Ik heb (alweer) een probleem…
Vanmorgen wou ik naar mn werk, en zette de motor vast aan en ben wezen krabben… toen wou ik wegrijden.. slaat de motor af…
Sinds dien kan ik mn sleutel niet fatsoenlijk in mn contactslot krijgen en er is geen beweging in te krijgen….
Heb net weer opnieuw geprobeerd, maar hij doet het nog steeds niet…
Iemand idee waar dit aan kan liggen???
dank!!!
Ik ben een tukker, en ben er trots op!!!
Oorzaak kan een versleten contactslot zijn, vaak veroorzaakt door een (veel te) zware sleutelbos, maar daar heb je nu niet veel meer aan vrees ik ...
Schijt aan originaliteit.
Re: Sleutel draait niet
Mloeska schreef:Ik heb (alweer) een probleem…
Vanmorgen wou ik naar mn werk, en zette de motor vast aan en ben wezen krabben… toen wou ik wegrijden.. slaat de motor af…
Sinds dien kan ik mn sleutel niet fatsoenlijk in mn contactslot krijgen en er is geen beweging in te krijgen….
Heb net weer opnieuw geprobeerd, maar hij doet het nog steeds niet…
Iemand idee waar dit aan kan liggen???dank!!!
Staat je stuur niet in stuuurslot? Beetje draaien aan het stuur om de stuurkolom te ontlasten en tegelijk proberen de sleutel te draaien.
Beetje frotten met de sleutel wil ook wel eens helpen. Dus jutteren en tegelijk draaien.
Krijg je hem echt niet rond dan zit er weinig anders op dan het contactslot te (laten) vervangen.
Ik heb naar mijn weten geen stuurslot???
En sleutelbos kan niet te zwaar zijn, want zit alleen maar mn sleutel en afstandsbediening aan
Mloeska schreef:Ik heb naar mijn weten geen stuurslot???
En sleutelbos kan niet te zwaar zijn, want zit alleen maar mn sleutel en afstandsbediening aan
Geen stuurslot? Nooit opgemerkt waarschijnlijk? Het stuurslot springt er in, als de sleutel eruit is getrokken en je draait dan het stuur een slag rond. Je merkt het omdat het stuur dan niet meer kan ronddraaien.
Het is maar de vraag of dat bij jou het probleem is, maar je moet natuurlijk eerst de voor de hand liggende zaken uitsluiten voor je moeilijk gaat doen. Dus draai wat aan het stuur (heen en weer jutteren) terwijl je het contactslot probeert rond te draaien.
Ok… Heb het net geprobeert, flink ff aan het stuur sjorren en de sleutel draait weer en de auto loopt weer fijn….
Dank je!!!!
(krijg op deze manier nog een keer verstand van auto’s )
Mloeska schreef:Ok… Heb het net geprobeert, flink ff aan het stuur sjorren en de sleutel draait weer en de auto loopt weer fijn….
Dank je!!!!(krijg op deze manier nog een keer verstand van auto’s )
Fijn dat ie het weer doet!