Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
ja , bij LPGonderdelen (shoppuntnl)
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 15-12-2011
- 2CV Special
- 2CV AZU 250
- HY HY-kampeerauto
Gewoon uit nieuwsgierigheid: wàt heb je nu precies gekregen voor die nèt géén EUR 600,= ? Ik vind dat ècht een absoluut minimaal bedrag voor een “LPG-installatie” ...
Groet en succes met inbouwen !
Gert
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
“Dikke Bertha”(B.M.W. R75-5/1972)“Otje”(HY/1981)“d’Eend”(2CV6 Special/1977)“Valérie”(AZU 250/1974)“Simplex”(herenfiets/1947)
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
alles compleet , tank, leidingen, kabels , verdamper, relais, afsluiters, vulopening , water slangen , klemmen, leidingmontageklemmen ,spud-in tot en met alle schroeven , moeren en tiewraps.
enige wat ikzelf moet maken is een steun voor de verdamper.
ik wou eerst de tank links inbouwen om de vulopening in de reservewielkast te kunnen inbouwen maar toch maar besloten hem rechts in te bouwen. Is denk ik een veiliger plek.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 6147
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Da’s een aardige puist… 100 liter bruto?
En die sets van LPGshop.nl zijn inderdaad best netjes, zeer geschikt voor klassiekers.
Voor moderne(re) auto’s kun je het bedrag voor de installatie vrijwel verdubbelen, en dan zit ie er nog niet in…
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hilko16TZI schreef:
Voor moderne(re) auto’s kun je het bedrag voor de installatie vrijwel verdubbelen, en dan zit ie er nog niet in…
Ik was 1700 euro kwijt voor LPG injectie in m’n 2,5L boxer 3 jaar terug.. dus ja, dat is wel want anders dan 600
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
is een 70 liter bruto tank. hij is maar 30cm doorsnee en 1 mtr lang.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 15-12-2011
- 2CV Special
- 2CV AZU 250
- HY HY-kampeerauto
Heb destijds (zo’n 6 jaar geleden) EUR 1.200,= betaald, maar dan is ‘ie ook door een officiëel LPG-installatiebedrijf compleet ingebouwd inclusief keuring en aanpassing van het kentekenbewijs. In “mijn” geval een ringtank van bruto 60 liter (effectief dus 48 liter). Die tank past mooi onder de verhoogde vloer die ik achterin heb.
Gert-Jan: ziet er gaaf uit, die spullen. Succes !
P.S.: onlangs is er nog wat documentatie op het HY-forum gepasseerd over die “spud” die in de “kop” van de carburateur dient te worden geplaatst. Neem aan dat je dat hebt meegekregen ...
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
“Dikke Bertha”(B.M.W. R75-5/1972)“Otje”(HY/1981)“d’Eend”(2CV6 Special/1977)“Valérie”(AZU 250/1974)“Simplex”(herenfiets/1947)
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
ja hoor
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De LPG tank is BY FAR het sterkste onderdeel van je bus. Maakt dus niet uit of hij links zit.
Meer inhoud is de 80% vlotter verwijderen. Jaaren mee rondgereden.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Net ook even het topic op het HY-forum doorgelezen. Toch ook wel interessante info voor de inbouw van LPG in mijn Trax. Alleen eerst eens uitzoeken wat voor tank ik kwijt kan in dat kofferbakje…
bogaard77 schreef:
Meer inhoud is de 80% vlotter verwijderen. Jaaren mee rondgereden.
Dat vind ik een slecht advies, dan blaast de tank vroeg of laat af door het ontbreken van een dampfase. En dan geen gas maar vloeistof!
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gisterenavond de tank ingebouwd en de vulslang en ontluchtingslang gemonteerd. Kwam overal net niet mooi uit dus kostte veel extra tijd.
Het enige waar ik niet zo gelukkig mee ben is de spud in. dit is een aluminium buisje van slechts 1 mm dik en dus erg kwetsbaar. ik zie op fotos van andere spud-ins dat ze dikker lijken en van metaal.
kan iemand me hier wijzer maken?
Voorts vraag ik me af of de spud-in echt in de carb moet of kan hij ook in het luchtfilter net boven de carb? Dus op de plek van een gasring. Dan hoef ik de carb niet te verzieken en kan ik dmv een opgelaste moer een wat steviger konstruktie maken
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
gisterenavond de verdamper geplaatst en drukventiel + benzine-afsluiter. Het is me nog niet duidelijk waar de schroef bovenop de benzineafsluiter voor is en wat ik ermee moet. Hij zit los.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
zit het spoeltje daar niet mee vast? dan is vastdraaien zodat hij er niet aftrilt afdoende.