1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Afhangen plaatwerk
RobH
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 27-02-2006

Gepost: 27 februari 2006 10:42 PM

Net mijn ID 19 P terug van de spuiter.
Wat glimt ze weer mooi, maar….
Het afhangen van het plaatwerk is redelijk gelukt, maar toch suist het te veel bij het raam van de bestuurders deur en ligt de motorkap ook niet netjes in het midden.
Is er iemand die mij zou kunnen helpen met het corrigeren van deze problemen, want zelf ben ik bang dat als ik dingen ga verschuiven/verstellen dat ik van het ene probleem in het andere geraak.

Rob Hettema

Auto’s nu:
Citroen xsara, Citroen ID 19 P (1960) en euh…..daihatsu cuore
Gehad: vw polo, ford escort, datsun 100y, peugeot 309, 2 BX-en en een xantia diesel

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 28 februari 2006 12:32 AM
  [ # 1 ]

op deze site staan de werkhandboeken:

 

daar zit (als het goed is) ook het boek carrosserie bij.
hierin staat ook hoe je het een en ander moet afhangen
ook in het id/ds club blad is dit meer dan 1 keer beschreven.

nog een linkje op dit forum:  

en ja ik weet het….dit klusje doe je niet fff in 1 dagje. je hoeft je niet te schamen als het een week duurt (zoals bij mij) maar ja,... dan kun je ook zeggen: NICE Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
RobH
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 27-02-2006

Gepost: 28 februari 2006 11:36 PM
  [ # 2 ]

[Heb ik alle handboeken van de citroends site gedownload (moet nu ook een CX kopen…:-) staat er niets in over plaatwerk afhangen.
In het artikel overzicht van la bombe blijkt dat ik la bombe 167, 168 en 169 nodig heb.
In nr 167 staat een verhaal over de- montage van ramen (die heb ik gevonden in mijn berg) en in nr 168 en 169 staat een verhaal over het afhangen van plaatwerk. Nr. 167 en 169 heb ik gevonden, maar nr 168 heb ik niet kunnen vinden.
Ook staat er nog een artikel met titel “plaatwerk” in nummer 126, maar ik ben pas lid vanaf nr 136.
Misschien kan iemand voor mij de artikelen inscannen en mij toemailen ?

Ik zal inderdaad een berg moed moeten verzamelen, want zelfs de deurrubbers (in de deurstijlen) zijn er allemaal uit geweest, en dus zou de ellende daar wel eens begonnen kunnen zijn.

link naar foto van mijn auto
Ik weet het, ik weet het !! de velgkleur klopt niet. Het zou AC140 (grise) moeten zijn volgens alle boeken, maar het was toch echt wit met een geelwaas wat er op zat. Alleen is die waas wat uit de hand gelopen !
Weet iemand wat het kleurnummer zou moeten zijn, of is ac140 toch niet echt grijs ? Ik kan van deze kleur geen voorbeelden vinden op het net.

Auto’s nu:
Citroen xsara, Citroen ID 19 P (1960) en euh…..daihatsu cuore
Gehad: vw polo, ford escort, datsun 100y, peugeot 309, 2 BX-en en een xantia diesel

Profiel  
 
langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 01 maart 2006 01:01 AM
  [ # 3 ]

Had je deze al gezien?

  Thread…

Mooie auto trouwens.  Cool

Groet, Rob

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 01 maart 2006 01:05 AM
  [ # 4 ]
RobH schreef:

Ik weet het, ik weet het !! de velgkleur klopt niet. Het zou AC140 (grise) moeten zijn volgens alle boeken, maar het was toch echt wit met een geelwaas wat er op zat. Alleen is die waas wat uit de hand gelopen !
Weet iemand wat het kleurnummer zou moeten zijn, of is ac140 toch niet echt grijs ? Ik kan van deze kleur geen voorbeelden vinden op het net.

als je gaat naar citroeniddsclub.nl en dan naar sitemap zie je vanzelf carrosserie kleuren staan dan bijna helemaal onderaan de kleuren van de velgen/wielen. volgens dat verhaaltje is het ac140 Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Cees78
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 18-06-2005

Gepost: 01 maart 2006 01:38 AM
  [ # 5 ]

Ik zal in het weekend eens zoeken in mijn berg Bombes naar nr. 168. Dat specifieke nummer bevat de meeste informatie over plaatwerk stellen. De velgkleuren die je zelf het mooiste vindt, passen het beste bij je auto.

Cees

Elke weg leidt weer naar een andere weg

DS19MA
DS21 Pallas IEH
Peugeot 404
DS4
gehad: DS21M Pallas, Xantia 21TD Break, C5,BX’en, GSA, CX, 204’en, 304’en

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 01 maart 2006 02:10 AM
  [ # 6 ]

Ik vind de kleur van de velgen wel mooi bij de auto passen!

MVG Alex Cool

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 01 maart 2006 12:04 PM
  [ # 7 ]

@RobH
Rob ik heb de betreffende 7 pagina’s van Cees B uit la Bombe 168 (april 1997) voor je ingescand.
Geef je @dres maar zo nodig per pb dan mail ik je ze.
Kan je server het niet aan dan maak ik wel een fcopie.
groet
Marten

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 01 maart 2006 05:52 PM
  [ # 8 ]

Hee Rob ik heb je 7 mails gestuurd met de betreffende pagina’s uit la Bombe als bijlage maar krijg pag 4 6 en 7 terug en nu komt ook zelfs een lullig mailtje zonder bijlage retour!
wat is er mis?

Profiel  
 
RobH
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 27-02-2006

Gepost: 01 maart 2006 06:36 PM
  [ # 9 ]

mailtjes retour

Marten schreef:

Hee Rob ik heb je 7 mails gestuurd met de betreffende pagina’s uit la Bombe als bijlage maar krijg pag 4 6 en 7 terug en nu komt ook zelfs een lullig mailtje zonder bijlage retour!
wat is er mis?

Mijn mailbox is 10 MB groot en is nu vol….Sad
Vanavond haal ik hem leeg.

Rob

Auto’s nu:
Citroen xsara, Citroen ID 19 P (1960) en euh…..daihatsu cuore
Gehad: vw polo, ford escort, datsun 100y, peugeot 309, 2 BX-en en een xantia diesel

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 01 maart 2006 07:11 PM
  [ # 10 ]

Dan maar op de ouderwetse manier: er is een kopie van het artikel per postduif onderweg naar je huis. Very Happy

Het clubblad 126 bevat GEEN apart artikel over plaatwerk afhangen maar een korte passage in een artikel “ID/DS, van wrak tot auto”.... iets waar jij niets aan hebt met die schitterende wagen van jou….!
groet,
M

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 01 maart 2006 09:23 PM
  [ # 11 ]

Rob, just curious: is dat soms de ex-Marcel Reimer ID uit 1960? Ik heb ergens een oud Autovisie-artikel over die auto over een trip door de Pyreneeën. Kleur is vert meleze toch? Wat mij betreft zo ongeveer de mooiste kleur voor een 1e neus ID. Ziet er bijzonder strak uit.
Mocht je kopieën van dat artikel willen hebben, dan moet je maar een PB-tje sturen.

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
RobH
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 27-02-2006

Gepost: 01 maart 2006 11:24 PM
  [ # 12 ]
Bassman schreef:

Rob, just curious: is dat soms de ex-Marcel Reimer ID uit 1960? Ik heb ergens een oud Autovisie-artikel over die auto over een trip door de Pyreneeën. Kleur is vert meleze toch? Wat mij betreft zo ongeveer de mooiste kleur voor een 1e neus ID. Ziet er bijzonder strak uit.

Vanaf het begin dat ik deze auto heb gekocht moet ik al horen hé dat is de oude auto van marcel reimer. Enne het klopt ook nog.
De auto moet zelfs op een poster staan (die ik ook al niet heb) en verder zijn er vele dingen bekend over de auto waar ik ook al geen weet van heb Sad
Kleur is inderdaad vert mélèze (ac507).

Auto’s nu:
Citroen xsara, Citroen ID 19 P (1960) en euh…..daihatsu cuore
Gehad: vw polo, ford escort, datsun 100y, peugeot 309, 2 BX-en en een xantia diesel

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 02 maart 2006 12:48 AM
  [ # 13 ]
Bassman schreef:

Rob, just curious: is dat soms de ex-Marcel Reimer ID uit 1960? Ik heb ergens een oud Autovisie-artikel over die auto over een trip door de Pyreneeën.

Goh ....... dat roept weer oude herinderingen op die Marcel van jos brink en de 64000 gulden vraag Laughing  het komt allemaal weer naar boven

heeft toch ook eens een artikeltje van hem in het clubblad gestaan ivm met z’n modellen verzameling Confused:  staat me iets van bij…............

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
gerardeux
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 02 maart 2006 02:58 PM
  [ # 14 ]

Of in het boek “de Snoek” van Jan de Lange. Om over het probleem van het afhangen terug te komen. Zo te zien ziet de auto er vrij goed afgehangen uit. Behalve een afhangprobleem kan het ook een probleem van de afstelling van de raamgeleiderails in de deuren zijn of is het ook mogelijk dat de kunststof raamhouders die om het raam geklemd zitten en in die rails lopen versleten zijn. In het ergste geval kan er zelfs een verkeerde maat raamhouder gemonteerd zitten (voor een dikkere ruit maar dat zal wel niet bij zo’n origineel exemplaar). De afstelling van die geleiderailsen is vrij eenvoudig. Voor nieuwe raamhouders moet je wel een en ander demonteren. Of vraag aan de spuiter of die dingen vervangen zijn. Dat de bestuurderskant tocht duidt wel weer op slijtage want die kant is natuurlijk het meest gebruikt.
Gerard

Profiel  
 
RobH
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 27-02-2006

Gepost: 02 maart 2006 05:08 PM
  [ # 15 ]
gerardeux schreef:

Om over het probleem van het afhangen terug te komen. Zo te zien ziet de auto er vrij goed afgehangen uit. Behalve een afhangprobleem kan het ook een probleem van de afstelling van de raamgeleiderails in de deuren zijn of is het ook mogelijk dat de kunststof raamhouders die om het raam geklemd zitten en in die rails lopen versleten zijn.

Het proces van slopen en monteren van de ramen heb ik niet helemaal meegemaakt. Wel ben ik vaak bij de spuiter geweest voor hand en spandiensten. Volgens mij heeft hij mijn “raad” opgevolgd om de raamgedeeltes van rechtsachter en rechtsvoor om te wisselen. Voorheen wou het rechter voorraam niet lekker naar beneden (laatste stukje duwen) en nu gaat het weer prima (ook de rechter achterruit trouwens).
Of hij links dezelfde truuk heeft uitgehaald weet ik niet. Ik denk van niet.
Raamgeleiders zijn niet vervangen, maar alleen de raamrubbers. Ook de baardjes zijn origineel.
Kijkend naar de ruit linksvoor en rechtsvoor zit de ruit links inderdaad wat verder naar buiten dan rechts. Ook zitten de schroeven van de ruitgeleider zo goed als helemaal bovenin. Toch zou de ruit nog wel wat verder dicht mogen. Dus zit waarschijnlijk de hele deur wat te laag en zal dus het hele afstellen van de linker kant opnieuw moeten gebeuren ben ik bang.
Tenminste dat is mijn conclusie tot nu toe.
Ook is de spleet tussen de voordeur en het voorspatbord zowel links als rechts wat aan de grote kant, dus ik denk dat beide voordeuren ook nog wat naar voren moeten (voorspatborden naar achteren is zo goed als onmogelijk). Hierdoor krijg ik ook wat meer “ruimte” voor de motorkap.
Al met al genoeg uitprobeer werk dus. Nu nog een weekeinde met mooi weer…..

Auto’s nu:
Citroen xsara, Citroen ID 19 P (1960) en euh…..daihatsu cuore
Gehad: vw polo, ford escort, datsun 100y, peugeot 309, 2 BX-en en een xantia diesel

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook