Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
zo, motortje is voorzover uit elkaar. Ik denk dat ik nieuwe zuigerveren ga monteren en de cilinders laat ik eventjes lichtjes honen.
Tuimelaar asjes verwijderd zodat ik de kleppen eruit kan halen en de boel dan goed schoon kan maken:-).
daarna klepjes ‘inslijpen’en Klepsteel afdichtingetjes vervangen; alleen nog even een kleplicht tooltje regelen
wordt vervolgd
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
joepie! de klepjes zijn er uit:-)
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
zo spulletjes al weer een tijdje terug én weer eens aan het knutselen:-)
ik zit nu met de klepsteelafdichtingen. ik heb groene en witte. weet iemand welke waar moeten?
groen bij de inlaat? of wit ? ik weet het niet.
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
het is geworden:
groen voor de uitlaat en wit voor de inlaat:-)
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Ahum.
ik leer net van Daniel van de franzoesische-klassiker, dat de groene op de INlaat moet…..
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Super! Een tijdje terug zag ik hem al staan, vanochtend zag ik je rijden op de Hengelosestraat.
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Ha ! leuke foto ook . Kompleet met lek sporen rond de AMI, maar dan mét AMI. Heeft dus echt wel te lang stil gestaan.
Ik heb vandaag de eerste in rij proefrit gemaakt. beetje voorzichtig nog wel natuurlijk. Morgen de kleppen nog maar weer stellen.
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
AAAARGH, kijk ik net op de parkeerplaats onder mijn AMIetje, ligt er een plasje olie onder!
Het blok was geweldig lekvrij, niks aan de hand verder, en nu lekt ie.. grmbl. Vanavond thuis maar kijken waar het wegkomt. Zo op het eerste gezicht zou het het achterste krukaslager kunnen zijn. . Ik hoop het niet…...
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
PFFFííúuoeH.. Het lijkt mee te vallen. Krukaskeering lekt niet:-)
Dat zwarte carterontluchting ding heb ik wat strakker aangedraaid, nu lijkt het goed.. (er zat al een nieuw pakkinkje onder, misschien niet vast genoeg aangedraaid destijds…).
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Toch nog weer lekkage….. Olie koeler was aan de bakkant lek…
Wel gek, bij mijn oude blokje werd de oliekoeler strak tegen het motorblok gedrukt, maar bij dit axelblokje blijft een spleet van ongeveer 3 mm over?!? Ik heb maar een stukje van de koeler afgezaagd en nu is het goed
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Zo .. Ik zit eraan te denken om m’n supertje te verkopen…..
Wel Jammer, weet het ook nog niet zeker, maar als dagelijkse auto is hij net iets te bewerkelijk/ te onzuinig/ te onbetrouwbaar..
Dat laatste is ook niet helemaal waar, hij heeft me nog nooit laten staan:-).
ik denk dat ik gelukkiger word van een iets jonger type met groene bolletjes;-).