Totaal aantal Berichten: 6490
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik zit erover te denken de bestaande luidsprekers in de voorportieren van mijn CX te vervangen en ook in de achterportieren luidsprekers te plaatsen (mocht dit alles nodig blijken na plaatsing van een nieuwe autoradio - ik heb in ieder geval niet de indruk dat de bestaande luidsprekertjes vreselijk goed zijn).
Wie kan me vertellen hoe ik de o zo kwetsbare deurpanelen (vóór en achter) van een CX serie 1 (uit 1977) kan uit- en weer inbouwen zonder de hele handel te beschadigen?
Is de bedrading voor de luidsprekers in de achterportieren trouwens standaard al getrokken of moet dat nog helemaal worden gedaan?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Die witte kuntstof bevestigingsklemmetjes die breken toch wel uit!
Je moet met een grote platte schroevedraaier voorzichtig per klemmetje dat ding eruit zien te krijgen zonder dat ze uit je paneel scheuren.
Succes ermee
Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)
Jules Unlimited schreef:Die witte kuntstof bevestigingsklemmetjes die breken toch wel uit!
Je moet met een grote platte schroevedraaier voorzichtig per klemmetje dat ding eruit zien te krijgen zonder dat ze uit je paneel scheuren.
Succes ermee
voor de witte klemmetjes hebben ze een speciale tang voor uitgevonden
Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Speciale tang? Vertel! Waar en hoeveel euri?
citroenc2 schreef:Jules Unlimited schreef:Die witte kuntstof bevestigingsklemmetjes die breken toch wel uit!
Succes ermeevoor de witte klemmetjes hebben ze een speciale tang voor uitgevonden
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik voel een inkoopactie aankomen…
Ben ook wel benieuwd. En waar zitten die klemmetjes?
toen ik mijn cx liet spuiten had die man die mijn cx invoerde er een tang voor ik zal eens aan hem vragen hoe of wat
Het is meer een grote platte schroevedraaier met een uitsparing in het midden. Wordt door diverse gerenomeerde gereedschapsfabrikanten geleverd voor het verwijderen van bekleding.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Het is meer een grote platte schroevedraaier met een uitsparing in het midden. Wordt door diverse gerenomeerde gereedschapsfabrikanten geleverd voor het verwijderen van bekleding.
GRG
Die had ik ook moeten hebben toen ik voor een vriend boxen in zijn serie1 heb ingebouwd.
Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Want die vriend kijkt nu recht op het staal van de deuren? Of heb je ze er toch weer ingekregen? Zijn die klemmetjes trouwens gewoon nog verkrijgbaar?
als de panelen ook maar iets krom zijn is het een pokkewerk om ze netjes met het rubber er weer aan te krijgen en zorg dat je het met mooi warm weer doet, daar wordt het allemaal wat soepeler van
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 591
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Ds23man schreef:Het is meer een grote platte schroevedraaier met een uitsparing in het midden. Wordt door diverse gerenomeerde gereedschapsfabrikanten geleverd voor het verwijderen van bekleding.
GRG
Zi een ding heet meen ik een panelenwipper (tenminste zo noem ik het.)
Zoals je kunt zien is de mijne er een van Midlock. Ding is idd erg handig.
Totaal aantal Berichten: 764
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Mesjes gaan volgens mij ook beter dan de panelen wipper.
Ik er een gekocht in de VS voor 6 $ en die werkt ook niet te best.