Ik geloof dat deze bovenlangs gaat, via je A-stijl naar boven.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Dus over je hemelbekleding ? Of inwendig via een dakbalkje?
In de linker A stijl omhoog, door de dakstijl naar achteren, daar steekt hij vanuit de dakstijl over naar het pissertje.
Als je het hemeltje bij de achterklep een stukje loshaalt zou je het slangetje moeten zien.
Heren, bedankt voor jullie tips. Inderdaad gevonden. Hemeltje losmaken is nog wel een gepiel hoor…
Inmiddels het laswerk allemaal afgerond en bezig alles in de Caprotech RX te zetten. Vrijdag de cilinderkop gedemonteerd en begonnen met kleppen stellen. Had alleen 2 klepstelplaatjes nodig met een dikte die ik niet meer had, dus nieuwe besteld. Hopelijk kan ik vrijdag de nokkenas weer terugplaatsen en de kop schoonmaken en weer monteren. Zijn de kopbouten opnieuw te gebruiken of moet ik hier nieuwe voor bestellen?
Wat me opviel is dat er na 191.000 kilometer de hoonpatronen nog steeds duidelijk zichtbaar waren op de cilinderwand. Dat is toch mooi om te zien. Zuigers waren ook mooi schoon, dat kom ik vaak anders tegen.
Ik heb nog een vraagje; Hoe zit het subframe vast? Bout-moer verbinding? Of met kooimoeren in de carosserie? Volgens Citroën Service met bout-moer. Kan alleen de deur nog niet zover open krijgen op de 2 koloms-brug om dit te bekijken.
Groeten
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Moeren, zitten onder de vloerbekleding
Heb je wel een lange dop voor nodig
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 03-02-2014
- CX Super 2000
- XM turbo CT prestige
- BX 1.6 TGI
Gaaf om de garbage run te doen met een bx! Zat er ook al over na te denken. Geld moet er alleen nog wel voor wezen
Goed bezig!
Nee, kopbouten zijn trekbouten dus die kan je niet nog een keer gebruiken.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Ik had al even gekeken op de technische informatievan Citroën service, ze zijn herbruikbaar mits niet langer dan zoveel mm. Maar ik knikker er gewoon nieuwe in, voor die paar euro.
Prowl, bedankt voor je info. En aan de voorzijde door de langsbalk met een moer bovenaan?
Groeten
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Daar zitten ze in het chassis 2 stuks dacht ik
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Dank je Prowl, zal ik daar gaan kijken.
Inmiddels de cilinderkop weer gemonteerd. Gelijk mooie gelegenheid om de nieuwe digitale momentsleutel te testen. Dat werkt heerlijk met de digitale hoekverdraaiing. Geen gradenboog meer nodig, gewoon ratelen tot het apparaat piept en trilt.
Helaas is de oude waterpomp de verkeerde geweest. Met zo’n zijwand eraan gegoten. Hier hoort origineel een gewoon vlakke op. De distributiedeksels waren zo gemodificeerd dat het wel paste… Dus nu op zoek naar distributiedeksels. Niet nieuw meer verkrijgbaar helaas via de officiële kanalen.
De oude:
En nu dus op zoek naar deze 3 kappen:
Nummer 3, 4 en 5 op de tekening. Wie heeft dit nog liggen wat ik mag overnemen? Gebruikt/nieuw maakt niet uit. Als ze maar heel zijn.
En nog even 205gti velgjes gepast ter beeldvorming.
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Garage 80 in Leeuwarden kan je vast helpen.
Succes.
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
PM Nanko anders, die zit volgens mij niet eens zo ver van jou vandaan.
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Dat is een mooie momentsleutel die je daar hebt!
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Een kleine update:
Een paar kleine dingetjes gedaan. Brandstoftank weer geplaatst en kleppendeksel weer gemonteerd nadat ik hem opgekalefaterd heb. Helaas nog steeds geen distributiekappen weten te bemachtigen. Ik ga zaterdag even bij Franse Auto kijken in Groningen.
Ook nog een paar vraagjes:
Van de bovenstaande spanner heeft het lager toch zeker zijn beste tijd gehad. Zijn er leden die dit wel eens los vervangen hebben of zit ik vast aan een nieuwe (in mijn ogen), dure spanner?
En wie heeft er een paar detailfoto’s van de bovenkant van een B1E XU51C motor. Hoe de vacuümslangen en kabels etc lopen. Dus 1.6RE of 1.5 RE want die verschillen dacht ik niet zoveel. Bij mij was het altijd een warboel. Wil het graag weer netjes en liefst zo origineel mogelijk hebben. Hoe bijvoorbeeld de vacuümslang van de onstekingsvervroeger loopt etc.
Groeten,
Bart
Zaterdag gelukkig distributiekappen gevonden bij Franse Auto’s in Groningen. Dus kan ik weer verder met het blok opbouwen.
Afgelopen week heb ik de wielkasten achter schoongeborsteld met de flex om daar de eventuele roestplekken bloot te leggen. Hier was uiteraard ook wel wat te vinden. Evenals uitgedroogde kitranden in de wielkasten. Dit ook uitgeborsteld. Alles in de Caprotech rx-5 en RX-10 gezet en daarna opnieuw afgekit. Kan er straks weer verse tectyl in ter levensverlenging van de bx
Vandaag de achteras weer losjes gemonteerd, alle leidingen moesten natuurlijk nog weer worden aangesloten en van nieuwe rubbertjes worden voorzien.
Ook voor het eerst mijn felsgereedschap gebruikt om het enige stukje leiding te maken die nog orgineel was achter. Het korte stukje van verdeelbuisje naar de hoogteregelaar.
Warmdraaien voor het vervangen van alle leidingen aan de voorkant.
Ook heb ik een spanrol voor de v-snaar van een ZX 1.8 besteld zodat ik deze hopelijk kan ombouwen naar een spanrol voor mijn bx. Kan geen nieuwe meer krijgen via de reguliere wegen…
Groeten