Nu hebben we sinds een tijdje een Pluriel 1.4 en ik moet zeggen. Ik geniet van de auto. Nu is mijn andere auto een eend. En het kan toch niet zijn met deze moderne auto, dat de pluriel veel meer herrie maakt met tegen wind op de snelweg. Dat zelfs praten een probleem wordt.
Je zou bijna zeggen een windschermpje op het dak voor dat het linnen dak begint een oplossing zou zijn.
Zijn er andere met dit probleem en hoe gaan ze er mee om.
Maar ik moet zeggen mooie auto en eigenlijk een moderne eend.
Vriendelijke groet, Sjaak.
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Sjaak de wit schreef:Zijn er andere met dit probleem en hoe gaan ze er mee om.
Naar mijn idee geen probleem, maar een karaktereigenschap.
Het is tenslotte een auto met een linnen dak, weliswaar twee-laags, maar evengoed.
Gewoon accepteren dus.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 111
Geregistreerd: 14-10-2013
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Ik heb er ook geen last van en zeker is gewoon praten geen probleem
C3 plurieleke
Het maakt verschil of het windwervelklepje (hoop dat dat duidelijk is!) uitstaat of niet, de minste herrie is er als het klepje ingeklapt is.
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Dat klepje kan alleen omhoog bij geopend dak.
Volgens mij heeft TS het over de “herrie” bij gesloten dak.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Als je het dak sluit terwijl het klepje uitstaat krijg je met gesloten dak het effect wat het rietje heeft in een saxofoon!
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 12-06-2007
- C5 3.0 HDI Tourer Exclusive
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 2400 GTi
Het ene Plurielleke is de andere niet!
Nu hebben we de eerste maand van dit jaar natuurlijk onze portie storm ook wel gehad en dan kan het inderdaad behoorlijk lawaaierig worden maar dat het de eend overtreft (onder de zelfde omstandigheden) lijkt mij sterk.
Ik merk echter wel verschil tussen mijn huidige Pluriel en haar voorgangers en dan ook met name met geopend dak. Ik geef daarbij het spoilertje de schuld want als ik het stijf aandruk wordt het rustiger.
Ik heb echter nooit gemerkt dat er verschil zit in geluid als, met gesloten dak, het spoilertje al dan niet geklemd zit (dat laatste is bij mij meestal het geval overigens).
Maar echt stil wordt een Pluriel nooit, des te meer een reden om er zoveel als mogelijk open mee te rijden in minimaal de “cabrio mode”!)
Parce que la vie est Pluriel!!
FB