Dat is dus dubbel geluk: jij een Droomauto en ik precies de voorsnep die ik nodig had.
Gisteravond ook de dwarsbalk ertussen gezet. De precisie waarmee dat past was bijna ontroerend! Foto’s volgen.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Heel mooi werk!!
Dat plaatje met nummer ben ik ook benieuwd naar, regelmatig gezien bij DS-en
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Normaliter zou ik het plaatje geprobeerd hebben te matchen met het motornummer, maarrrr….betreffend plaatje zat daar bij overname al niet meer op, bij de popnagels losgeroest.
Wellicht kan iemand die beide heeft ze eens vergelijken?
Wel grappig, ik ben nog een groentje in de wonderlijke DS wereld dus ik dacht dat ik een heel naïeve vraag had gesteld, maar blijkbaar valt dat mee… 😋
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Zoek eens op coque?
Bij de eend is dat het carroserie nummer en zit het plaatje op het balkje onder de pakjesplank gevouwen.
Het correspondeert in elk geval niet met het chassisnummer (dat bij mijn auto op de gebruikelijke plaats is ingeslagen en daarnaast middels een groot plaquette is gepopnageld op de chassisbalk thv het hulpstuurhuis (aangezien deze in Voorst is gebouwd).
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Dat is het carosserienummer;
http://www.nuancierds.fr/DT numeros de serie DS et ID.htm
Ok, dankjewel! Dat is dus een ander nummer dan het CHASSISnummer? Wat is het verschil?
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Mij is ooit uitgelegd dat dit carrosserie nummer een soort volg nummer tijdens de productie is
Er kan uit afgelezen worden in welke week de carrosserie gemaakt is, welke kleur en carrosserie vorm en
andere voor de productie relevante gegevens.Hoe de getallen te lezen is mij helaas niet vertelt.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Intern volgnummer idd. Een chassisnummer wordt pas later toegekend.
Weer wat wijzer! Dank.
Andere vraag: ik ga binnenkort verder met het motorcomparriment. Schoon maken in epixyprimer etc.
Nu zou ik hier straks graag een hitteschild in hebben tussen motorblok en tunnel, net als bij mijn andere break.
Nog aan te komen? Duur? Iemand suggesties?
Het alternatief (effectief maar minder mooi) is om er speciaal hittewerende folie aan te brengen. Ik heb dat op Interclassics gezien.
Wordt ook in racerij gebruikt. Niet goedkoop maar wel een effectiever alternatief, maar minder origineel.
Ik heb begrepen dat zo’n schild veel warmte Weert en ook iets in het geluid scheelt, zeker als je er 3M antidreun achter zet.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Huub In t Veld.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Volgens mij zit hij nog steeds in ‘t zandt
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
daar dus!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dan hoop ik dat hij dit keer niet de kiloprijs voor 8-karaats goud hanteert want dan gaat dat ding me minstens 20 mille kosten… (zie vorige maand, die 3 plastic dopjes van de bedieningsstang van de hoogteregelaar…)
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection