18 van de 31
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
   
DUBBUS
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 04 maart 2016 01:26 PM
  [ # 256 ]

het is een instelbare schroef met een borgmoer.

Ik zou me kunnen voorstellen dat dit ipv een handeltje is om in geval van nood de benzinetoevoer te kunnen openen. Alleen als ik hem mechanisch dichtschroef kan hij zich dan nog steeds elektrisch openen?
en als ik hem niet dichtschroef kan hij dan wel elektrisch afsluiten?

De werking is mij niet geheel duidelijk.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 04 maart 2016 03:16 PM
  [ # 257 ]

Dat had je gemakkelijk kunnen testen met blazen en elektrisch en/of mechanisch bedienen.
Maar dat is wat moeilijker nu hij ingebouwd zit

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 05 maart 2016 10:13 AM
  [ # 258 ]

Denk dat ikzelf het antwoord al geef.Ik zal hem wel even testen.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 07 maart 2016 08:26 PM
  [ # 259 ]

benzineafsluiter even getest en als de schroef wordt ingedraaid gaat hij mechanisch open. De grote moer is geen borgmoer maar het huis van de stelschroef. Op de stelschroef zit een rubber die voorkomt dat hij lostrilt.
Draai je de stelschroef een stuk los gaat de benzinetoevoer dicht
en kan die alleen elektrisch geopend worden, dus met de dashboardschakelaar op benzine.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 10 maart 2016 11:38 AM
  [ # 260 ]

Een lasklus aan het chassis ter hoogte van de laatste bevestigingsbout van de gastank heeft de boel een beetje opgehouden.
Maar gisteren de vulslang gemonteerd en de waterslangen voor de verdamper. Koelvloeistof afgetapt maar verder radiateur etc laten zitten. Kon daar van onderaf redelijk bij.
Even een stukje gereden en alles netjes waterdicht.

Ook de benzineleidingen naar de afsluiter gemonteerd.

Volgende keer de gasleiding van de tank plus de electriciteit naar voren en alle electriciteit naar het dashboard en afsluiters. Dan het interieur wat aanpassen en weer monteren.
er komt schot in

Hopenlijk komt de gasring snel binnen en kan ik die passend maken.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 14 maart 2016 11:07 AM
  [ # 261 ]

Gasring was vrijdag al binnen en ik heb hem kunnen monteren gisteren , al was het best een gepiel.

Ik heb jeroens tip over het gat in de carb ter harte genomen en ben daar begonnen.(zie Citroen HY forum) Het gat aan de zijkant moest echter wat groter dan op zijn foto, namelijk 2,5 cm breed en 1,5 cm diep. Er blijft nog een rand van 5 mm over voor de afsluiting.
Met een hamertje vervolgens de gasring zachtjes op de carbu geklopt en die zit zo mooi en stevig dat ik hem er niet weer af wil halen voor een foto van het gat.
Daarna nog 5mm van het luchtfilter afgehaald en de klemring ook nog een beetje aangepast en het past. Ik kan het luchtfilter monteren dus bijna een cm over boven het filter na montage.
totaal komt het luchtfilter ca 3 cm hoger.

Echter de steun op de waterpomp moet wel verlengd worden om te voorkomen dat het luchtfilter erg erg scheef staat en niet mooi op de gasring aansluit. Daar zit echter het grootste probleem qua ruimte. Er is aan de voorkant van het filter minder ruimte dan boven de carburateur.

Ik vergat met het meten de montagering mee te rekenen dus na montage ligt die tegen de carroserie. Daar moet ik nog even wat op verzinnen. Met een koevoet de boel een beetje bijbuigen of de ring aan de bovenkant wegzagen en vastlassen aan de zijkant van het filter.

De steun heb ik verlengd door een andere steun die ik nog had liggen af te zagen en die met een paar popnagels aan de bestaande steun te bevestigen zodat hij 2 cm hoger uitkomt.

ook nog even de carter ventilatie naar luchtfilter verlengen maar das een kwestie van een langer pijpje monteren.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 16 maart 2016 12:05 PM
  [ # 262 ]

hierbij nog een foto van de gasring


gisteren de LPG leiding en elektriciteit van voor naar de tank aangesloten. Daarvoor Dubbus op bokken en de rode loper uitgelegd

omdat ik van spud-in naar gasring ben gegaan moet ik nog wel een verloop zien te scoren ivm verschillende diktes gasslangen.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 16 maart 2016 01:18 PM
  [ # 263 ]

Ziet er goed uit, ik zou op die twee boutjes nog

een paar contramoeren zetten.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 16 maart 2016 09:43 PM
  [ # 264 ]

zijn er 3 totaal, en wordt zo geleverd. Maar op zich is het niet verkeerd om borgmoertjes te gebruiken.
Zal ik nog ff doen.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 18 maart 2016 10:11 AM
  [ # 265 ]

kontramoertjes zijn gemonteerd Wink

Gisteren alle bedrading aangelegd vanaf Dashboard naar alle afsluiters en bobine. Schakelaar geprogrammeerd en alles lijkt te werken. Het enigste wat ik nog moet hebben is een verloop van 8 naar 6mm voor de benzine leiding. De afsluiter en slang zijn 6 mm , maar de pomp op de HY is 8mm.

Dan eerdaags een keer10 liter LPG vullen om de installatie op lekkages te kunnen kontroleren en dan de LPG nog afstellen.

Was goed te doen maar best een flinke klus als je het voor het eerst doet. Veel gepuzzel. Heb er denk ik zon 20 uur aan besteed , Zou het nu in 10 uur kunnen doen. Dat is incl werk aan interieur en de onverwachte lasklus.

Dus voor iemand met ervaring en zonder tegenslag een goede dag werken.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 05 april 2016 04:20 PM
  [ # 266 ]

Dubbus nadert zijn voltooing,althans voorlopig. Het interieur is aan de gastank aangepast en weer geplaatst.
ik heb het te verven deel in de lichtgele basisverf gespoten zodat het straks mooi in 1 keer dekt.

Ook de neusplaten krijgen nog even een nieuwe gele verflaag.

binnenkort gas tanken om de LPG installatie te testen op lekkages en af te stellen.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 05 april 2016 09:27 PM
  [ # 267 ]

Ik zou hem de eerste keer met lucht afvullen, niet met LPG. Je hebt vast ergens een compressor staan, toch?

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 06 april 2016 10:59 AM
  [ # 268 ]

Volgens de inbouw instructies moet je de eerste keer 10 liter tanken om de installatie op lekken te kontroleren.
Veel kan er eigenlijk niet misgaan. Als het ergens op de vulslang lekt is dat een kwestie van repareren na tanken. Het getankte gas kan niet uit de tank ontsnappen.
De rest van het systeem test je met contact aan en dus met alle afsluiters open. Bij eventuele lekkage zet je het contact uit en stopt daarmee de gasstroom. Vervolgens repareer je de lekkage.

E.a doe je buiten zodat eventueel ontsnapt gas vervliegt. Overigen gedraagt LPG zich als water is mij verteld en stroomt dus naar het laagste punt en eventueel naar buiten op de grond.

Op zich natuurlijk een leuk idee om met lucht te testen maar ik kan mn kompressor niet op de vulnippel aansluiten en hoe krijg ik de lucht er weer uit? Bovendien heeft lucht waarschijnlijk niet dezelfde dikte als LPG dus is luchtdicht ook LPG-dicht?

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 april 2016 11:04 AM
  [ # 269 ]
Ree schreef:

Ik zou hem de eerste keer met lucht afvullen, niet met LPG. Je hebt vast ergens een compressor staan, toch?

Echt onnodig. Vul lekker met LPG en smeer zeepsop op alle koppelingen. Zet dan contact aan en kijk. draai koppelingen aan die belletjes vertonen.

(Vloeibaar) LPG stroomt inderdaad en is alleen in verdampte toestand gevaarlijk…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 06 april 2016 11:30 AM
  [ # 270 ]

Je pompt de tank toch niet vacuum voordat je hem met gas vult?
Tank vullen met lucht is dus geen probleem, lucht weg laten lopen en gas er in
ik zie alleen maar voordelen in testen met lucht
Tot aan de verdamper vult het circuit zich met vloeibaar gas, 1 liter vloeibaar
is ongeveer 700 liter gasvormig, als je een hardnekkig lek ergens hebt en de handel
moet een paar keer los, is het lijkt mij een stuk prettiger om een liter lucht af te
laten ipv liters gas.

Profiel  
 
 
18 van de 31
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook