Zie foto,
Wat is dit voor onderdeel en waar dient deze voor.
Dit onderdeel gaat deels naar uitlaatspreidstuk en de dikke rubberen slang naar de secundaire luchtpomp?
Foutmelding secundair luchtsysteem, onjuiste werking P4010
Oke lui, dit onderdeel is onderdrukgestuurde uitschakelbare terugslagklep die naar de secundaire luchtpomp gaat.
Deze stuurt lucht naar de uitlaat .
Zoals Super-D al vermelde ...tnx for that.
De pomp stond vol met water.
Pomp losgekopeld en de terug slag klep afgeblind.
Update: controlelampje motormanagement brand regelmatig(na 100 km).
de luchtpomp gemonteerd, klep schoongemaakt en nieuw pakking…..rijd weer super zonder brandend lampje.
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
H@ns, je hebt verkeerd gekeken.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat is helemaal geen 1.1 motor op de foto.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Nee lijkt wel een 1.6 16v
Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura 1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
Nu: VW Golf variant Highline 2012
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Het lijkt me een beluchter in het carterventilatie-circuit.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het is de EGR klep. Uitlaatgasrecirculatie dus.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Zonder elektronica? Ik zie geen touwtjes….
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
jantje1948 schreef:H@ns, je hebt verkeerd gekeken.
Totaal aantal Berichten: 232
Geregistreerd: 05-06-2004
- ID/DS DSuper
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 110PK
Is de luchtpomp aansluiting, in de koude fase wordt extra lucht toegevoegd.
Na een seconde of 20 slaat de pomp weer uit.
Als in milieuvoorziening door extra lucht in het uitlaatspruitstuk te pompen of om het stationaire toerental te verhogen?
Zit ie ook echt ín het spruitstuk?
Totaal aantal Berichten: 232
Geregistreerd: 05-06-2004
- ID/DS DSuper
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 110PK
Als milieu voorziening, aansluiting zit op de cilinderkop.
Auto loopt trouwens prima zonder dat ding, de meeste doen er een blindplaatje tussen omdat er wel eens storingen door komen.
op saxperience lees je er meer over.