Hallo allemaal, ik heb een goed stuurhuis uit een DS gehaald en in een andere DS ingebouwd. Dit heb ik al vaker gedaan zonder problemen.
Als ik de auto start en draai aan het stuur dan gaat dit heel zwaar. Motor afzetten, wielen vrijmaken van de grond, wielen willen niet naar binnen of naar buiten, alleen onder grote druk. Als deze handeling een keer is gedaan gaat alles vanzelf. Dus draait het stuurhuis vanzelf zonder problemen. Als ik de auto start draait het stuur weer zwaar, net of ik geen bekrachtiging heb of zoiets. Kan het het verdeelblokje misschien zijn? Graag hoor ik van jullie.
Citroen c5, 2003, 2.0, benzine, deference.













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Heb je het onder de goede hoek gemonteerd,evt met behulp van het tool wat daarvoor is?
Dat komt nogal precies.
Kijk anders even in dit topic. http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/206510/
En de dwarsstand!
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Mijn auto stuurt ook zwaar.
En laatst ging ie op en neer met scheve wielstand.
Rechtuit was het over.
En ik heb de kanteling en dwarsstand dacht ik wel goed ingesteld met zelfgeprutste tools
Maar dat ie op druk zwaarder stuurt dan drukloos is wel een vreemd probleem bij jou…














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Slaat je pomp aan tijdens het draaien van het stuur? (met andere woorden; vraagt hij wel hydraulische druk?)





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Restant oude pakking verstoppen de toevoerleidingen.
Je hebt toch wel nieuwe O-ringetjes gebruikt?
Hallo beste mensen, allereerst bedankt voor jullie reacties. Probleem is opgelost. Hulpstuurhuisje vervangen. Bedankt.
Citroen c5, 2003, 2.0, benzine, deference.
Hi
Mijn stuurhuis is nieuw en heeft net 2000km gestuurd…. Er hangt regelmatig een druppeltje LHM aan de schroefdop aan het uiteinde aan de bijrijderskant.
Kan ik die dop gewoon ietsje vaster draaien of is er een ander optie om het lekken te voorkomen?
Groet
Joost
keeping a DS on the road is 90% science and 50% luck…!
BMW 745E 2020
Mini countryman cooper works
Harley Davidson Springer FLSTSI
KTM 1290 superadventure S
DS 23 i.e BVH Pallas airco ‘73
DS 19 BVH Pallas Cabriolet ‘67
Alumax 22Ft 250PK Evinrude
Karmann ghia 2.2 Cabrio
Ford Thunderbird 55 Cabrio
Chevrolet 3100 54
Volvo p1800 64
Ford mustang GT350 6
Range Rover evoque
Buggy VW
Porsche 356 speedster
Die dop is toch voor de uiterste stuurstand?
Hallo, als daar olie uit komt bij die doppen is je stuurhuis lek. Dus terug naar de leverancier. De doppen zijn inderdaad voor het instellen van de uiterste stuurstand.
Citroen c5, 2003, 2.0, benzine, deference.