Beste leden
Nadat ik de kachelradiateur vervangen heb vanwege lekkage , de lichten aan vanaf het moment dat de batterij terug aan elkaar koppel , en met de lichtschakelaar doven ze niet uit, kachel werkt niet maar rechtstreeks spanning werkt die wel ,geprobeerd om te starten ( startmotor werkt wel )maar komt niet op gang.autoradio werkt wel . claxon en pinkers werken ook niet .Weet iemand raad ?
Alvast bedankt.
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Klinkt alsof iets niet goed is aangesloten of dat je ergens een sluiting maakt. Ik neem aan dat je deze problemen niet had voor je de kachelradiator ging vervangen. Oplossing (in mijn ogen) is alles uit elkaar draaien en stap voor stap nalopen wat je hebt gedaan.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Bedankt voor je snelle reactie Maarten.
Heb alles uit elkaar gedraaid, dashboard eruit , alle bekabeling apart (kilometerteller enz.) terug aan elkaar gekoppeld.
-als contactsleutel op stand 1 of 2 staat, gaan de lichten aan
-na ongeveer 40 sec ik de sleutel terug op stand 0 zet hoor ik een klik (relais denk ik )en begint het tankreservoirlampje en stop-teken te flikkeren.
Zou het ergens aan een of andere startblokkering liggen?
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
johny, heb je wel even de accu gecheckt, op ampère,(44 amp) 12 volt geeft ie altijd, en ja je lampjes, gaan gewoon branden, dat is immers maar zwakstroom. bij een lege accu krijg je ook rare storingen.
Beremans, heb net met een ander nieuw batterij ( die ik nog had) geprobeerd en nog steeds hetzelfde probleem .
wat een dilemma
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Geen dilemma, maar een uitdaging! Die nieuwe accu, is die echt nieuw of ook al een oudje? Anders een doormeten op vermogen. Mocht dit het niet zijn zou ik hem toch eens aan wat digitale meetapparatuur leggen. Waar krijgt dat relais dat je hoort klikken bijvoorbeeld spanning van? misschien bij het contact iets dat niet helemaal goed zit. Is je een computer aan het bezeiken? kortweg, meten is weten in dit geval!
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Wat we nog even van je missen johny, werkte de auto voorheen wel goed, let wel we zitten niet in jouw auto, maar achter een computer, en we kunnen je alleen een beetje helpen als je een beetje info geeft,
Neem aan dat je de accu hebt afgekoppeld toen je dachbord los maakte, en niet daarbij de sleutel in het contact hebt laten zitten?
Waar ik nog aan zit te denken dat ie nog in eco-modus staat, deze verdwijnt als je de motor start, maar dat doet (deed) ie niet, of nauwelijks,
Gaan wel de lichtjes op je dachbord gewoon branden? Olie, batarij, etc etc?
Je kan ook de startmotor, rechtstreeks, laten werken, door de plus en relais te verbinden op startmotor, maar à kom je er niet bij, en is trikkie,
Kan je hem niet gewoon even aan duwen, met een paar man, (behalve als het een automaat is, of een diesel)
Het eerste wat er in mij op kwam toen ik dit las was; kortsluiting!
Je hebt misschien een schroef door een kabel(boom) gedraaid of er is ergens een verbinding ontstaan tussen een massa en 12 volt draad.
Wat ik persoonlijk zou doen is alle zekeringen en relais verwijdering, en dan controleren waar er wel/geen spanning is te vinden. Het circuit van de lampen natuurlijk als eerste. Daarna alles in de beurt van die vervangen kachelradiator. Ergens zit die kortsluiting.
probleem is opgelost , heb de grijze stekker achteraan in de com (stuurcomputer) per ongeluk ergens anders ingeplugd.
domme fout van mij, zijn wel bedankt voor jullie steun .
Dank u wel allemaal.
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
2cvMaarten schreef:Klinkt alsof iets niet goed is aangesloten
Mooi dat het is opgelost, veel rijplezier!
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*