2 bedrijven die de assen reviseren
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 26-02-2010
- Xsara 1.6 break Ligne Prestige
Hallo,
In november kwam bij de winter controle bij de citroen dealer aan het licht dat het linker achterwiel van mijn Xsara Break van 2000 (Phase 1) scheef stond.
Conclusie was dat de achteras gereviseerd moest worden.
Na overleg met mijn monteur (die werkt bij de citroen dealer)besloten om een gereviseerde as op te zoeken.
Dit omdat je niet weet wat je op de sloop vindt.
Ik kwam terecht bij garage de Snelle Leeuw in Utrecht.
Via email kreeg ik vooraf prijsopgave.
Na telefonisch overleg is een week later mijn achteras omgewisseld voor een gereviseerde.
Zoals mijn schoonzoon al schreef zitten er nu smeernippels op de achteras om de levensduur te verlengen.
Ik vindt dat ik voor een redelijk bedrag bij deze garage geholpen ben en nu kan ik weer de nodige jaren genieten van de vakantie reizen met de fijne Xsara.
Succes Jan
Xsarajan
Over welk bedrag spreken we dan ?
_______________________
Xsara type I 1,9D / 1998
BMW E93 3.0i 6L
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 26-02-2010
- Xsara 1.6 break Ligne Prestige
Hallo,
Voor mijn Xsara kostte de revisieas 450 euro.
Dan nemen ze de oude as in.
Die wordt dan weer gereviseerd.
Voor 150 euro monteren ze de as en hoef je de oude as niet daar heen te brengen.
Dit is hun website: http://www.desnelleleeuw.nl
Succes Jan
Xsarajan
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
hun prijzen staan op: http://www.revisieas.nl/prijzen.php
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 29-08-2012
- Visa 1.7D
- Traction Avant 11bl
- C3 1,2 Pure Tech Business EAT 6 vol automaat
Hallo allen
bedankt voor de reactie’s
sleutelen is mijn hobby dus wil ik zelf de as reviseren of omwisselen.
dus afgelopen woensdag een as van de sloop gehaald, de wielen van de sloop xsara stonden er recht onder
en de wielkasten waren niet belopen.
De as er onder zetten ging probleemloos, met de 500 kg takel boven mijn smeerput takel ik de xsara aan de trekhaak op en als de as dan los is blijft die vanzelf staan.
Ik heb wel mijn eigen remankerplaten voeringen en remtrommels overgezet.
Ook de mijn eigen silentblocks en schokbrekers terug geplaatst reden van dit alles is dat mijn eigen onderdelen goed waren en er nog niet zo lang onder zaten.
Tevens heb ik M6 smeernipppels geplaatst in de stalenbuis ongeveer 2,5 cm naast de gietijzeren ophanging van de achteras.
Tijdens het boren en tappen wel met een stofzuiger het vrijkomende staal afzuigen.
Hierna voorzichtig vet inpompen als de vetspuit wat weerstand geeft stoppen met inpompen.
Als je door drukt pers je volgens mij de afdichtingen er uit.
Zo en nu op naar de 500 000 km de verwachting is dat ik die eind juni ga halen.
nogmaals bedankt
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 26-02-2010
- Xsara 1.6 break Ligne Prestige
Hallo,
Wat fijn dat het allemaal gelukt is.
Nog vele fijne kilometers met je Xsara.
Gr. Jan
Xsarajan
Mijn Xsara break 2003 heeft achteraslagers, die vastzitten.
Betekent dat zonder meer, dat de hele as vervangen of geresiveerd moet worden?
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, daar komt het inderdaad op neer.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 29-08-2012
- Visa 1.7D
- Traction Avant 11bl
- C3 1,2 Pure Tech Business EAT 6 vol automaat
hallo allen
Hierbij een korte update van mijn xsara 1,9D van 1998
vorige week vrijdag de 570000 km gepasseerd, de achteras houd zich goed.
Afgelopen week de lekkage aan de diesel pomp opgelost, wat was dit een grote klus.
Het is een Bosch brandstofpomp en heb hem uit de auto gebouwd om hem onderhanden te nemen.
Ik heb het gas as lager busje, de O-ring van het gas-asje en de dekselpakking vervangen.
Klus is goed zelf te doen je moet wel heel precies en schoon werken.
Er is veel op het internet te vinden over het oplossen van een lekkende pomp.
Als tip wil ik mee geven veel foto’s te maken van wat je losneemt, en ook overzicht foto’s van het geheel te maken.
Heeft mij veel geholpen met het in elkaar zetten bv. hoe een haak van veer heeft gezeten en hoe een stelschroef stond.
Ook de stelschroeven meten en vast leggen voordat je hem moet verdraaien om iets los te nemen.
Het meeste werk ging zitten in het verwijderen van de rand zaken bv kunststof kappen, distributieriem en multy V riem brandstof leidingen.
Toen de pomp er uit was kon ik goed bij de multy V riem spanner hiervan was het onderste lager busje slecht
deze was los te krijgen dus maar meteen vervangen.
Tevens distr.en multy V riem maar weer vervangen ze lagen er toch uit
na het inbouwen en ontluchten van de verstuivers draaide de motor perfect
ik rijd er al weer een paar dagen mee de lekkage is verdwenen xsara rijd weer goed, ik ga nu op naar de 600000 km.
goed dat je het zelf kan doen man… heb ondertussen ook al begrepen dat goede achterassen met abs moeilijk te vinden zijn.
en een gereviseerde as kost rond de 600 euro incl inzetten. da een hoop geld om een citroen probleem op te lossen wat eigenlijk niet had gemogen.
hij is vedracht stil erna…...