2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Willems BX GTi 16V Mk2
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 08 januari 2016 05:58 PM
  [ # 16 ]

Helemaal top!

Trouwens ik heb alarm verwijderd en de kabelboom is weer netjes.
Auto rijdt erg goed nu. Wel 1 ergenis over. Als de tank bijna leeg is (ongeveer 7 liter gok ik) valt de brandstofmeter helemaal dood. Is dat puur de vlotter? Of is dat wat anders en wat moet ik vervangen?

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 21 januari 2016 07:41 PM
  [ # 17 ]

Zo de bx is inmiddels een flinke operatie verder

- stuurhuis gereviseerd
- nwe voorraadbol
- alle veerbollen gevuld of vervangen indien nodig
- nwe hd pomp en riem
- lhm leidingen vervangen
- olie en kvs vervangen

Nu is de bx (wel afkloppen) lekvrij.
Alleen die hd pomp was echt verschrikkelijk duur. Een gereviseerde was 460 euro ex btw.
Verder viel het allemaal mee. Technisch is ze nu iig strak.

Wordt binnenkort weer vervolgd met foto’s.

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 31 januari 2016 10:50 AM
  [ # 18 ]

Waar kan ik de oliedruk sensor van deze auto vinden?
Heb een nieuwe besteld, maar weet niet waar die zit. Kan alleen de watertemperatuur en en olietemperatuur vinden.
Ik hoop dat iemand van jullie het weet, zodat ik hem kan vervangen.

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 31 januari 2016 11:13 AM
  [ # 19 ]

Nr 16
2016-01-31 (1)

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 31 januari 2016 11:18 AM
  [ # 20 ]

de sensor (voor de meter) is nummer 15, de drukschakelaar voor het rode lampje nr 16

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
DirkA
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 07-02-2016

Gepost: 07 februari 2016 09:58 PM
  [ # 21 ]

Wat leuk, mijn ouwe bx-je weer in goede handen. Heb hem in juli (?)2008 gekocht van forummer daan88. Toen hij vanuit de zaanstreek naar de alblasserwaard gebracht werd was het potje in de voorbumper eruit. Heb toen in Dirksland een witte bumper gekocht, potje glimmend zwart gespoten en alles was weer oke. Het drama-alarm zat er toen al in, werkte niet. Heb er een paar jaar met wisselend plezier in gereden en alles bij elkaar zo rond de 60K km er mee gereden. Ga je hier volgen! Veel plezier ermee.

Dat wisselend plezier kwam door de mankementjes die je eigenlijk wel kan verwachten. Maar ben zelf niet technisch dus het liep nogal in de papieren toen.

De aanleiding om deze auto te kopen lag zoals zo vaak in het verleden. Vroeger een felrode GTI gehad (RK-43-BB)( nee, hij bestaat niet meer, gesloopt denk ik) en die toen ingeruild voor een (zwarte natuurlijk….)mk2. Die na 1 zomer ingeruild voor een XM, maar er zoveel plezier mee gehad dat ik in 2008 de verleiding niet kon weerstaan. Vooral de ongekende trekkracht van de 16-klepper verbaasde menige automobilist. Meerder keren een 3 of 5-serie BMW klop gegeven, haha.

BTW, rij (natuurlijk) nog steeds Citroen, maar nu een Xantia. Ook een 16-kleppertje.

De foto is van de bx-clubdag 25 okt. 2009. De mooie techniek van de mk2 ontmoet zijn gelijke in het botlekgebied…..

Afbeelding Bijlagen
25 oktober 2009 013-2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 28 februari 2016 11:01 AM
  [ # 22 ]

Zo ik ben inmiddels op wintersport geweest met de auto. De complete reis was een echt feest.
De stoelverwarming werkt fantastisch en is bovendien erg snel heet.
Ik heb het in de zitting en de rugleuning. Was dat origineel ook zo eigenlijk?

De auto rijdt ontzettend netjes en veert fantastisch. Het verbruik van vloeistoffen was eigenlijk nauwelijks iets.

Ik zou graag wat foto’s toevoegen, maar weet niet wat de beste site daarvoor is.

De teller staat nu inmiddels op 361.200 km, maar ze rijdt nog alsof hij net bij de dealer vandaan kwam.

Dat neemt niet weg dat er 1 ergernis is ontstaan gedurende de vakantie.
Het valt me namelijk op dat de dynamo soms vreselijk piept. Opvallend is dat hij vooral piept bij stationair draaien als de verlichting aan staat. Anders piept die nauwelijks. Nou is mijn vraag. Moet ik er een nieuwe dynamo inhangen? Wat is eigenlijk kapot? De riem lijkt te slippen, maar komt dat door een dynamo of door de riem zelf? Hoe span je zo’n riem eigenlijk? Draait een dynamo eigenlijk op verschillende snelheden dan? Want dat weet ik ook niet.

Ik probeer zsm nieuwe foto’s te plaatsen. Na de wintersport is ze echt heel vies, maar maandag zal ik haar weer helemaal schoon maken.

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 28 februari 2016 11:07 AM
  [ # 23 ]

Mijn 16trs had hetzelfde met de dynamo alleen op een gegeven moment begon het als een gek te gieren en te kraken.
Lager in de dynamo versleten dus er maar een nieuwe dynamo op gezet

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3701
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 28 februari 2016 11:11 AM
  [ # 24 ]

De Dynamo wordt aangedreven door de krukas met een multi-riem ( een moderne v-snaar met meer groeven), dus het toerental loopt synchroon met het motortoerental.
Als de verlichting aanstaat bij stationair toerental en hebt nog andere elektrische verbruikers aan dan vraag je veel stroom en belast je die riem maximaal. Dat piepen is slippen, daar moet je dus wat aan doen andere gaat de riem kapot. Of spannen als ie te slap staat, of vervangen ( die dingen zijn niet echt duur).

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 28 februari 2016 02:34 PM
  [ # 25 ]

Je moet de riem wat strakker zetten. 2 minuten werk

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 29 februari 2016 10:14 AM
  [ # 26 ]

oude liefde roest niet of wel willem Laughing
ga je nog verder met de zwarte mk1 of niet?

enne die ster maar snel vergeten, fouten maken is menselijk haha

maar alle gekheid bij elkaar mooi dat je deze red. komt ie tzt nog te koop?

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 03 maart 2016 08:52 AM
  [ # 27 ]

Oude liefde roest idd niet. Ik geniet ontzettend als ik in de bx rij.
Ik heb nu al heel veel interesse voor deze bx.

Voor mij zou het fijn zijn als die wordt verkocht. Dan kan ik namelijk weer alle focus leggen op mijn mk1.

Maar ik hou al van deze mk2. Zit zelf te overwegen deze auto te laten spuiten. Ding is gewoon heel erg goed en kan nog tonnen mee. Ik heb nu een bod gekregen van 2000 euro op de bx. Ik haal alle investeringen er niet mee uit, maar dat hoeft ook niet. Ik moet alleen weten dat er goed voor deze auto gezorgd wordt. Anders blijft ze lekker bij mij.

Ik zal verder vandaag uitzoeken hoe is foto’s post.
Ik heb inmiddels de riem ook gespannen. Ook weer gebeurt.

Gister kwam er nog iemand kijken bij de auto. Die moest even zeggen hoe gaaf die was. Dat doet me dan toch weer goed. Trots op mijn beestje.

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 03 maart 2016 03:52 PM
  [ # 28 ]

Zoals beloofd zijn hier de foto’s.
Er volgen er nog veel meer.

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 03 maart 2016 04:01 PM
  [ # 29 ]

Uiteraard even een impressie van de bx op wintersport.
Ook even een foto van de stoelverwarming erbij gevoegd. Dat zijn de originele plekken neem ik aan?


Zo zag ze er uit toen we weer in Nederland waren.


De foto’s uit de vorige post is zoals ze er nu weer bij staat!
Ik ben best trots op de wagen!

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 03 maart 2016 05:57 PM
  [ # 30 ]

jep is een hele mooie bx. ik kan alleen momenteel geen project erbij gebruiken, maar heb heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang getwijfeld om ‘m te kopen zeker voor de prijs waarvoor ie weg mocht. Mooie auto hoor ben er best wel behoorlijk beetje jaloers op.

Maareh de MK1 staat nog steeds op naam van de garagehouder, wanneer wil je daarmee verder?

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook