Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006
- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
Hallo allemaal,
Ik ben er over aan het denken om mijn traction motor compleet te reviseren om wille van veel olie verbruik en veel vuil op de bougies.
ik zou de blok dan volledig willen demonteren en alles wat niet meer goed is te vervangen door nieuwe onderdelen.
Ik ga zeker de zuigers en de bussen vervangen.
Kleppen hoop ik te kunnen opzuiveren (roderen)
maar ik verschoot van de prijs van de hoofdlagerschalen van de krukas. 513 € ( bij mijn triumph spitfire was dit stukken beterkoop)
dit had ik niet verwacht…
zijn er hier mensen die zelf ook hun motor volledig uit elkaar hebben gehad en wat zijn zowat de de onderdelen die jullie hebben vervangen.
hoe groot zou de kans zijn dat die hoofdlagerschalen nog herbruikbaar zijn bij een traction motor.
en is het ook zo dat de perfo motor geen losse drijfstang lagers heeft?
mvg Tom
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat laatste klopt. Je moet drijfstamgen op de kop zien te tikken van ee 11D of van een ds motor tot 1965. (of een HY)
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Mijn advies zou zijn, veel beurzen bezoeken waar ik onderdelen worden verkocht. Dan kun je nog wel eens geluk hebben en goedkoper onderdelen aanschaffen. Wat heb je die prijs voor die lagerschalen vandaan?
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik zie inderdaad dat ze bij sommige handelaren schreeuwend duur zijn, maar ik vind ze ook voor 121 euro… Gewoon op internet.
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006
- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
prijzen die ik gezien heb zijn van bij Classic automobile service waar ik normaal alle onderdelen bestel.
heb wel gezien dat ze een beetje beterkoop zijn bij CTA service.
maar voor 121 € vindt ik ze toch niet.
het gaat om de hoofdlagerkappen van de krukas.
ik heb me al laten vertellen dat de kans groot is dat de lagerschalen niet vervangen moeten omdat de motor van de traction een (traag draaiende motor is) klopt dit?
mvg Tom
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, dat klopt niet. Daarbij maakt een traction motor ook gewoon 4000 toeren eens je op snelheid bent.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 27-10-2012
- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
kijk eens bij http://www.renelauto.fr
een alternatief is een vroeg ID19 blok, en dit aanpassen
met je eigen cylinderkop en vliegwiel.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Kijk even bij Citroworld, HY-motor is hetzelfde en de hoofdlagerkappen kosten daar 121 euro.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Hmmm te vroeg geroepen, de krukastap van een HY/ID is vier millimeter groter in diameter dan van een perfo/11D…
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Blijft het idee van Briard, maar of je dan uiteindelijk goedkoper uit bent.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Bij de club zijn ze 250 mits je geen overmaat moet hebben (helaas zijn ze op dit moment niet in voorraad volgens de wegwinkel).
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Bij Renelauto zijn ze 260, maar ook daar is de standaardmaat niet op voorraad.
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 27-10-2012
- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Hy motor is niet hetzelfde het olielabyrint staat andersom ivm. draairichting motor.
Alleen ID motor is te gebruiken. Dus krukas met motorblok eigen vliegwiel pasmaken, gelijk een
diafragmakoppeling, alles electronisch uitbalanceren. Eigen kop, nieuwe kleppen en geleiders, dat
is reviseren. Tweede voordeel zijn de drijfstangen deze zijn al voorzien van losse lagerschalen
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
graddus schreef:Hmmm te vroeg geroepen, de krukastap van een HY/ID is vier millimeter groter in diameter dan van een perfo/11D…
Ik neem aan dat je hoofdlager bedoelt? Ik heb destijds drijfstangen van een HY in mijn tractionmotor (1938) gezet.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ja uiteraard bedoel ik dat, want daar ging het over, mes excuses.