Dacht ik die kiebel eindelijk in orde te hebben gebeurd me dit vanmiddag….
Ik rij van werk naar een huis word ik gebeld door een vriend die de sleutel van zijn huis had gekregen om eens effe te komen kijken, zo gezegd zo gedaan en op de weg daarheen niks aan de hand, bix rijdt prima.
Na het huis geinspecteerd te hebben start ik de bix weer en wil weg rijden. Maar daar had ie niet zoveel zin in. Hij houd bij elke versnelling effe in en als je het gaspendaal effe doorduwd schud ie even en gaat er dan als de brandweer vandoor met het managementlampje aan wat ook niet meer uit gaat. Start prima, stationair precies goed. Heb effe onder de kap gekeken maar kon niks ontdekken wat eventueel loszat…..
iemand een idee?
Zelf zit ik te denken aan de stappenmotor?
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
als de stappenmotor niet meer goed is loopt ‘ie stationair toch (ook) niet goed?
Maar je kan in ieder geval beginnen met het uitlezen van de ECU.
Computer zit onder je stoel, uitleesstekker is een groene stekker onder de motorkap (rechts geloof ik)
Volg verder de beschrijving die op deze site staat:
http://www.zx16v.net/html/zx16vuitlezen.htm
Succes!
Ik heb de accu maar eens een dag losgegooid, gisteren weer vastgemaakt en wat schetst mijn verbazing???? Hij doet weer normaal
Rare jongens die Fransen
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Tsja, de halve wereld werkt met Windows die ook regelmatig een Ctrl-Alt-Del-tje nodig heeft… dus waarom niet bij een Citroen?