2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
2cvMaarten’s 2cv topic
makado
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 19-03-2007

- Ami 8 berline business edition
Gepost: 18 april 2014 09:02 PM
  [ # 16 ]

Mooie foto’s vooral die laatste.

Groeten,

Maurice

La vache qui rit.

Ex: Seat 850Special, Sunbeam, GSA, Opel Corsa, BX Leader, AX , ZX, Xantia 1.8 16v

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 14 februari 2016 03:25 PM
  [ # 17 ]

Blaas, blaas, even het stof van dit topic afblazen. Na verhuizen, verbouwen (nog steeds) en een miljoen andere dingen toch weer een beetje eend tijd.

Tijdens de APK in december zag ik dat mijn blokje in een behoorlijke olieboot was veranderd huh Tijd voor actie!
Vorige week flink tijdens een paar, bijna, verloren momenten even de garage ingegaan en gekeken waar de lekkage vandaan kwam. Achterkant blok ziet eruit als schuldige, kortweg blok eruit en goed kijken. Kan ik meteen kijken waar het gebonk tijdens het nemen van bochten vandaan komt.

2cv koppeling by maarten baltis, on Flickr

Even de boel vrijleggen.

2cv koppeling by maarten baltis, on Flickr

Blokje op de werkbank.


Toen het blok nog op zijn plek zat dacht ik eerst aan de keerring, echter na demontage blijkt het toch van de oliepomp af te komen.

2016-02-14_02-13-26 by maarten baltis, on Flickr

2cv koppeling by maarten baltis, on Flickr

Meteen maar even de koppeling meepakken aangezien het druklager zich al met enige regelmaat laat horen. Dan resteert nog het geluid geproduceerd tijdens het nemen van bochten. Na wat testen blijkt dat mijn diff lagers geen beste indruk achterlaten. Meteen een paar verse SKF’s besteld. Tussen de bedrijven door wil ik de eend toch tegen het einde van de maand weer rijdend hebben. Keep you updated!

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
Gepost: 14 februari 2016 03:46 PM
  [ # 18 ]

mooi klusje ik ben gek op die 2cil heerlijk sleutelen wash

doei

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 14 februari 2016 04:43 PM
  [ # 19 ]

Altijd leuk om dit soort acties te volgen Smile 

Maar verwijder jij niet te veel? De wielen, dynamo en het kapje van de dynamokoeling kunnen toch wel blijven zitten?

Ik vraag me trouwens wel af of het geluid wat je in bochten hoort verdwenen is nadat je de lagers vervangen hebt, maar wel goed dat ze dan in ieder geval vervangen zijn.
Kijk je ook even kritisch naar je versnellingsbaksteun? Nu kun je er makkelijk bij.

Succes met sleutelen very good

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 14 februari 2016 06:45 PM
  [ # 20 ]

Klopt, ik heb meer verwijderd dan noodzakelijk. Wil echter mijn startmotor even onder handen nemen, koolborstels controleren en de boel eens goed doorblazen. Daarnaast ook een grote beurt nu de boel er toch naast ligt, dus ook kleppen stellen, ontstekingstijdstip controleren en de carburateur het ultrasoon bad. Dus vandaar dat er iets meer naast ligt. Tja de wielen zitten altijd in de weg tijdens het sleutelen, dus hoppa eraf ermee Mr. Green

Het bonken weet ik ook niet zeker, linkerzijde aandrijfas heb ik al eens vervangen vorig jaar. Blijft weinig anders over wat het nog zou kunnen zijn. Misschien heb je nog tips? ik sta altijd open voor advies!

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 14 februari 2016 07:18 PM
  [ # 21 ]

Oordelen over geluiden is altijd lastig als je dat geluid niet gehoord hebt. Het kan zo veel oorzaken hebben Confused

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 14 februari 2016 07:59 PM
  [ # 22 ]

Dat klopt. Gezien dat het altijd bij het nemen van een bocht (L en R) is en een bonkend geluid maakt denk je instinctief aan een (of meer) homokineet. We zullen zien….. eerst die rotte diff-lagers maar eens vervangen.

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
Gepost: 14 februari 2016 08:24 PM
  [ # 23 ]

kijk effe naar je binnenste draagarm lagers is bij veel eenden de boosdoener

doei

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 14 februari 2016 10:16 PM
  [ # 24 ]

denk ik ook draagarm niet goed vast of versleten draagarmlager.
Of stuurhuis, dat kan ook.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 15 februari 2016 12:30 PM
  [ # 25 ]

Zal de draagarmen eens exrta nalopen. Vorig jaar is de linkerzijde eraf geweest en heb ik nieuwe fusee pennen erin gedrukt, tevens ook de draagarm lagers geïnspecteerd en opnieuw gesmeerd. Het geluid was er voor het vervangen al, en erna nog steeds huh . Rechterzijde heb ik nog niet onder handen genomen, ga ik nu wel doen. Het irriteert behoorlijk in ieder geval en heb me voorgenomen niet te rijden voor het is opgelost.

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
Gepost: 15 februari 2016 12:36 PM
  [ # 26 ]

mwhaa versleten stuurhuis met 40000 lijkt me sterk (maar kan natuurlijk) draagarm lagers en lagers in het algemeen gaan stuk door stilstaan en roest

doei

Profiel  
 
AK freak
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 14-11-2010

Gepost: 15 februari 2016 01:43 PM
  [ # 27 ]

Aangezien ik het geluid niet kan horen Smile
Maar als het zich bij het rijden door een bocht laat horen kan het ook een veroeste velg zijn (voorzijde).
Alleen is het dan meestal maar aan 1 kant dus of links of rechts door de bocht.

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 15 februari 2016 03:09 PM
  [ # 28 ]

Gelukkig kan ik het velgen relaas al afstrepen. De velgen zie erop zitten zijn pas een jaartje of 5 oud en zijn als nieuw. Ik hoop vrijdagavond even tijd te kunnen maken om de garage in te duiken en op onderzoek uit te kunnen gaan.

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 21 februari 2016 04:24 PM
  [ # 29 ]

korte update. Vrijdagavond tussen de bedrijven door even het blok ontvet en een nieuwe o-ring geplaatst bij het oliepomphuis. De oude ring was helemaal verduurd en was weinig flexibel meer.

20160219_195613 by maarten baltis, on Flickr

Daarna nieuwe koppeling gemonteerd.

20160219_205140 by maarten baltis, on Flickr

En tot slot oliefilter en bougies vervangen.

20160219_205714 by maarten baltis, on Flickr

Volgende keer verder met het schoonmaken van de bak, druklager en diff-lagers vervangen.

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 22 februari 2016 04:09 PM
  [ # 30 ]

beetje moeilijk te beoordelen nu maar het komt regelmatig voor bij 2CVs dat de binnenschermen in de bocht aanlopen op de aandrijfassen.
Heb je de boel weer in elkaar maak dan eens een kort ritje zonde voor spatborden.

Ook even de aandrijsafmoeren controleren. Die moeten vast met 80kg/mtr en das best veel.Das dus een volwassen persoon op een meter pijp bij gebrek aan een momentsleutel.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook