43 van de 52
« Eerste  < Vorige 41 42 43 44 45 Volgende >  Laatste »

Madame Prestige ‘88: niet starten… startmotor doet iets maar wil niet rond
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3205

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 08 november 2015 02:08 PM
  [ # 631 ]

Madame heeft enkele maanden stilgestaan, en daarna, zie hierboven.

Ondertussen is ze opnieuw gekeurd voor een jaartje. Doe ik thuis nog de moeite om de batterij echt goed vast te zetten zoals het hoort (en ze staat ook rotsvast met de beugels) krijg ik daar nu een opmerking voor :p achja, alst maar dat is, ze heeft weer anderhalf uur stationair gedraaid in het aanschuiven en ze deed dat goed en ook veel bekijks. Alleen bij het naar huis rijden flikkert zo af en toe het lampje van het ‘niet opladen’ van de batterij… er is ergens iets… maar waar….?

Profiel  

demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 16 januari 2016 11:17 PM
  [ # 632 ]

Om er toch maar eens een ‘gedacht’ van te maken gaan we eens beginnen met een nieuwe relais voor de brandstofinjectie te bestellen, klopt het dat dit een 7-polig is (HELLA Relais, brandstofpomp 4RP 008 189-111)?

De Prestige staat niet thuis dus ik kan het niet echt controleren…

Daarna nog een nieuwe stekker op de kabel naar de bdp-sensor plaatsen en dan zullen we ons nog maar eens riskeren met Madame op pad te gaan Wink

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27945

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 januari 2016 11:36 AM
  [ # 633 ]

Bedoel je niet het blauwe relais van Bosch onder de rechter koplamp?

Profiel  

demuywo
> 3000 berichten

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 17 januari 2016 03:58 PM
  [ # 634 ]

Ja lap, inderdaad, het is die die ik bedoel… pffft, ben precies niet goed wakker de laatste tijd :p Ik vraag me af hoe ik dan weer bij bovenstaande relais kom… tssss Wink

Profiel  

demuywo
> 3000 berichten

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 25 januari 2016 10:25 PM
  [ # 635 ]

Hm, bovenstaande Hella Relais zou dus ook moeten werken, het zijn dezelfde cijfertjes en pinnetjes en staat ook vermeld als brandstofrelais, ook bij CX Basis… Even bestellen?

Bij het uithalen van het blauwe oude relais had ik eerst enkel de behuizing mee :-s

Afbeelding Bijlagen
relais.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  

demuywo
> 3000 berichten

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 29 januari 2016 07:34 PM
  [ # 636 ]

Relais is binnengekomen vandaag, oud en nieuw naast elkaar. Er direct ingezet ook, volgende week dan nog een nieuwe stekker op de BDP sensor/kabel en dan eens proefrijden… Ben benieuwd.

Afbeelding Bijlagen
oud en nieuw klein.jpg
Profiel  

TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2355

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 30 januari 2016 01:58 PM
  [ # 637 ]

Door die stomme regeling moeten we hier nog een maand wachten Sad  waardoor we al heel wat mooie dagen gemist hebben om even het blok warm te laten worden

Profiel  

demuywo
> 3000 berichten

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 01 februari 2016 08:24 PM
  [ # 638 ]

Zo, de stekker van de BDP sensor afgeknipt, morgen een nieuwe zoeken… Gisteren nog bij een andere CX rijder blijven plakken, die vermoed dat een slecht werkend contactslot ook dergelijke soms wel/soms niet storingen kan geven, kan dat? Anders steek ik er gelijk nog een ander contactslot in ook Wink Het is toch nog geen weer om te test-cruisen Wink

Profiel  

demuywo
> 3000 berichten

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 04 februari 2016 08:15 PM
  [ # 639 ]

Nieuwe stekker zit erop (van sensor koelwatertemperatuurmeter van Saxo!), direct de ‘nieuwe’ bdp sensor er ook ingestoken, motor draait. Dus dat is al goed :p

Wel een litertje kvs moeten bijvullen, bolletje was bijna leeg, misschien nog van toen hij bij de vorige keuring begon over te koken door die toen slecht werkende fan. Nuja, we houden het in de gaten.

En nu eens afwachten en met een bang hartje gaan rijden… in de hoop dat ze blijft rijden Wink

Profiel  

demuywo
> 3000 berichten

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 07 februari 2016 12:34 PM
  [ # 640 ]

Bij het starten vandaag zag ik toevallig dat dat plastieken inlaatkanaal vooraan op de motor in de midden precies een grote deuk heeft, waardoor de sectie daar veel minder is. Geef ik gas dan beweegt dat plastiek thv de deuk gewoon (het zwelt precies wat op!? It’s alive!) Voor zover ik weet heeft dat toch overal dezelfde sectie en geen vernauwing in het midden? Best vervangen? Kan dit de oorzaak van mijn problemen zijn?

Afbeelding Bijlagen
inlaatkanaal klein.jpg
Profiel  

trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1357

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 08 februari 2016 08:37 PM
  [ # 641 ]

Dat kan zeker problemen geven en dan denk ik aan valse lucht, en dat geeft problemen bij een injectie.
Omdat er een deuk in is zullen er ook wel scheurtjes in zijn waardoor het geheel niet meer luchtdicht is.
Deze inlaatspruitstukken staan er gekend voor te gaan lekken (luchtlek) op de lasnaad.
Zou deze deuk er al langer inzitten (uittakelen motor?) of is dit pas gebeurd en hoe dan?

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  

demuywo
> 3000 berichten

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 08 februari 2016 08:39 PM
  [ # 642 ]

Ik weet niet hoelang die deuk erin zit… ik ga vanavond eens op zolder kijken, ik heb er nog eentje liggen uit een sloper denk ik( hoop ik :p ) Ik had er eigenlijk nooit op gelet, maar toen ik manueel gas gaf viel het me op…

Leuk je nog eens te horen trxke! Wink

Profiel  

demuywo
> 3000 berichten

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 08 februari 2016 09:34 PM
  [ # 643 ]

Ziezo, gevonden op de schattenzolder! Very Happy

Afbeelding Bijlagen
inlaatstuk gebruikt klein.jpg
Profiel  

demuywo
> 3000 berichten

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 09 februari 2016 03:21 PM
  [ # 644 ]

Ik ben bezig met de kapotte aan het demonteren en ik heb dus ook die gasklepbediening of hoe je het wil noemen (zwarte doosje van Bosch) van de oude inlaat gehaald, maar ik krijg hem precies niet op de nieuwe? De eerste cm schuift hij wel op dat asje met een platte kant, maar dan zou hij nog een cm dieper moeten schuiven maar hij weigert, Is hier een truc voor? ik zie aan de binnenkant niet direct iets zitten wat ik kan manipuleren ofzo? Ik heb er al een beetje vet op aangebracht ook, maar ik wil ook niet te hard doorduwen… ik wil het ook niet kapotmaken. Tips welkom!

Het gaat om dit stuk: http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?cPath=43019&products_id=6532&language=fr

Profiel  

demuywo
> 3000 berichten

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 09 februari 2016 06:06 PM
  [ # 645 ]

Het zit er dan toch op, motor draait, alleen gaat de gas zo steeg dat als je gas geeft en je laat los, ze niet meer terugkeert… kan dat draaimechanisme waar alle kabels aanhangen wat gelost worden ofzo? Andere tips?

Profiel  

43 van de 52
« Eerste  < Vorige 41 42 43 44 45 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook