











































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik deed contact 3 keer aan en uit. Startte zelfs bij -15 in meribel.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ja, mijn Peugeot 504 berline op LPG had ook zon extra schakelaar en sloeg daarmee met koude motor direct aan. Ook 123 met vacuüm.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route








Totaal aantal Berichten: 758
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Ipv speciale schakelaar met “Druk”-functie of uit-en-aanzetten van het contact kun je ook gewoon de keuzeschakelaar even van LPG naar benzine en terug zetten. Steeds als de spanning op het LPG-circuit wordt gezet zal het impulsrelais weer een paar seconden worden aangeschakeld en stroomt er dus even LPG door het systeem.
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
Dus Twan, binnenkort aan het gas?
Ik heb er zo eentje inzitten:
http://www.aeb.it/Products/Products/ProdID/99
Bij deze uitvoering kun je instellen hoe lang het duurt voordat het gas afgesloten wordt nadat je je contact aangezet hebt.
Mooi dingetje! Nu we het toch over LPG-systemen hebben: iemand enig idee wat de inbouw van een nieuw systeem kost voor een DS met carburatiemotor?
Laten doen/ zelf doen? Ervaringen hier?
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik heb er veel gedaan. Een set van GMS kostte rond de 600 euro.
Zelf doen is het leukst. En dan komt het er netjes in.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Goed nieuws! En bestaan er handleidingen die rekening houden met alle wettelijke vereisten te aanzien van montage en positie tank, leidingen, ontluchting en bedrading?
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
geen idee. Ik weet het meeste wel uit mn hoofd. Kom maar eens een biertje brengen!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Goed idee Bogaard!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route
Beste IDealist,
ik heb een LPG set ‘over’. Nu een donor-auto uit elkaar aan het halen, waar een prima LPG systeem inzit. Kan je van me overnemen als je er interesse in hebt. Het enige wat je zou moeten regelen is het spuitstuk op de carburateur. Die heb ik niet dubbel.
gr, Ivo
Pas op met een gebruikte set:
De E nummers moeten van recente datum op alle onderdelen zijn en de gasstank moet een geldig keurings certificaat hebben.
Henk Overkleeft ( lid van DS-TT) heeft een aantal keren een lezing over LPG inbouw gegeven, ik zal hem vragen of hij die nog heeft.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Hey Egbert,
Goed dat je dit meld. Ik zal de E-nummers eens nalopen. Laatste keer dat ik voor LPG aansluit materiaal op zoek ben gegaan, kwam ik uit bij een Boschservice center in Houten. Die leveren ook ipv koperen leidingen, leidingen van kunststof. Dat is een stuk makkelijker aanleggen.
gr,
Ivo
Dag Ivo, dank voor je aanbod. Dezelfde vragen die Egbert stelt wilde ik je ook vragen. Ik ben zeker geïnteresseerd.
Goed te weten dat er ook goedgekeurde slang bestaat, dat scheelt zeker bij de aanleg. Een gasmengstuk die op mijn Weber hoort heb ik nog liggen van mijn andere break (en die rijdt nog niet op korte termijn 😏).
Weet je hoe oud de installatie is? Feitelijk hebben we het over een verdamper, een vulslang, ontluchting, tank met inbouwrek, een paar afsluiters, relais, schakelaar, vulnippel en wat bedrading en waterstanden toch?
De vraag is of de tank op een acceptabele manier in mijn break past. Evt overweeg ik een ringtank maar die zijn nieuw behoorlijk prijzig.
Nu zitten we in Twans topic. Ik stel voor dat we per pb contact leggen.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route





















Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Dit hele LPG relaas is aan me voorbij gegaan, ik zit te weinig op dit forum.
Inmiddels is er bij mij een gebruikte OMVL verdamper in gegaan met verder nieuwe bekabeling, afsluiters etc.
een geheleel nieuwe installatie zat op €1050,- inclusief inbouw. (Revanti)
Gelijktijdig met de inbouw is de DS op 3 cilinders gaan lopen. bleek een lullige combinatie van kabels en bougies. Alles is nieuw nu en met een Ducclier verdeler loopt het ook nog eens als een trein.
Vanmorgen eindelijk het lang geplaagde startrelais vervangen voor een nieuw exemplaar. eens zien hoe lang dat goed blijft gaan Ook alle smeerpunten eens even goed doorgesmeerd, was geen overbodige luxe.
(trekhaak is ook al een aantal keer getest trouwens)
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en