Ziet er goed uit!! Veel plezier ermee!
Ok, vandaag is het dus doomsday. De ZX voor de keuring. Het inspuiten van de veerpoottoplager heeft niet geholpen dussssss op hoop van zegen. Om 08.00u bij het keuringsstation en ben ook meteen aan de beurt.
Mijn favoriete keurmeester gaat meteen aan het werk en na drie kwartier komt hij weer terug aan de balie…....met de duim omhoog. Goedgekeurd!!!! Ikke blij en meteen vragen hoe het nu zit met dat toplager. Dat blijkt dus niet de boosdoener te zijn. Het gekraak komt van de bovenste koppeling van de rechter reactiestang. Daar is het rubber kapot en daardoor loopt het dus droog en gaat kraken.
Dikke mazzel dus. Even een reactiestangetje a €18,- halen en vervangen en dan is de ZX helemaal geruisloos.
Nu dus lekker 14 maanden APK op de auto!!
En….nadenken wat ik er mee ga doen, houden of verkopen. 140.000 originele kms op de teller en nergens roest
Beessie voelt gewoon aan als een recente occasion. Alleen een servicebeurt zal ‘m wel goed doen.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
En een sleepoog kapje aan de voorzijde en een goede poetsbeurt
Eerlijk gezegd bevalt mijn C4 mij prima, maar ik betrap me er zelf nog geregeld op dat ik naar ZX’en aan het kijken ben, gewoon voor er bij. Helaas niet de ruimte voor. En 2 auto’s in m’n eentje is wat zinloos.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
En dan gaan de dingen heel snel ineens. Telefoontje van m’n schoonzus of ik de ZX wil verkopen. Daar antwoord ik dus positief op maar zeg wel dat ik er wel wat op wil verdienen. Geen probleem, dus de koop is rond. Alleen volgende week nog even het bestelde stabilisatorstangetje monteren en dan mag ze hem hebben. Ergo Conclusio: Wat extra geld in de knip en de gelukkige eigenaar van 1 complete set erg goede winterbanden op velg en….1 set prima (5mm) Michelin Energy zomerbanden op velg.
Soms heb je gewoon geluk.😃
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Het meest belangrijke vergat ik nog te melden: De ZX gaat een goed leven leiden bij mijn schoonzus en ik kan het onderhoud blijven doen.
Weer een Citroen gered voor de poort van de sloop!!!!
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Tja.
Gefeliciteerd en sterkte met het verlies dan maar…
Je kan nu eenmaal niet alles houden. Wij hebben genoeg aan 1 Citroen. Voor m’n werk heb ik een gratis Businesscard van de NS.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Afgelopen zaterdag was de ZX van m’n schoonzus aan de beurt voor wat onderhoud. Servicebeurtje uitgevoerd en verder 1 mistlamp gerepareerd en de handrem opnieuw afgesteld. Er was ook nog 1 vreemd klusje te doen. Beide achterportieren wilde na openen niet in het slot vallen, oftewel ze stuiterde meteen weer open. De binnenkant van de portieren losgemaakt en de sloten goed nagekeken. Wat bleek….. de portieren waren zo weinig gebruikt dat het vet uitgedroogd was en daardoor functioneerde de sloten niet goed. Alles schoongemaakt en opnieuw ingevet. Nu werken de sloten weer prima.
Blijft toch leuk, sleutelen aan een ZX.😃
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Gewoon inspuiten met kruipolie werkt het vet ook weer, is niet echt een Citroën kwaaltje, hebben meerdere oudjes last van.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
De sloten waren al diverse malen ingespoten met WD40. Dat werkte eventjes maar daarna kwam de kwaal weer terug.
En inderdaad, dit kwaaltje is niet Citroën gerelateerd.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Ik blijf erbij, WD40 is om te poetsen, Mos2 kruipolie, daar zit graphiet in, blijft smeren.
Maar goed dat je het al geprobeerd had, soms is het inderdaad nodig eens deftig als het hoort te werken.
Schoonzus zal weer blij zijn.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Blij is ze zeker. Kreeg als beloning een mooie geschenkverpakking St. Bernardus.🍻
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
WD40 is om schoon te maken en om los te maken wat vast zit, maar smeren doet het amper. Na een week ofzo ben je weer terug bij af
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon