Totaal aantal Berichten: 1825
- Xsara Picasso 16-16v
Over het algemeen 95% zit er een pakking bij, en nee het kan geen kwaad om zo door te rijden, mits het niet voor altijd is, het probleem nu is dat het blok niet op temperatuur komt, en dus meer verbruikt, en omdat olie niet op temperatuur komt, (viscosieteit) smeert ie niet optimaal, dus niet gaan racen, bij een gewone rijstijl is er niks aan de hand,
Nog een paar tips, om systeem weer te vullen, neem expantievat los en hang hem wat hoger op, bv met ijzer draadje, zodat dit het hoogst punt wordt, draai kachel op heet, en draai de ontluchtingsklep nippels, open, 1 op kachelslang, en een bij de sensoren, (dacht ik) giet nu langzaam de vloeistof in tankje, tot dat het uit de nippels stroomt, zonder lucht,
Totaal aantal Berichten: 1803
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Voor dat geld kan je het proberen toch?, je loopt er langer mee.
Ik zou het gewoon doen.
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Top Beremans!
Ik lees verschillende verhalen hoe de boel los te halen.
1. koelwater uit de radiateur laten lopen, thermostaat vervangen en weer vullen/ontluchten
2. slang op thermostaat loshalen en daar het water eruit laten lopen voor zover dat gaat, vervangen en bijvullen/ontluchten
Of maakt het niks uit?
Totaal aantal Berichten: 5463
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Slang afknijpen ?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Alles is gelukt, andere thermostaat zit erin. Klusje van niks!
Nu zakt en stijgt de temperatuur constant met 5 graden. Je zou denken aan lucht of te weinig kvs, echter er Is geen lucht en voldoende kvs.
Thermostaat niet goed?
Totaal aantal Berichten: 674
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Dan zou het toch de temperatuurmeter moeten zijn. Want als de auto warme lucht geeft (thermostaat gaat dus open) en warm wordt op de slangen (dit heb je inmiddels vast gecontroleerd met de hand), is het systeem nog in orde. Schommelen doet de watertemperatuur m.i. niet, gare meters/zenders doen dat wel.
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
Klopt, de temperatuur loopt op tot ca 90 graden en tot die tijd zijn de slangen koud.
Dan zakt te temperatuur een paar graden en worden de slangen warm.
Dit was voordat de thermostaat was vervangen niet zo, dus in dat opzicht is er zeker een verbetering.
Op de snelweg bij 120 gebeurd het volgende;
De temperatuurmeter gaat constant van 90-85-90-85. Alsof de thermostaat steeds open en dicht gaat.
Heb in ieder geval de stekkers schoongemaakt, straks even proberen of dat helpt.
Heeft uiteindelijk niet geholpen en de verkoper van de thermostaat zegt dat het zo hoort en waarschijnlijk mijn temperatuurmeter te precies is.
Ik laat het maar zo.
Wat ik me afvraag; kan ik een teller set van een coupe plaatsen? Misschien doet dat mijn benzine meter het weer en heb ik gelijk een olietemperatuur meter. Weet iemand of de kilometerstand is opgeslagen in de auto of zit dat echt in de teller?
Totaal aantal Berichten: 174
- BX Cannes
- BX Deauville
De kilometerstand zit zeker in de klokkenset opgeslagen. Ik heb ooit een klokkenset vervangen en toen kreeg ik een nieuwe (hogere) kmstand.
Ik heb wel eens gehoord dat de kmstand in zowel de auto als in de klokkenset staat opgeslagen, wanneer een teller gewisseld wordt, wordt de hoogste kmstand overgenomen. (volgens mij bij een C5) Geen idee of dat bij een xsara ook zo is, dat zou iemand moeten bevestigen.
Totaal aantal Berichten: 27884
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zover mij bekend zit de km stand in meerdere onderdelen opgeslagen.
Geen idee hoe het werkt. Als het in 3 delen zou het theorie de km stand gebruikt kunnen worden die in 2/3 is opgeslagen. De 3de wordt dan overschreven.
Dat is maar net hoe ze het hebben willen programmeren.
Totaal aantal Berichten: 1787
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Hoogste stand wordt overgenomen ...
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 27884
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké duidelijk, dat hadden ze dan misschien iets mooier kunnen oplossen.
Maar ja, het uitgangspunt zal wel zijn dat je nieuwe onderdelen plaatst, dus dan wordt de 0 km stand overgeschreven met de stand van de auto.
Duidelijk, ik laat het wel zo. Rij nu al meer dan 2 jaar zonder benzinemeter, dat hou ik nog wel even vol..
Misschien haal ik deze zomer de boel wel los, met wat geluk zit er wat los. Anders kan altijd het reservelampje er nog uit..
Iets anders..
Plots zijn daar weer de startproblemen die ik zo’n 8000 kilometer terug ook had. Soms is het tik, tik tik tik tik en dan pas starten. Heel soms gaat de startmotor langzaam en slaat hij aan. Maar 9/10 doet hij het gewoon. Nu heb ik het idee dat het de laatste week erger is geworden en begin ik me toch zorgen te maken.
Waar kan ik de massapunten vinden die ik moet controleren. Voor zover ik weet zit er een op de bak, maar waar zitten ze nog meer?
En zo ook weer ineens nooit meer last van gehad.
Wel wat anders irritants, mijn stuurbediening heeft een eigen leven..
Als ik op volume zachter druk gaat hij harder. Heel soms als ik op harder druk zoekt hij een andere zender… Ik heb het setje al vervangen, want had uit de Exclusive donor nog een setje over. Dit hielp niet, zal dit in de radio kunnen zitten? Moet eerlijk bekennen dat ik de radio er nog niet uit heb gehad.
Binnenkort komt de APK eraan, maar daar verwacht ik eigenlijk geen gebreken.
Wel komen er nieuwe banden onder, de huidige Michelins vindt ik met 6 jaar wat oud worden. Voor en achter zit nog 4,5mm profiel. Aan de achterkant echter zitten toch al wel aardig wat haarscheurtjes.
De banden die eronder komen zijn de Vredestein Sportrac 5. Daarmee zing ik het wel uit tot ik over ga op een andere wagen
Totaal aantal Berichten: 1825
- Xsara Picasso 16-16v
Bart, het is toch niet zo dat je gek bent van cockpit-spray, want daar krijg je dit soort dingen van, het is tegenwoordig allemaal micro electronica, en aangezien die spray lekker geleid,
Kan je de rest wel raden,