717 van de 859
« Eerste  < Vorige 715 716 717 718 719 Volgende >  Laatste »
   
CX’en te koop
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 03 februari 2016 12:11 AM
  [ # 10741 ]

stoelen zijn serie2

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 februari 2016 09:07 AM
  [ # 10742 ]

Groene platen zijn garage kentekens.
Deze zijn van de garage en zogauw iemand met een auto een proefrit wil maken zetten ze deze er tijdelijk op.
Zo is de auto verzekerd.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 03 februari 2016 11:03 AM
  [ # 10743 ]

Volgens mij zijn de garageplaten in BE ook groen (groene letters op witte achtergrond).

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 03 februari 2016 11:41 AM
  [ # 10744 ]

Officieel heet het een handelaarskenteken volgens de RDW.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 12 februari 2016 10:44 PM
  [ # 10745 ]

Deze advertentie kreeg ik vanochtend door Michael door gestuurd. Fraaie Prestige. Stevige prijs maar wel een bedrag dat je tegenwoordig vaker ziet voor Prestiges in Duitsland.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=216133312&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&scopeId=C&makeModelVariant1;.makeId=5900&makeModelVariant1;.modelId=16&pageNumber=4

JW

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 februari 2016 10:48 PM
  [ # 10746 ]

Voor zo’n prijs moet ie echt als nieuw zijn. En dat is ie niet…...

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 12 februari 2016 10:58 PM
  [ # 10747 ]

Men is in Duitsland gewend aan hogere vraagprijzen. Er worden regelmatig dit soort bedragen gevraagd (en betaald) voor goede exemplaren. Kennelijk liften alle CX’en hier in mee. Ik heb een paar maanden gelden een aantal behoorlijk brakke Prestiges gezien in Duitsland waar de hoofdprijs voor werd gevraagd. (moeten ze natuurlijk nog wel de hoofdprijs zien te ontvangen natuurlijk).


JW

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 12 februari 2016 11:55 PM
  [ # 10748 ]

De cx is in Nederland helaas een onder gewaardeerde auto maar 30K is wel heel erg veel in Duitsland

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1288
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 13 februari 2016 12:16 PM
  [ # 10749 ]

Ja, ondergewaardeerd. Maar waarom eigenlijk vraag ik me wel af.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7315
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 13 februari 2016 12:23 PM
  [ # 10750 ]

Je moet vallen voor dit design en roest=Cx. Het halve cx thread bestaat uit laswerkzaamheden.
Dan heb je ook nog de vele (vage) storingen en ga zomaar door…..

P.s. die hoge prijzen wil nog niet zeggen dat ze verkocht worden. Veel van die cx’n op mobiele.de
staan er al een aantal jaren op.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 13 februari 2016 12:55 PM
  [ # 10751 ]

Ja, wat is dat nu weer? Je koopt een oudere auto toch niet voor het gemak? Wink
Het feit dat de auto nog ondergewaardeerd is zal ook komen omdat er heel veel gemaakt zijn (en nog in omloop zijn) en dat veel mensen de CX zien als een auto waarin je voor relatief weinig geld in een leuke oude auto kan rijden. Dat is natuurlijk ook zo maar ik denk dat de prijzen voor echt goede exemplaren in Nederland ook langzaam zullen stijgen. Hoe snel? Hoe hoog? Geen idee. Maar echt goede CX’en beginnen zeldzamer te worden.

Die roest zie ik niet echt als een probleem in de hogere prijsklasse. Een duur exemplaar dat al roest heeft laat je natuurlijk staan. Als de auto roestvrij is, droog gestald, in de winter niet rijdt en goed bijgehouden (en zo) wordt zal het allemaal wel loslopen met de ellende.

Je ziet inderdaad regelmatig auto’s in Duitsland die te hoog geprijsd zijn. Maar je ziet ook dat er daar voor de echt perfecte (en dus duurdere) exemplaren meer animo is dan bij ons. Die schitterende CX2400 Pallas 1976 bij de l’Est (12K) ging in no time naar de oosterburen.

Daarnaast staat de CX natuurlijk altijd een beetje in de schaduw van zijn voorganger. Als ik vertel dat ik een oude Citroën heb vragen mensen altijd eerst of ik een DS heb. Niet dus. De DS is natuurlijk een monument in de autogeschiedenis maar voor mij is de CX de mooiste auto uit de twintigste eeuw.

JW

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 13 februari 2016 01:28 PM
  [ # 10752 ]

Mensen laten wij even eerlijk zijn, klassieke auto’s kosten in Nederland niet veel terwijl er wel kwalitatief hoog aanbod is. Al jaren lang worden juist mooie klassieke auto’s uit Nederland gehaald. Wij boffen nu nog dat wij voor een zeer nette prijs goede exemplaren kunnen kopen. Doordat Nederland een rijk land is, is ons wagenpark ook redelijk nieuw. Hierdoor komen juist young-timers hier eerder in aanmerking als liefhebbers auto’s en krijgen deze een klassieker status. Zeker geholpen door het gunstige MRB klimaat die wij hier de laatste jaren hebben genoten waardoor het inzetten van een oude auto goedkoop was. Hierdoor is ons land overspoeld met veel klassieke auto’s. De laatste twee jaar zijn juist weer door de nieuwe belasting maatregelingen prijzen van klassieke auto’s juist gekelderd (uitzonderingen daargelaten). In landen om ons heen zoals in Duitsland zijn prijzen juist weer gestegen vanwege een aantrekkende economie en geen massale dumping vanwege nieuwe wetgeving. Hierdoor hebben wij een groot aanbod en weinig vraag, dus lage prijzen.
Daarnaast worden juist exotische klassiekers de laatste 10 jaar gezien als een van de veiligste beleggingen die je kan doen, hier beginnen nu ook de wat meer gangbare modellen onder te vallen. Als je kijkt naar modellen van citroen dan zie je al een sterkte stijging van eenden en DSen (cabrio). Ik geloof dat de CX ook echt de status van klassieke auto heeft bereikt en dat begin je om ons heen aan de prijzen te merken. Zelf nu nog is een gemiddelde CX in Nederland nu goedkoper dan 4 jaar geleden midden in de economische crisis waarin wij ons toen als land bevonden.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 13 februari 2016 06:40 PM
  [ # 10753 ]

Ik denk dat mooie cx met weinig km ook best wat waard zijn in NL

Als je kijkt op MP heeft de helft 300.000 achter de kiezen.
prima rij ijzer dan. Maar als klassieker voor de heb is dat dan minder geschikt.

Roest is inderdaad niet zon probleem, serie 2 roest helemaal niet niet zo heel hard. Je hebt er zo een zonder roest.

Zag nog leuke GTI turbo in frankrijk. Die zijn zo gaaf. Allen dorstig…. en altijd stuk.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 februari 2016 08:08 PM
  [ # 10754 ]
mbender schreef:

Ik geloof dat de CX ook echt de status van klassieke auto heeft bereikt en dat begin je om ons heen aan de prijzen te merken. Zelf nu nog is een gemiddelde CX in Nederland nu goedkoper dan 4 jaar geleden midden in de economische crisis waarin wij ons toen als land bevonden.

Klassieker ja, waardevolle klassieker: nee. De CX heeft een reputatieprobleem: roest, slechte bouwkwaliteit, duur onderhoud, onbetrouwbaar. Daarbij zijn eend, DS en SM iconen, een CX niet.

In Duitsland mag men dan de hoofdprijs willen vangen voor een CX, in La France, Italia, Begië en Nederland koop je ze nog steeds voor een relatieve appel en ei en dat is altijd al zo geweest. Ik geloof nog steeds niet dat de cx de ds achterna gaat qua prijzen. Met de GS is dat ook nooit gebeurd.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 14 februari 2016 12:25 PM
  [ # 10755 ]

Yuri, de tijd zal het leren. Echt goede CX’en worden denk ik echt wel duurder in de komende tijd. Maar het model zal inderdaad altijd in de schaduw blijven van de DS. Gelukkig interesseert de prijs mij relatief weinig en vind ik de CX gewoon een leuke auto om in te rijden. Maar dan wel graag in een goed en origineel exemplaar. Zoals gezegd: wat mij betreft een icoon, de mooiste auto uit de vorige eeuw.

Nog maar even een Prestige dan?
Uit 1976, niet in heel goede staat maar ook geen wrak, verkocht voor eur 8900,- ->klik
Uit de Collection Trigano (klik) geveild op Retromobile.

En een GTiTurbo uit 88 uit dezelfde verzameling, verkocht voor eur 13700,- ->klik

Wie op Retromobile geweest is zal ze wil hebben zien staan.
De zakenman en politicus André Trigano kocht na elke herverkiezing een andere auto. Een goede gewoonte natuurlijk. Daarnaast legde hij een verzameling Citroëns aan, waarvan er dus veertig geveild werden. Opbrengst tussen de eur 7150,- en eur166900,-

JW

Profiel  
 
 
717 van de 859
« Eerste  < Vorige 715 716 717 718 719 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook