Tja naar de dealer rijden gaat niet lukken omdat de startonderbreking actief is.
Heb voor de zekerheid de carkit en radio afgekoppeld accu er weer een tijd af en laat de boel even tot rust komen, zo maar eens weer aankoppelen en afwachten. Zal het systeem de tijd geven voor ik de deuren openmaak, zit nu op slot.
Sleutel zat niet in het contact toen de boel afgekoppeld was, wel stond er misschien een deur open, dat weet ik niet meer.
Dyane 6, Visa, ZX Reflex, Toyota Prius, Ford Focus 1.6 tdci, heden Xsara 1.6 16v uit 2004
Nou ik weet het niet meer….
Accu is opgeladen
Radio en carkit zijn er uit
alles staat uit
accu spanning is 12,9 volt
spanning op de 12v aansteker 12,9 volt
Nog steeds de eco-mode aan en de startblokkering erop
Kan dus geen kant meer op
Dyane 6, Visa, ZX Reflex, Toyota Prius, Ford Focus 1.6 tdci, heden Xsara 1.6 16v uit 2004
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Sleutel opnieuw inleren met de Lexia.
Dat kon ik in het verleden ook in de ECO mode, nadat ik met een defecte accu was blijven staan.
Heb in het verleden ook een raar probleem bij de garage gehad.
Had het gasklep huis schoon gemaakt en vergeten de stekker aan te sluiten, gevolg een gassen storingsmelding in het display. Naar de dealer gegaan om de storingsmelding te resetten.
Na de lexia reset actie deed spontaan mijn afstandsbediening het ook niet meer en het elektrisch raam dat open stond wilde niet meer bediend worden. 3x geprobeerd mijn sleutel in te lezen wat niet lukte
tot dat de hoofd monteur er bij gehaald werd. Die trok simpel de 3 stekkers van de computer even los (zit aan achterkant van de accubak). Tadaa, alles deed het weer, raam plus afstandsbediening. Ik meen dat die hoofdmonteur er zelfs de accu er niet afhaalde wat ik een vrij lompe actie vond. Had iets met een condensator te maken die stroom bleef geven als of het een batterij was waardoor een storing vast kon blijven staan??? Het werkte voor mij in iedergeval
Het is het proberen waard om die computer los te trekken.
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Bert.Rdam schreef:Had iets met een condensator te maken die stroom bleef geven als of het een batterij was waardoor een storing vast kon blijven staan??? Het werkte voor mij in ieder geval
Het is het proberen waard om die computer los te trekken.
Hij heeft de accu er al een nacht vanaf gehad, dan is die condensator echt wel ontladen. Vandaar dat je je accu een 10 minuten los moet hebben voor je ‘m weer terug doet bij een reset.
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Eco mode inderdaad met de lexia eraf halen of en dat weet ik zelf nog maar pas, aanslepen, eens de motor rond gaat springt hij uit eco mode.
Geen idee over de startblokkering.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
De eco mode eraf halen met Lex gaat niet, maar je kunt wel je sleutels opnieuw inleren.
Zo meen ik me van een jaar of twee geleden te herinneren.
Dan kun je starten en inderdaad de ECO gaan uit.
Aanslepen met startblokkering lijkt me vrij kansloos .
Bedankt voor alle input!
Als het goed is komt de Lexia vandaag binnen, met een beetje geluk krijg ik die op mijn xp machine aan de praat.
Op het moment doet de startmotor het wel, brandstofpomp staat ook aan, echter door de startonderbreking geen ontsteking.
Plan van aanpak:
1. Bedrading herzien, stekker verkeerd aangesloten?
2. Lexia gebruiken voor de sleutel te programmeren
3. Starten en kijken of de ECO weg gaat
4. Als starten niet gaat bekijken of ik een nieuwe Slotring/sleutellezer moet zoeken
Hoop is dus dat de sleutel programmeren gaat helpen en we zo door deze impasse gaan komen.
Hoe kan ik overigens controleren of de Afstandsbediening het wel doet, ik heb er een nieuwe batterij in gezet maar het kan zomaar zijn dat de print stuk is? Er leek ook veel contactspray in de sleutel te zitten moet dat, heb hem nog droog gemaakt, raar trouwens als ik naar het hoesje kijkt, het lijkt erop dat er rubber stempeltjes op de contacten van de print drukken, echter je zou denken dat deze geen stroom geleiden. Een lampje op de sleutel van een signaal afgifte zou best handig zijn
Dyane 6, Visa, ZX Reflex, Toyota Prius, Ford Focus 1.6 tdci, heden Xsara 1.6 16v uit 2004
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
fer2nand schreef:
3. Starten en kijken of de ECO weg gaat
Eco mode voorkomt dat de accu leeg wordt getrokken door verbruikers als radio en interieurverlichting. Deze eco mode wordt gedeactiveerd wanneer de motor wordt gestart.
fer2nand schreef:
Er leek ook veel contactspray in de sleutel te zitten moet dat, heb hem nog droog gemaakt, raar trouwens als ik naar het hoesje kijkt, het lijkt erop dat er rubber stempeltjes op de contacten van de print drukken, echter je zou denken dat deze geen stroom geleiden. Een lampje op de sleutel van een signaal afgifte zou best handig zijn
Zijn het geen drukknopjes? Rubber geleid niet inderdaad…
Heel veel succes met het inleren van de sleutel en nog meer succes met het installeren van de software. Ik zeg uit ervaring dat het een uitdaging is en ik ben inmiddels wel wat gewend met gecrackte software. Voor de zekerheid, is je XP 32-bit?
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Het is inderdaad een xp 32 bits machine, zou naar ik begrijp allemaal moeten werken..
Vandaag even gekeken naar de stekkers of alles goed zit en dat is het geval, geen rare dingen gezien.
Wel viel het me op dat er op de 12v aansteker bij versnellingspook een minimale spanning van 0,02 volt blijft staan….dit geeft te denken, of is dit normaal?
Dyane 6, Visa, ZX Reflex, Toyota Prius, Ford Focus 1.6 tdci, heden Xsara 1.6 16v uit 2004
@tim1993 Wat is er zo moeilijk aan het installeren dan? toevallig zijn vorige week ook mijn sleutels ingeleerd omdat de accu 1 dag uit de auto was geweest moest de transponder opnieuw ingeleerd. Ik heb eerst windows XP pro sp3 geinstalleerd verder geen windows updates of virusscanner en wifi uit(ik gebruik de laptop niet voor internet alleen diagbox), daarna diagbox 5.02 iso m.b.v. deamon tools lite geinstalleerd. Binnen twee uur alles up and running
Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura 1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
Nu: VW Golf variant Highline 2012
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Ik probeerde het te installeren in een VM, dat gaf de uitdaging. Na het installeren van diagbox updates kreeg ik bsod’s. En lees maar eens zo her en der op dit forum, genoeg mensen die wat problemen hebben gehad.
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Ik heb al een jaar of 6 de interface en heb eerst gebruik gemaakt van Lexia en PP2000 en later diagbox, heb me vorig jaar een nieuwere interface besteld zijn nu niet meer heel duur.
Heb het ook al voor anderen geïnstalleerd maar nooit in een VM maar op een laptop met een schone installatie van XP-Pro SP3 32bit , lees idd wel vaker problemen met andere windows versies of in een VM .
Mijn voorkeur gaat daarbij uit naar een Dell D620\630 solide laptop’s met fysieke wifi on of knop (kies wel de intel video de nvidia willen wel eens kapot gaan) deze zijn relatief goedkoop en ook eventuele reserve delen zoals accu’s of beeldschermen zijn op Ebay voor weinig te koop.
Heb kort geleden nog zo’n setje voor iemand samengesteld en diagbox bijgewerkt van 7.01 tot 7.65 dit was ruim 2 uur werk omdat je elke keer in stappen moet upgraden vanaf versie 7.01, de totale kosten interface plus laptop zat zo rond de 150€ (was 6 jaar geleden al meer kwijt voor de interface + verz), voordeel van de nieuwe interface is dat je een hogere versie dan Diagbox 5.29 kan draaien waar nieuwere modellen in staan.
Een heel verhaal maar ik wil maar aangeven als je gewoon rechtstreeks in een schone XP diagbox installeert je best snel klaar kan zijn, en in het geval van de TS je niet ook gelijk alle updates hoeft te installeren de Xsara staat sowieso al in de startversie van Diagbox dus kun je daarna gelijk je sleutels inleren via de Lexia software die door diagbox automatisch geselecteerd wordt succes iig.
Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura 1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
Nu: VW Golf variant Highline 2012
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Ik heb gewoon het idee dat er iets niet goed is aangesloten,
Als de eco-modus actief is, is er in de auto geen stroom meer, behalve op de bsi, dus dat aansteker geen stroom heeft klopt dan wel,
En volgens mij als startonderbreker actief is, brand lampje met sleutel, maar doe verder het niks meer,
De meting van 0,02 volt heb ik gedaan toen de plusklemm van de accu was, er blijft dus zonder accu een lage spanning in het systeem, zelfs na 24 uur.
De Lexia is gebruiksklaar (software etc. werkt, viel reuze mee) en ga vandaag proberen de boel weer aan de gang te krijgen.
Lampje startonderbreking brand, echter lampen, knipperlichten en allerlei andere zaken doen het gewoon, zo ook inschakelen brandstofpomp.
Lexia zal hopenlijk meer antwoorden geven
Het resultaat volgt.
Dyane 6, Visa, ZX Reflex, Toyota Prius, Ford Focus 1.6 tdci, heden Xsara 1.6 16v uit 2004