Spoelolie zit er nu ongeveer 500 km in .
Diagnose van de specialist is dat er waarschijnlijk ergens valse lucht wordt aangezogen , er zit ergens een slang/leiding los . Aldus specialist .
Kan het ook zijn dat een bol ( membraam van de bol ) stuk is waardoor de pomp eindeloos blijft pompen om het systeem op druk te houden ?
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën
Ik had het er gisterenavond ook nog ff over met een vriend van me. Het eerste wat hij zei was, net als de specialist, dat het systeem niet op druk komt. Dat de wagen voor lager staat dan achter komt dan waarschijnlijk omdat er voor een zware V6 ligt en achter niet.
Animal triste post coitum
Heb je de filters in het hydr vat recent nog nagekeken? Kunnen dichtgeslagen zijn door het vuil dat los komt omdat er spoelolie in zit.
Of zit er misschien lucht in de aanzuigslang naar de pomp? Slang los bij het vat, vol gieten en er weer op.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
GRG ,
Er is een nieuwe tijdelijke slang aangesloten en dit zorgde niet voor een verbetering ( dus originele slang is niet lek ). Wagen reageert voor niet als je druk uitoefent ( rijhoogte corrigeren ) op de motorkap en achter wel en komt nog steeds langzaam omhoog en stuurbekrachtiging is nihil en bij rijden redelijk . Toch de pomp ?
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën
Zou kunnendie pomp, heeft jou pomp twee HD aansluitingen?
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
GRG ,
Ik ben geen echte autotechneut .
Er zit een 6+2 plunjer pomp in .
Wagen is ook voorzien van anti inzak systeem ( sc mac bol heet dat geloof ik ).
Heeft die dan twee aansluitingen ?
Remmen gaat ook nog steeds zwaar , stevig intrappen .
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën
MIsschien de pomp drooggedraaid na het vervangen van de lhm voor spoelolie?
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Allereerst bedankt voor de reacties i.v.m. mijn problemen .
Ik ben zelf niet zo autotechnisch en heb hier wat meer info / evt. oorzaken kunnen filteren . Zo kun je op dit forum meer leren over de HP Citroënen.Ik had nog garantie maar wilde ook zeker zijn van de echte oorzaak .
Welnu de pomp is vervangen ( garantie ) en ik kreeg ook nog een bruikleen auto mee .
Ik moet zeggen dat ik werkelijk vol lof ben over de specialist ( zie http://www.citroville.nl ). Ze hadden ook een paar andere onderdelen keurig onder garantie gerepareerd .
Wat mij betreft als je een goede specialist zoekt dan moet je daar zijn .
Ze hebben er ook diverse Xm-men en CX-en staan voor de verkoop .
En nogmaals een uitstekende service !
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Ik zal ook mijn ervaringen delen:
M’n 95-er TCT heeft geen anti-inzakspul en een normale pomp, sinds een week of 5 rij ik ook op spoelolie (wel de afgelopen 3 weken stilgestaan vanwege m’n vakantie). Het zit er nu ongeveer 1000 kilometer in.
Mijn systeem was dus helemaal zwart, nog nooit ververst en de spoelolie begint nu pas een beetje de troep los te weken. De achterste hoogteregelaar begint nu ook weer een beetje te werken. In het begin moest ik een kleine minuut op de trekhaak gaan staan voordat hij zichzelf corrigeerde, maar nu binnen 15 tellen. De voorste is nog steeds prut, dus die laat ik over 3000 km vervangen.
Ook ging m’n STOP lampje branden en gaf het linker scherm HYDR. DRUK. net nadat ik de motor had gestart en gaat daarna weer snel uit.
Volgens Chyparse moest ik heel veel gymnastieken om de boel goed door te spoelen en dat werkt echt
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002